6 maand opgeleerde pony =>schrikachtig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

veerle123

6 maand opgeleerde pony =>schrikachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 11:06

Hallo, ik ben juist nieuw op deze site, maar ik heb een redelijk dringend vraagje.
Ik heb een verzorgpony(ruin) die 6 maand is opgeleerd.Hij is nogal hevid daarom longeer ik hem altijd voor dat ik ga rijden.Eergisteren ging ik gaan rijden en hij was heel braaf bij het opzadelen en longeren.Ik kan nog niet alleen op hem omdat hij nog tekort is opgeleert voor alleen op te stijgen (eigenaars hebben problemen gehad met opleren, wou niet wennen aan zadel en ruiter, maar nu ondertussen wel).Ik heb ongeveer een kwartiertje gestapt en figuurtjes gereden, toen ik rustig ging aanzetten in draf, hij zette 3 goeie stappen in dref en plotseling begon hij te galopperen, en zijn hoofd hoog te houden.Ik trok onmiddellijk aan mijn teugels, wat niet goed is.Toen iemand hem pakte (eigenares) beefde hij een beetje.Toen heb ik enkel nog gestapt.Misschien hebben jullie tips of weetjes dat ik kan deze namiddag toepassen op hem een ook later.

veerle

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:22

Tja dat kan gebeuren he,heeft gewoon te maken met het feit dat hij nog maar pas is opgeleerd
en het allemaal nog nieuw en spannend voor hem is.
Ik vind dat je al heel goed met hem bezig bent, eerst longeren is een prima idee.
Verder zou ik gewoon rustig aan doen, als je niet durft te draven, blijf dan lekker
stappen totdat je wel genoeg vertrouwen hebt of vraag of er iemand bij je blijft kijken die in kan grijpen als het nodig is.
Succes!

veerle123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 12:07

heeft niemand nog tips?????