handelsstallen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

handelsstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 09:35

Ik wil mijn jonge paard verkopen .Nu zie je in de paardenbladen advertenties staan paardentekoop gevraagd .Heeft iemand hier ervaring mee gaan ze dan de handel in of naar het buitenland oid.Ik zie het nl helemaal niet zitten om bijv mijn paard voor terijden daar ben ik veel te zenuwachtig voor dat weet ik nu al.Of weet iemand wel een goede betrouwbare handelsstal.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:47

Misschien handig als je woonplaats er bij zet en of je wilt dat het
een handelsstal is die bij jou in de buurt is dan kan je bijv. een
oogje in het zeil houden.

_Dunja_

Re: handelsstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:56

Als je op paardenpagina.nl kijkt dan staan bijna alle handelsstallen van nederland er wel op denk dat je het dan zelf het beste kunt opzoeken aangezien we niet kunnen zien waar je woont.

succes met de verkoop van je paard

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:33

Ach wat is er mis met een handelaar? Die verkoopt hem ook weer aan een particulier die als het goed is er heel goed voor gaat zorgen.

Verkoop hem nooit te goedkoop aan een "goed tehuis". Malafide handelaren zijn niet te beroerd een enthousiast kijkend buurmeisje mee te nemen als de zgn. nieuwe eigenaar, om op die manier de prijs te drukken.
Mensen die bereid zijn meer te betalen hebben ook eerder geld over voor de DA enz.

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 16:45

De regel verkoop hem nooit te goedkoop aan een goed tehuis.Daar heb ik wat aan je bent nl al snel geneigd dat tedoen.En later blijkt er een heel ander verhaal achter tezitten.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:01

Waarom wordt je zenuwachtig als je een paardje moet voor rijden als ik vragen mag? Mensen komen voor jou paardje, niet om jou rijkunsten natuurlijk te beoordelen.

Misschien kun je info inwinnen bij een instructeur/instructrice of clubgenoten/kennissen. Wellicht weten ze voor jou wel een goede stal die jou paard kan verkopen of wil kopen.

Om wat voor paard gaat het als ik vragen mag?

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:30

als jij nou ff wat informatie over jou paard hier zet kan iemand kijken waar je paard heen kan gaan.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:59

handelaren kijken naar het paard niet naar hoe jij m voorrijd en als jij bijvoorbeeld heel beroerd zou rijden dan zien ze dat echt wel hoor, ze kijken naar de kwaliteiten van het beestje en tuurlijk tonen die beter als bijv. Anky erop zou zitten maar ze prikken er wel door heen!!enne anders vraag je of iemand anders m wil voorrijden of zeg je het gewoon tegen die handelaar en dan neemt die misschien zelf iemand mee

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:13

Ik heb ook een keer een paard via een handelaar verkocht.
Voor mij was de reden dat ik overgestapt ben op een tinker. Toen ik de knoop voor mezelf had doorgehakt, wilde ik er zo snel mogelijk van af. Ik heb dat paard ook maar een jaar gehad en er nooit zo'n band mee gekregen.

Toevallig heb ik gehoord waar hij heen is gegaan. Nou geen probleem. Dat de handelaar in kwestie een dramatisch verhaal had opgehangen over een ongeluk van mij waarbij ik een plaat in mn hoofd had gekregen (of was het in mijn heup?) , daar zit ik niet mee. Iedereen weet dat dat verkooppraatjes zijn.
Mijn paard is door hem nog even goed doorgereden en verder netjes verkocht.