luchtzuigen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sourabaya

luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 21:27

Mijn paard staat 24 uur per dag op de wei met inloopstallen. laatst zag ik haar (al 2 keer) (na het rijden en brokjes gevoerd te hebben) naar de stal toe lopen om daar te gaan staan luchtzuigen. Ik rijd haar regelmatig, ze lijkt erg gelukkig en niet verveelt want ze staat ook met 12 andere paarden. Ze krijgt kuilhooi en als ik haar gereden heb meteen daarna wat brokken. Waarom doet ze dat?

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:30

hoi raar, staan er mmer luchtzuiger op stal
Ik sprak laats iemand en die vertelde dat het te maken heeft met buikklachten. Je hoeft er als eigenaar niets van te merken. Als ze luchtzuigen maken ze een stof aan en die is tegen de pijn.Denk maar aan je zelf als je buikpijn hebt. Dan wrijf je er over met de hand bv. Een paard kan dat niet. Degene die het mij vertelde heeft haar paard laten behandelen en nu doet ze het niet meer.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:32

ik ben het eens met Tjady

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:39

Het kan inderdaad komen door maagklachten, maagzuur wel te verstaan. Is het wat zurig kuil? Vaak is kuil wel een oorzaak namelijk maar ook kan het door bix komen. Veel hooi en evt bix vervangen door granen/musli/haver etc wil het al een stuk verminderen. Wij geven ook medijnen tegen maagklachten erbij en nu doet het paard het nog maar zelden eigenlijk

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:41

Hoi Sourabaya
Welkom op bokt.

Op MD (Medisch) hebben we een sticky met een aantal veelbesproken onderwerpen, waaronder luchtzuigen.
Zie: viewtopic.php?f=3&t=341661

Mocht je na het lezen hiervan nog vragen hebben, kun je altijd weer een topic openen.