mager door plassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicaaa

mager door plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 16:04

Het viel me op dat mijn paard zoveel was afgevallen de laatste paar weken, dus ik had gevraagd of ze mijn paard wat wilde bij voeren, dat hebben ze dan ook gedaan en dat hielp ook voor een tijdje, totdat ik weer zag dat ze aan de magere kant was....ik heb het even met mijn instructrice over gehad en die zei dat het ook kon komen van het vele water dat ze drinkt en het vele plassen dat ze doet (aangezien mensen als ze op dieet zijn ook veel water moeten drinken) maar ik vroeg me af of een van jullie dit ooit eerder heeft meegemaakt en misschien weet waar het aan kan liggen?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:33

Hoi,

het lijkt me sterk dat een paard afvalt door alleen teveel te drinken. Maar heb je zelf het idee dat je paard abnormaal veel drinkt? In dat geval zou ik hem even laten nakijken. Het kan wel zijn dat hij iets aan zijn nieren o.i.d. heeft waardoor hij veel gaat drinken.

Is hij verder altijd goed ontwormt? Je kunt altijd even voor de zekerheid een mestmonster afgeven om te laten controleren op wormen. Het komt wel eens voor dat een paard dat altijd netjes op tijd ontwormt is toch wormen heeft.

Is er veel verandert aan zijn bewegingspatroon o.i.d.? Rijd je veel meer dan normaal? Als hij niet onder een deken staat: kan het dan zijn dat zijn energie veel naar het aanmaken van een wintervacht is gegaan? Als je niet weet waarom hij in een korte tijd zoveel is afgevallen zou ik toch even de veearts erbij halen om hem even na te laten kijken!!! Verder kun je een product met maisvlokken/maismeel pakken. Het verteren van het zetmeel in mais duurt langer dan nadere soorten zetmeel waardoor het paard van maisproducten sneller aan zal komen. Succes!!!

Jessicaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 18:02

dank je voor de tips, we gaan haar, als er geen verbetering in zit, toch even laten nakijken. we hebben eigenlijk een vast werkschema dus het kan niet aan de beweging liggen, en ze is geschoren en heeft dus ook (een) deken(s) op... ontwormen gebeurd ook allemaal netjes op tijd...dus ja ik weet het niet, toch binnekort maar even laten testen, ik merk verder namelijk helemaal nix aan haar, ze zit gewoon lekker in d'r vel verder

kainda

Re: mager door plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:04

Heeft ze misschien last van haar nieren??
Daardoor drinken ze ook veel, en plassen ze veel.

Ik zou toch de dierenarts erbij laten kijken

Sterkte met je paard!