Hoe paard met NQHA paspoort op naam zetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quartertje

Hoe paard met NQHA paspoort op naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:09

Wie kan mij vertellen hoe je een paardje met een NQHA (Nederlands Quarter Horse Association) paspoort op naam zet? Dinsdag komt de dierenarts voor de keuring en bij goedkeuring koop ik het paardje.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:44

Lijkt me handiger om dit op WN te posten .

het paspoort van de NQHA stelt niets voor en is niet meer dan een paspoort voor je paard.
Het eigendomsbewijs is het offiële stamboompapier van de AQHA. Deze hoort bij aankoop overhandigd te worden met een ondertekende 'transfer' (let op de juiste tenaamstelling en handtekening).
Dit stuur je beide op naar Amerika (AQHA) en als alle gegevens kloppen krijg je het officiële papier weer terug met een plakkertje waar je naam op staat.

Edit: 2 letters vergeten
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 23-12-05 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Quartertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:55

Ok, bedankt voor je reactie

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:08

als je je paardje hebt gekocht raad ik je aan contact op te nemen met de NQHA zij kunnen je dan wel helpen met de papierwinkel. Als je per ongeluk een fout maakt in je papieren kun je heel lang wachten en zo'n transferraport is wat lastig opnieuw in te vullen zeker als de vorige eigenaar een amerikaan is.
Succes bij de komende keuring!
Ga je ook westernrijden met je quartertje?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:10

Laat je hem ook röntgonologisch keuren ??