Trainingschema endurance

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Trainingschema endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:42

Ik had ergens op internet een schema gevonden hoe je een jong paard het best kon trainen voro endurance maar nu ben ik het schema kwijt en weet de site niet meer...

Heeft iemand dat schema toevallig voor mij?Want ik wil toch wel zo snel mogelijk een goede training opstarten voro melody..

Ik weet nog wel dat ik iets niet helemaal snapte van het schema..dus als iemand het schema voor me heeft wil ik je graag nog iets vragen...

Alvast bedankt..

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:10

MelodyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:13

Nee die was het niet..
het was iets van dat je binnen 13 weken een jong beginnend endurance paard klaar kan maken voor klasse1

Toch bedankt die site kende ik nog niet..

Had de FAQ al bekeken en wat info van gehaald maar vond het schema wel makkelijk omdat ik niks van endurance ervaring heb.. maar had wat vragen over het schema dus vandaar..

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:14

Lijkt me geen goede site dan. Het ligt sterk aan je paard of je hem in 13 weken of in 13 maanden klasse I klaar hebt. Maar misschien staat de link die je zoekt wel in de FAQ.

MelodyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:18

waar hangt dat dan van af?
Melody is 4,5 en nu 1,5jaar onder het zadel zon 3x per week 45min..
Met de training niet moe te krijgen als ze een half uur aan de longeerlijn heeft gedraaft is ze met rijden nog zwaar actief.

Ze is nrps met 71%arabisch bloed euhmm nog iets wat je meot weten om te weten waar dat van af hangt?

Had op faQal gekeken maar kon hem zo 123 niet vinden...Want kwam er de eerste x ook perongeluk ineens op!

MelodyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:26

Ik dacht dat het op www.vet2000.be stond maar kan het niet meer vinden..
lees in een topic ook iets over het schema wat daar stond maar is een oud topic..

Wat een goed schema was..maar de site was aant veranderen stond er op 1 of andere manier ben ik deze week daar op terecht gekomen maar kan het schema echt nergens meer vinden..

MelodyT

Re: Trainingschema endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:33

heb het dan toch gevonden het schema staat op www.peelrand.tk

Wat ik er niet van snap is..moet je iedere dag bijv zoals bij Week 4

alles verspreiden over die 3/5 dagen of ieder keer dat je traint die aantal minuten aanhouden?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:35

ik heb zo'n klein boekje over Endurance rijden, van Clare Wilde, van Serie Gids voor de Ruiter, daar staat ook een trainingsschema in..

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:34

MelodyT, aangezien er al naar de FAQ is verwezen en je blijkbaar de site ook al hebt gevonden, plaats ik hier een slotje.

Mocht je wat betreft het trainingsschema dat je op de bovenstaande site hebt gevonden, vragen hebben, lijkt het mij handiger om een nieuw topic te openen.
Zo lezen meer mensen je directe eerste vraag.