Afstand drafbalkjes voor shetlander?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Afstand drafbalkjes voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 10:29

hallo allemaal,

Ik heb mn jonge (4,5-jarige) shetlander eergister eens gelongeerd met 4 drafbalkjes, elk op een kwart van de volte. Hij vond dat best leuk, en ging zn lichaam ook goed gebruiken. Ik denk dat dit voor de afwisseling op zn training helemaal geen gek idee is, dus ik zou ze graag willen uitbreiden naar een serie van 2 of 3 balkjes.
Maar weet iemand wat de afstand dan ongeveer zou moeten zijn voor een shet van 1.03 meter met (voor een shet, alles in verhouding he ) ruime gangen?
ow ennuh... 4,5 jaar is toch een mooie leeftijd voor een shet om met dit soort werk te beginnen? Of vinden jullie het nog steeds aan de vroege kant?
Alvast bedankt!
Groetjes, Lacuna

[EDIT = vraag toegevoegd]

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:32

met een 4,5 jarige kun je denk ik best balkjes draven hoor! ik denk ook best dat ie af en toe een sprongetje kan maken. zolang je maar niet te veel doet en alles rustig opbouwd en als hij er plezier in heeft.... waarom niet?

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:35

Waarom niet? Ik denk dattie het wel leuk vind

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:45

leuk id!! ik moet nog 3 jaar wachten voordag mn mannetje een beetje groot is

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 10:48

nee, springen zelf vind hij echt geen bal aan hij kan daar écht het nut niet van inzien. heb dat eergister ook geprobeerd aan de hand over een heeeel laag hindernisje. maar dat was oren plat en zelfs weigeren. Hij is er uiteindelijk wel overheen gegaan met mij, zonder dwang, maar hij vond het duidelijk niet leuk, dus dat doen we voorlopig in elk geval niet meer. misschien dat het ook gewoon nog te vroeg is en te snel gegaan is. dus we wachten hiermee gewoon nog een jaartje ofzo

maarruh... iemand die ook de afstand weet voor de drafbalkjes? ben namelijk erg bang dattie erover struikelt en valt, en straks ook hier zn plezier in verliest.
Alvast bedankt!
Groetjes, Lacuna

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:43

Er zijn misschien wel afstanden voor, maar ik zou even aan de hand draven en dan balkjes precies goed voor zijn pasjes neerleggen

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:28

Men harkt het stukje waar men de balkjes neer wilt leggen. Men laat de pony daar 1 keer overheen draven en je ziet precies hoe je de balkjes neer moet leggen.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:30

mijn shet is 1.04 hoog en ik leg de drafbalken altijd 3 voeten uit elkaar. Dus steeds mijn ene voet voor de andere en dat 3 keer
Het verschilt natuurlijk per pony, maar je kan het eens proberen en dan een beetje schuiven met de balken tot ze goed liggen.

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:53

Sjonniej schreef:
Men harkt het stukje waar men de balkjes neer wilt leggen. Men laat de pony daar 1 keer overheen draven en je ziet precies hoe je de balkjes neer moet leggen.

dás een hele goeie! Dát gaan we doen
thnx!!
Groetjes, Lacuna