Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
chaai schreef:gebruik even de zoekfunctie, hier zijn al h'e'el veel topics over![]()
Citaat:
powered by
Zoek in WWW Zoek in Bokt.nl
Zoek: het Internet pagina's in het Nederlandspagina's uit Nederland
Uw zoekbewerking - myler - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
* Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
* Probeer andere zoektermen.
* Maak de zoektermen algemener.
* Gebruik minder zoekwoorden.
Ilindra schreef:
Toen ze voor het eerst in NL uitkwamen hebben we wat menbitten gehad om te testen.
We waren er niet echt enthousiast over, mondstuk is behoorlijk dun en werd niet fijn aangenomen door de paarden, voorpaard van het tandem wilde het bit/de leidsels niet meer meenemen na een wending.
Groot nadeel: ze zijn er alleen in 12,5 en 13,5 cm voor een groot paard is dat al snel te smal.
Nimmedor schreef:het is al snel te denken van : 'hey mijn paard is sterk nu moet ik maar een ander bit nemen'. Vaak is het zo dat de ruiter niet genoeg rijden kan.
Maar helemaal geen druk in je handen is ook niet goed, dan komt die gewoon onder het werk uit.
Nee geef mij maar K&K ben ik met heel veel paarden over te spreken!
want zo kon het er soms echt uitzien. Ze is nu heel rustig met haar hoofd, ze vind het volgens mij echt een fijn bit! Eigenlijk gaat het nu alleen nog fout als ze kwaad is, en dat komt gelukkig bijna nooit voor 
En nu weer gewoon terug bij het oude dus.
russel schreef:Paarden zijn gewoonte dieren, maar als blijkt dat je paard met de lofgeroemde K&K het eigenlijk helemaal niet zo goed doet en het er eigenlijk niet zo goed mee kan vinden, reden toch om wat anders te proberen?
Honderden bitten op de markt, maar ik heb geen behoefte deze allemaal uit te gaan proberen, wel die ene specifieke om een reden waarvan ik denk, goh, wellicht......
. Grote voordeel vind ik juist de dikte en de pasvorm, het drukt niet in de lagen en het is naar de mond gevormd. unamie schreef:russel schreef:Paarden zijn gewoonte dieren, maar als blijkt dat je paard met de lofgeroemde K&K het eigenlijk helemaal niet zo goed doet en het er eigenlijk niet zo goed mee kan vinden, reden toch om wat anders te proberen?
Honderden bitten op de markt, maar ik heb geen behoefte deze allemaal uit te gaan proberen, wel die ene specifieke om een reden waarvan ik denk, goh, wellicht......
vroeger reed ik ik met een gebroken trens en nu rij ik al 9/10 jaar met een dubbel gebroken K&K trens
en ik ben er altijd tevreden over geweest en nog..
maar het myler bit heeft mijn nieuwschierigheid gewekt
en ik ben gewoon erg benieuwd of ze wat beter los laat en meer schuimt op het bit
Maar er staat ook op de site dat de paarden er aan moeten wennen en dat je eigenlijk pas na een paar weken kan kijken of het bit bevalt. Mijn paard moest eerst ook wennen. Hij deed helemaal niks met het bit, gewoon mondje op elkaar, gelukkig niet die kaken stevig op elkaar en ineens ging hij er op sabbelen. Misschien ook omdat ik sweet iron heb, en er toen pas iets met het ijzer ging gebeuren waardoor het smaakte.