wat is EVH?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

wat is EVH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:31

Bij mijn verzorgpaarden is er een paard getestop EVH (of iets dergelijks). Dit inverband dat hij misschien naar het buitenland wordt verkocht.
Nou wilde ik op Google of zo kijken, maar daar kon ik eigleijk niks vinden.
Nou dacht ik misschien kan iemand mij op Bokt er meer informatie over geven.

Groetjes, Solar

gesina

Re: wat is EVH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:35

Geen idee, kun je het niet aan de eigenaar vragen?
Of aan de veearts

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:39

Zal wel EHV zijn en dat is Eguine Herpes Virus, oftewel de verwekker van rhinopneumonie.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:40

Er zijn overigens verschillende varianten (serotypen) van dit virus, volgens mij is 4 de vorm met de zenuwverschijnselen, en 1 de tamelijk onschuldige verkoudheidsvariant, maar ik kan die typen ook door elkaar gegooid hebben.

solarpleure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 18:13

@ gesina...
Een paard bij ons word dus misschien naar Engeland ofzo verkocht. En die mensen die kwamen kijken hadden het in het engels uitgelecht, dus dan onthou je het neit presies...
Ik weet wel dat ± 70% van de Nederlandse paarden een stof hebben, en die paarden willen ze niet.
Maar aan de veearts vragen, dat heeft de eigenaar dus gedaan, en hij wist het zelf ook niet. Toen heeft hij het aan de kliniek gevraagt die de test heeft gedaan. En die konden het ook niet duidelijk uitleggen.
Hele discussie erover gehad waarom die mensen die test dan afleggen zonder dat ze weten wat het in houd.

En Marije_liplover, bedankt voor je uitleg