Arrabel schreef:Hoe ik het doe als ik een paard koop, ik vraag in de eerste intstantie altijd of ik het paard op proef mag, als mensen dat weigeren dan moet je eigelijk al meteen stoppen met dat paard.
Als mensen een goed paard verkopen dan vinden ze het meestal geen probleem als hij eerst op proef mee gaat.
Ik denk dat je zo een beetje kort door de bocht bent Arrabel.
Mensen mogen thuis zoveel als ze willen komen rijden (waar ik bij ben) maar mijn paard gaat zonder mijn toezicht niet de dam af. Je weet nooit wat een ander er mee doet en zolang het paard van mij is, wil ik weten wat er mee gebeurd. Als iemand anders heel je paard verpest en dan zegt dat hij hem niet wil hebben, sta jij met je onverkoopbare paard. Om maar niet te spreken van de mensen die bij kennissen van me een paard een maand op proef mochten rijden en achteraf vertelden dat ze het een heel leuk paard vonden maar helaas geen geld hadden om het te kopen.
Ik kan me voorstellen dat je een paard op proef geeft aan vrienden of goede bekenden maar mijn paard krijgt echt niemand mee zonder dat ik er bij ben.
Nu heb ik momenteel geen eigen paard, laat staan dat ik het verkoop, en het is ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over te ontketenen maar hier moest ik toch echt even op ingaan.
Juist als je een goed paard hebt, ben je er zuinig op en geef je het niet aan Jan en alleman mee.