Stalingang iig niet op het noorden, want daar komt een hele koude vrieswind uit in de winter. Probeer hooi- en stro-opslag in een ander gebouw te bewaren, kan dat niet, bewaar het er dan naast. Iig niet erboven wegens het stof. Zelf zou ik voor draaideuren kiezen die je heel stevig vast kan zetten, of igv een loopstal, eruit kan halen en makkelijk erin kan hangen als die afgesloten moet worden.
Als het kan, kies dan voor drie ruime (min 4*4) boxen die afgesloten kunnen worden idd, zodat je elk paard zijn rust kan gunnen als dat moet. Als het toch nieuwbouw wordt, zou ik persoonlijk zelf voor 1 hele grote loopstal gaan, en dan nog 2 kleine stalletjes van 3*3 ernaast om ze eventueel op te sluiten indien nodig, en die grote loopstal voor normaal gebruiken.
Automatische drinkbak zou ik er 1 op hoogte voor de welsh doen, de haflinger kan daar ook zonder problemen bij. Ik zou er verder niet een voor de minishet plaatsen, omdat dat te laag hangt voor de andere twee, en je daar wellicht ongelukken mee krijgt, of dat ze dat ding kapot trappen. Ik zou dus nog een speciekuip plaatsen waar je shet uit kan drinken
Verder zou ik voor bevestigingsplaatsen zorgen waardoor elk dier op een aparte plaats zijn krachtvoer rustig kan eten zonder de andere in de buurt.
Zorg ook gelijk dat je de waterleidingen kan isoleren of verwarmen zodat ze in de winter niet bevriezen. Elektriciteitsleidingen plaats je hoog zodat ze er niet bij kunnen.
Zorg dat het stukje voor de stal verhard is (geen tegels maar kies voor geruwd beton bijv.) hierdoor hebben ze ook in de winter altijd een stukje waar ze droog buiten kunnen staan. Dan een stuk zand, en dan de verdere paddock.
Pfff.. meer schiet me nu niet te binnen eigenlijk.