Carr & day & martin goed schoonmaakspul?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Carr & day & martin goed schoonmaakspul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 19:10

Mijn nieuwe Daaleman zadel is vandaag gekomen. Ik heb er zadelvet bijgekregen voor de eerste poos. Maar er stond ook dat ik het schoon moest maken met spray's.

Nu ben ik naar de plaatselijke ruiterzaak geweest en heb de producten van c&d&m. Is dit goed spul?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:11

Ik werk er wel graag mee, maar niet graag met sprays

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:26

sprays zijn makkelijk voor na de rit, ff je tuig(snel) netjes maken.
CarrDay&Martin is prima spul, in GB wordt het merk ook geleverd aan het koningshuis, maar zelf zweer ik bij stubben zadelzeep.
CDM maakt ook neatsfoot-olie, dit is gemaakt van runderen, ( de olie dus) en dat schijnt het beste te zijn voor je tuig. Ooit eens vernomen van een zadelmaker, omdat het je tuig niet afsluit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:06

Ik heb van Carr & Day & Martin zo'n blok zadelzeep, heb het al jaren en bevalt me super, destijds (7 jaar terug ofzo) gekocht omdat de Bit dat als beste zadelzeep testte

Met spray werk ik nooit, vind dat niet handig, maak het schoon met een sponsje en zadelzeep, en vet het dan in met een ander sponsje en vet. Olie of spray vind ik niet handig in gebruik

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:35

Olie mag ook niet gebruikt worden, dat staat ook op het papier van Daaleman.

Mijn moeder vertrouwde het namelijk niet met zo'n duur zadel. Ze vroeg zich af of dit wel goed spul was

Fleur1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:56

Ik gebruik wel de spray en die bevalt erg goed!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:42

Idd geen olie op je zadel, als het door het leer komt dan kan heel je vulling gaan klonteren! Neatsfoot olie is wel heel fijn voor je hoofdstel, zeker als het een nieuw hoofdstel is want het is echt ontzettend vette olie, dus verder kom je met een keer schoonmaken met zadelzeep wel toe.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:48

Prima spul. Is geen olie, maar zorgt wel goed voor je spullen zonder het te beschadigen zoals olie dus wel doet.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 21:50

Ik heb het zadel vandaag al 3x ingevet met vet dat ik van Daaleman heb gekregen (is gewoon van die geel-achtige vet).

Dit schoonmaakspul wil ik stap1 - stap 2 en daarna vet gebruiken.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:17

had je van daaleman geen blok zadelzeep meegekregen? Meestal geeft hij van hetzelfde merk het blok mee en zijn eigen lederdressing (gele spul). Je bent niet verplicht de spray te gebruiken, maar zoals gezegd kan het makkelijk zijn als het snel moet

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:28

Die doekjes van c&d&m geweldig spul. Ik wil ook de spray gaan kopen, maar ik heb eerst nog anders spul dat op moet Maar als de sprays net zo goed zijn als die doekjes ben ik verkocht

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:30

sjakie schreef:
had je van daaleman geen blok zadelzeep meegekregen? Meestal geeft hij van hetzelfde merk het blok mee en zijn eigen lederdressing (gele spul). Je bent niet verplicht de spray te gebruiken, maar zoals gezegd kan het makkelijk zijn als het snel moet

Nee, geen zadelzeepblok helaas.

De spray had ik zelf bedacht hoor. Het lijkt mijn namelijk handig met dit natte weer als mijn mooie nieuwe zadel vies word

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:55

Daaleman geeft normaal gesproken van het zelfde merk als de spray een blok mee. Oftewel de spray is ook in zijn gedachtengang prima

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:56

Ik verkoop spullen van CDM ik ben er erg tevreden over!! De zadelzeep gebruik ik zelf, heerlijk spul hoor! Ook de canter coat whitener, om witte benen snel witte te maken, werkt super. Ik denk dat je het zonder tweifel kunt gebruiken, anders zou je het toch ook niet krijgen bij je nieuwe zadel he!!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 11:16

figora schreef:
Ik verkoop spullen van CDM ik ben er erg tevreden over!! De zadelzeep gebruik ik zelf, heerlijk spul hoor! Ook de canter coat whitener, om witte benen snel witte te maken, werkt super. Ik denk dat je het zonder tweifel kunt gebruiken, anders zou je het toch ook niet krijgen bij je nieuwe zadel he!!

figora schreef:

figora schreef:

Ik heb het zelf gekocht

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:22

Ow haha, verkeerd gelezen, het is in elk geval goed spul hoor!!