Ik heb me pony hier vlakbij op een ministalling staan.
een boerderij met een schuur waar 6 boxen zijn, en 1 buitenbak enzo.
Nou woont er in die boerderij een jongere boer, aardige vent, doet er alles aan om het gezellig en je ten goede te zijn.
Zijn vader woont langs de boerderij en hangt veel op stal rond, van andere pensionklanten hoorde ik al dat hij vaak bij mijn paardje rond hangt, en zich graag met de mijne bemoeid (hij wil hem buiten zetten, de rest laat hij over aan zijn zoon) en de mijn evoer hij enzo!
Terwijl ik niks afspreek!
Toen ik had besloten hem te verkopen ging hij allemaal vragen stellen en wilde weten wat ik er voor betaald had enzo (moet je me vader hebben) en ineens allemaal nog meer bemoeien met mijn pony.
Me vader heeft een keer met hem gepraat en hij wil mijn pony graag kopen (maar wil veel minder betalen als dat we vragen, en iedere "kenner"zegt dat we meer kunnen vragen, maar we vinden een goed tehuis belangrijker)
Sindsdien merk ik dat hij mijn pony extra hooi voert (dit is niet de bedoeling!) hij hangt er nog meer omheen, maar zodra ik er aan kom is hij weg!
Iemand op stal melde me al, dat ze het helemaal niet gek vond als hij mijn pony extra zou voeren, om hem feller te maken, zodat ik hem niet aankan, en hem weg wil hebben (nou heb ik geen haast, er is een box leeg, dus kan daar eventueel me 2e paard stallen)
Ik heb het idee dat hij hier een smerig spelletje aan het spelen is, maar wat doe ik er tegen?
Ik kan zijn zoon wel inlichten, maar die zal me ook zien aankomen!
Van stal veranderen, is een ander probleem, dan moet ik hem 5 km verder weg zetten (en iedere dag een uur kwijt zijn aan fietsen, nu staat hij vlakbij) en meer betalen! (zeg gerust maar,meer als het dubbelen, aangezien je daar meer faciliteiten hebt wel logisch, maar ik heb ze niet nodig(wel handig))
Wat moet ik doen?
Het zit me goed dwars, aangezien ik niet weet hoever hij gaat!
(het is een harde, zei iemand op stal al!)