Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
jaquar schreef:Een deken mee nemen. Halster en touw zodat je hem af en toe kan laten grazen.
Mooi een nieuw warm deken gekocht, dus hij zal (hopelijk) niet bevriezen
curly2day schreef:Ik zou toch zi veel mogelijk aan een stuk rijden, zo min mogelijk eruit. En heel goed kijken waar je hem eruit haalt.
Ik denk ook niet dat je heel veel mogelijkheden langs de weg zult hebben om hem eruit te halen.
Een paardje kan best wel even op de wagen staan hoor.
Mocca schreef:Echt zo min mogelijk eruit. Een paard kan best 10 uur in een trailer staan, ookal is het natuurlijk niet perfect. Maar als je hem eruit haalt, wat dan? Dalijk sta je op een parkeerplaats naast de snelweg met een paard dat er niet meer in wil. Verder worden paarden vaak juist opgefokter van om de twee uur de trailer uit, en dan er gelijk weer in. Dan krijgen ze pas echt een nare asociatie met trailers.
Gewoon lekker laten staan, zo snel mogelijk proberen op de plaats van bestemming te zijn, paard tussendoor wel laten drinken uiteraard en lekker hooi geven, dan is de tijd zo om
) staan?.. Wat is waar? Quarterh0rse schreef:Inderdaad een paar hooinetten vullen of in elk geval zorgen dat ie wat te doen heb. Verder kan je hem er evt op de helft uithalen als je zeker weet dat ie er weer makkelijk in gaat. Om de paar uur een emmer water voor zn neus duwen om te kijken of ie wat wil drinken.
succes met de reis, het is een aardig stukje!
maartjuh schreef:Quarterh0rse schreef:Inderdaad een paar hooinetten vullen of in elk geval zorgen dat ie wat te doen heb. Verder kan je hem er evt op de helft uithalen als je zeker weet dat ie er weer makkelijk in gaat. Om de paar uur een emmer water voor zn neus duwen om te kijken of ie wat wil drinken.
succes met de reis, het is een aardig stukje!
Ja, denk dat ik dat doe.. Gewoon na uur of 5, 6, even keertje eruit.. Erin gaat hij altijd zonder problemen, dus dat moet wel lukken
)

Katja schreef:Ik ben toch wel een groot voorstander van goede bescherming om de benen. Zelfs als je paard nooit een pas verkeerd doet in de trailer kun je altijd in een nare situatie komen waardoor de trailer een onverwachte beweging moet maken op zo'n moment is goede bescherming toch wel erg fijn.