Vraagje over keuren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Vraagje over keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:13

Hey,
Heb even een vraag aan jullie. Eigenlijk 2

Hoe deden jullie het met klinisch laten keuren bij een paard? Ik bedoel, lieten jullie een dierenarts uit de omgeving daar komen om te keuren of namen jullie het paard mee naar huis om hem vervolgens daar te keuren. Of namen jullie de dierenarts mee die je kende uit je eigen buurt?

En hoeveel was je ong. kwijt aan de keuring (alleen klinisch)

imka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:14

En nu ik toch bezig ben.. Als een paard 2 maanden of 4 maanden geleden gekeurd is, zouden jullie het dan alsnog een keer laten keuren?

Nicole01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:14

Gewoon door onze dierenarts

Ik zou het niet direct weer laten keuren. gewoon een jaar later

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:30

Ik zou wel altijd zelf laten keuren, ook als er al een rapport bijzit. Je weet nooit hoe dat rapport erbij gekomen is...Ik wil altijd zelf bij de keuring zijn en de keurende arts spreken over eventuele problemen.

In principe laat ik paarden bij mijn eigen veearts keuren. Ik heb één keer een dierenarts opgezocht in de omgeving van het paard, anders zou ik een heel eind moeten rijden en als hij niet goed was nog een keer op en neer(>2,5 uur enkele reis).
Normaal ga ik er vanuit dat het goed zit en doe ik dat wel, dit paard was eigenlijk te goedkoop voor het mooie en moest bovendien bij afkeuren dezelfde dag nog teruggebracht. Die heb ik dus daar ergens laten keuren(niet bij de dierenarts van de verkoper trouwens!).
Paard was trouwens in orde en ik heb er nu al 2,5 jaar erg veel plezier mee

Wat een klinische keuring kost zou ik niet weten, laatste keer dat ik een paard alleen klinisch heb laten keuren was in 2001

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:31

Ik heb alle paarden bij de eigen Dierenarts laten keuren..
Eigennaaar helemaal vanuit Friesland mee hierheen gereden..Als ie niet goed was kon ie mee terug...
Het kostte volgens mij iets van 200 euro ongeveer...maar daar kan ik ook erg naast zitten hoor

smurf1988

Re: Vraagje over keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:35

Bij ons zijn er bepaalde namen van dierenartsen bekend. Zo laten handelaren bij eentje altijd keuren die nogal "soepel" is.
En als hij daardan gekeurd is zou ik hem echt meteen overdoen.

Om heel eerlijk te zijn hoor ik er de laatste tijd echt rare verhalen over
Over foto's die niet ij het paard horen enz...
Zou het dus eigenlijk nog wel overdoen, en dat jij er bij bent (!)

Maar dat is eigenlijk keus, als jij vertrouwen hebt in de verkoper

SorayaDL

Re: Vraagje over keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:34

Ik zou het paard altijd door mijn eigen dierenarts willen laten keuren en ook als ik erbij ben.
Het maakt me niet uit of dat het paard bij wijze van spreken vorige week nog is gekeurd, want daar wordt heel vaak mee gesjoemeld ( ook rontgenologisch ). Ook kan het zijn dat er in de tussentijd wat is voorgevallen. Je kunt nooit helemaal zeker zijn, maar je kunt het wel tot het minimale beperken.