Rood strikje/lintje in staart?!?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Loes_

Rood strikje/lintje in staart?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 14:20

Ik ben even benieuwd of jullie weten waarom ik een rood lintje/strikje in de staart van mijn paard doe.

En je hoeft het antwoord niet op te zoeken via google o.i.d.. Ik ben alleen benieuwd of mensen wel weten waarom ik het doe.

Dit bleek namelijk op mijn club bij veel mensen onduidelijk en dan heeft het dus eigenlijk weinig nut.

Ik wacht in spanning af

art

Re: Rood strikje/lintje in staart?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:21

"pas op, trapt"?

kitag1rl

Re:

Dit betekend toch dat je met je paard afstand moet houden omdat het paard met een rood strikje/lintje nog wel eens wilt uithalen oid?

Anoniem

Re:

ja dat weet ik

maar zonder het veraden voor de mensen die het niet weten
jij hoort ten allertijden je paard onder controle te hebben, ook al heeft hij een strikje in

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:22

een trappende tijdbom

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:22

Ik doe het ook
Mijn paard trapt, dit is als waarschuwing

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:23

runningkawa schreef:
ja dat weet ik

maar zonder het veraden voor de mensen die het niet weten
jij hoort ten allertijden je paard onder controle te hebben, ook al heeft hij een strikje in

Klopt, maar ik vind wel dat als je zo'n strikje ziet dat je zelf dan ook maar afstand moet houden..

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:23

idd het rode strikje betekend: dit monstertje houdt ervan om zijn achterbenen te strekken

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:24

Jaaaaaaa, die weet ik
Afstand houden, want paard wil nog wel eens slaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:24

Citaat:
Klopt, maar ik vind wel dat als je zo'n strikje ziet dat je zelf dan ook maar afstand moet houden..

maar is geen vrijbrief voor de ruiter

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:25

Dat was een van het eerste wat ik destijds leerde voor mijn ruiterbewijs

Rood strikje: pas op paard kan slaan.

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:26

nee dat absoluut niet! De ruiter van het paard met het rode strikje moet zeer zeker oppassen en moeilijkhedeb uit de weg proberen te gaan. Maar als omstanders kan je ook wel een beetje mee opletten vind ik..

al moet ik zeggen dat ik het niet prettig vind rijden als er een paard moet rood strikje bijrijd.. Ik ben dan niet op mijn gemak..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:28

Goh, daar had ik echt nog nooit van gehoord!
Daarom was er laatst iemand hevig aan het zoeken naar haar strikje, ik dacht al, wat een onzin.
Nou bedankt voor de tip!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:28

Pas op ruiter ergert zich er giga aan dat er steeds mensen vreselijk dicht achter zijn/haar paard langs rijden dus hangt er lekker een rode strik in om zich niet zo te hoeven ergeren en iets meer ruimte tijdens het losrijden te hebben !!

(ja dit is echt serieus ik ken ze ..................)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:30

postbodesiem schreef:
Pas op ruiter ergert zich er giga aan dat er steeds mensen vreselijk dicht achter zijn/haar paard langs rijden dus hangt er lekker een rode strik in om zich niet zo te hoeven ergeren en iets meer ruimte tijdens het losrijden te hebben !!

(ja dit is echt serieus ik ken ze ..................)

Handig! Die zal ik onthouden

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:30

Ik heb ook een paard dat graag een trap uitdeeld. Maar ik ga niet met een strikje rijden, ik vind dat ik als ruiter er zelf rekening mee moet houden en zo mogenlijk vrije ruimte zoeken. Meestal met losrijden komen mensen niet dicht genoeg bij mijn paard dat ze wil trappen. Rijd er toch iemand met losrijden zo vlak langs anderen dan zeg ik het meestal vriendlijk.

Ik snap de definietie van een rood strikje wel, maar wat mijn menig is dat je als ruiter een paard wel onder controle moet houden en je paard zo moet kennen in welke situaties hij of zij gaat trappen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:32

Of iemand vlak achter je komt rijden, daar heb je als ruiter gewoon niet altijd invloed op. Er zitten tenslotte geen achteruitkijkspiegels op onze knollies huh!

Dus strikje in... Natuurlijk blijf je als ruiter opletten, maar je hebt iig al gewaarschuwd.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:33

Je blijft wel zelf verantwoordelijk. Ik had er een die wel eens wilde uithalen maar ze bleven vrolijk op zijn kont hangen hoor, zelfs als ik even waarschuwde dat hij wel eens sloeg! Met zomerconcoursen kun je nog wel een afgelegen plek zoeken als het een groot concours is maar 's winters is het een drama om los te rijden met een paard dat slaat.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:35

Betekent inderdaad dat je paard kan slaan.

De mijne doet 't ook, al heb ik 'r prima onder controle.

Ze wil graag haar vriendinnetje beschermen tegen alle andere paarden EN ze heeft een enorme hekel aan dingen die achter d'r gebeuren en die ze niet kan zien. Ik let hier tijdens het rijden wel op (al kan ik me het voorstellen dat het met een volle inrij-ring tijdens dressuur wedstrijden lastiger is... gelukkig geen last van). Verder is 't een engeltje.

Wienna

Re:

heb je zeker ook niet invloed op, maar ik heb mijn paard wel onder conrole! Het is zoals RK zei geen vrijbrief als je met een rood strikje rijd. Je mag ruiters waarschuwen, maar ik vind niet dat alle combinaties rekening met jouw moeten houden. Die verdienen immers ook ruimte om los te kunnen rijden..

kitag1rl

Re:

ja ik snap wienna compleet, en erg goed dat je zo'n houding hebt! maar "wij" als andere ruiters kunnen dan niet zien dat je paard slaat.. en als ie dan slaat kijken wij raar op en kan je een hoop boos commentaar verwachten..

Dus ik stem voor 't rode strikje

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:39

Ik vind dat het niet altijd de verantwoordelijkheid is van de ruiter. Hij of zij kan er lang niet altijd wat aan doen als het paard trapt, en met het strikje waarschuwt hij/zij andere ruiters. Dan is het het risico van de andere ruiter, je bent dan al gewaarschuwd! Tuurlijk moet je altijd opletten, maar het hoeft toch niet te betekenen dat mensen met een paard met strikje bijvoorbeeld niet meer in lessen mogen rijden!

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:41

interessant topic

Anoniem

Re:

Bijna elk paard is het af te leren
gewoon vanaf de eerste keer je paard giga op zijn flikker geven
Ken er zo meerdere en Kawa was er 1 van
die trok daarna alleen nog maar zijn staartje in zijn kont en dat werd uiteraard goed beloond

maar nee, dat is zielig, hij verdedigd zich en dat soort smoesjes

ik heb het een keer voelen waaien, en de amazone deed niks, helemaal niks, want ze moest bijna de proef in en anders werd het paard nervues
zij sneed zelfs mij af, ik was aan het stappen op de binnenhoefslag

Wienna

Re:

Rochelle slaat niet zomaar, ze slaat alleen als er iemand erg dicht achterop mij blijft rijden. Als ik aan het losrijden ben ga ik ook niet achterop iemand hangen, lijkt me voor die persoon die voor je rijd ook niet echt fijn. Ik heb dus gelukkig geen paard die overal maar raak slaat, maar ik moet haar wel constant in de gaten houden.

Van mij mogen mensen best met een rood strikje rijden, geen probleem. Ik kijk ook altijd uit als ik iemand tref die een strikje in de staart van zijn paard heeft ik vind ook niet dat je thuis moet blijven als je paard slaat. Maar houd het binen de perken.

En wie weet met oefening word het paard wel minder los met zijn beentjes...