Pony kan niet van de hond afblijven...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Pony kan niet van de hond afblijven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 13:57

Hebben wij weer

De eigenaren van mijn verzorgbeesten hebben een hond. Een schat van een beest, een herder dus niet zo klein ook. Luistert erg goed en is erg lief. Nu staan de paarden bij de mensen aan huis, en is de wei een stukje ervandaan. Dus moeten we erheen lopen. Ik loop meestal met Amo, de grootste, en de eigenaar neemt in zijn ene hand Amica, en in de andere hand de riem van de hond.
En dan begint het al. Achter zijn rug om loopt Amica te dreigen naar de hond, probeert ze vliegensvlug in zijn staart te bijten of te trappen
Als ze dan eenmaal in de wei zijn, staan wij vaak in de wei te kijken of het goed gaat. En dan staat de hond naast ons. Nou is het al meerdere malen voorgekomen dat Amica doelgericht op de hond afstormt, hem opjaagt of eroverheen probeert te denderen. Nu is de hond echt geen type dat over zich heen laat lopen, maar van Amica is hij de laatste tijd wel erg angstig geworden. Hij is al een pluk haren kwijt omdat Amica hem te pakken had
Nu mijn vraag; is er iets aan te doen?
Hond thuislaten is geen optie, de paarden staan aan huis dus hij komt er de hele dag mee in aanraking, en daarbij willen we het oplossen en niet voorkomen.
Verder doet Amica het niet omdat ze jaloers is op de hond, maar echt speels, net als ze bij Amo doet. Ze snapt alleen niet dat het niet de bedoeling is en dat een hondje daar niet echt tegen kan

Dus wie heeft er tips en red de hond van Amica ?

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:02

Meestal hoor je het andersom, dat de hond de paarden pakt. Ik zou niet weten wat je er aan moest doen, aangezien de hond al angstig is geworden en het paard eigenlijk al gewonnen heeft...

tones

Re: Pony kan niet van de hond afblijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:07

Ja, mijn hondje hangt dus regelmatig in m`n paard z`n staart, hoop maar steeds dat ie een heel zacht tikkie krijgt dattie niet gewond is maar dat ze het wel afleerd.
Ze rent ook zo het land in om de wortels van de shetlanders af te pakken.

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:13

Meestal is het andersom mijn hond rende ook altijd achter de paarden aan op strand hing in de staarten van de paarde,heeft al eens een flinke klap met een zweep gehad,maar was daar dus niet van onder de indruk totdat ik het zo zat was en hij het weer deed heb ik hem toch met de riem op zijn lazer gegeven met de riem.Nou als er nu paarden aankomen kijkt hij gauw de andere kant op.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:18

Mijn veulen is mijn duitse herder ook de baas hoor. Ze volgt hem overal en probeert hem te bespringen. Mijn hond komt dan na verloop van tijd naar mij toe voor 'hulp'.
Die geef ik dan meestal ook maar door ervoor te zorgen dat zij niet meer bij hem kan komen. Iets anders zit er niet op.
Maar er lijkt me op zich vrij weinig meer aan te doen dan een schreeuw geven of als ze binnen bereik is een tik uit te delen, al of niet met een zweep.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:20

Misschien is het niet zo verkeerd dat je hond angstig wordt of eigenlijk respect heeft voor je paard?
Mijn kleine Jack Russel heeft een keer een tik tegen z'n koppie gehad, heel dik oog
Sindsdien komt hij niet meer zo dicht bij de pony's in de buurt en eigenlijk ben ik er wel blij om... Hij gaat er niet keihard voor op de loop, maar hij blijft nu wel op gepaste afstand.
En anders zou je misschien iets kunnen verzinnen om de hond uit het weiland weg te houden?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:55

mijn hond moet ook rennen voor zijn leven tussen de shetters !
(doberman van 74/75 cm hoog )

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:47

Onze twee en half jarige jaagt ook op onze Duitse Herders. Die zijn inmiddels er goed bang voor. Ze worden beiden afgericht met pakwerk enzo dus je zou het niet zeggen maar als ze een paard zien......

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:41

Vickelientje schreef:
Misschien is het niet zo verkeerd dat je hond angstig wordt of eigenlijk respect heeft voor je paard?

Respect is helemaal niet erg, dat heeft hij ook. Hij weet prima dat hij niet tussen de paarden door mag lopen, niet erbij mag gaan liggen als ze buiten staan en komt gelijk als je roept.
Maar angstig worden is ook niet gewenst, want de paarden staan aan huis en hij ziet ze de hele dag. Hij moet nog wel rustig zonder angst langs de stal kunnen lopen, en gewoon mee willen wandelen als we gaan buitenrijden.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:50

onze briljiante dober is nog steeds niet bang maar pas na 5 x een trap tegen zijn harses had hij door dat hij niet in de achterbeentjes moet happen of in de staart ..
en dat hij lager als de pony's in rang staat ..

hij is niet zo snugger zeg maar ..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:00

toppaard!! Vooral NIET afleren, je zult er je leven lang dankbaar voor zijn.
Mijn vorige paard had ook "dogsence" dat heeft een hoop voordelen. Als ik een hond achter me aankreeg, dan hoefde ik haar alleen maar om te draaien, de rest deed ze zelf.