De eigenaren van mijn verzorgbeesten hebben een hond. Een schat van een beest, een herder dus niet zo klein ook. Luistert erg goed en is erg lief. Nu staan de paarden bij de mensen aan huis, en is de wei een stukje ervandaan. Dus moeten we erheen lopen. Ik loop meestal met Amo, de grootste, en de eigenaar neemt in zijn ene hand Amica, en in de andere hand de riem van de hond.
En dan begint het al. Achter zijn rug om loopt Amica te dreigen naar de hond, probeert ze vliegensvlug in zijn staart te bijten of te trappen

Als ze dan eenmaal in de wei zijn, staan wij vaak in de wei te kijken of het goed gaat. En dan staat de hond naast ons. Nou is het al meerdere malen voorgekomen dat Amica doelgericht op de hond afstormt, hem opjaagt of eroverheen probeert te denderen. Nu is de hond echt geen type dat over zich heen laat lopen, maar van Amica is hij de laatste tijd wel erg angstig geworden. Hij is al een pluk haren kwijt omdat Amica hem te pakken had

Nu mijn vraag; is er iets aan te doen?
Hond thuislaten is geen optie, de paarden staan aan huis dus hij komt er de hele dag mee in aanraking, en daarbij willen we het oplossen en niet voorkomen.
Verder doet Amica het niet omdat ze jaloers is op de hond, maar echt speels, net als ze bij Amo doet. Ze snapt alleen niet dat het niet de bedoeling is en dat een hondje daar niet echt tegen kan

Dus wie heeft er tips en red de hond van Amica
?