Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
griebels schreef:Ik heb een BR dressuurzadel en die ligt bijna perfect. Enige minpunt is dat onze arab best een hoge schoft heeft en daardoor het zadel naar achteren kantelt zeg maar. Maar is weer op te lossen met een "tennisracket"
ceesje schreef:griebels schreef:Ik heb een BR dressuurzadel en die ligt bijna perfect. Enige minpunt is dat onze arab best een hoge schoft heeft en daardoor het zadel naar achteren kantelt zeg maar. Maar is weer op te lossen met een "tennisracket"
Zou je als je nu weer de keuze voor een zadel ( incluis tennisracket) zou maken weer hetzelfde zadel kiezen?
may schreef:Hangt er een beetje van af wat je met je arabier wil gaan doen. Als je een dressuurzadel wil zou ik zeggen: haal er een prof bij.
Mocht je recreatief willen dressuren, buitenrijden of de endurance in willen:
Podium!
Podium champion bijvoorbeeld. Niet het goedkoopst, maar wel de fijnste zadels die ik ken!
www.goedhard.nl kun je ze bekijken.
succes
Ik kwam ook uiteindelijk uit op iets héél anders dan ik vantevoren had bedacht
chaai schreef:Ik heb ontzettend veel problemen en ellende gehad met zadels bij mijn kruising-arabier. Mijn advies: laat een goede zadelmaker komen en focus je niet op een bepaald merkIk kwam ook uiteindelijk uit op iets héél anders dan ik vantevoren had bedacht
[/quote]
silvana schreef:Mijn vriendin heeft een boomloos barefoot ,ook omdat ze problemen had met zijn korte rug.
) Ik heb een zadelmaker laten komen en we hebben 11 verschillende zadels geprobeerd (Wintec, Thorowgood, Podium, enz). De Massimo en 1 ander zadel lagen goed, maar de Massimo was goedkoper