Manen vlechten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Warsmurf

Manen vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:26

hallo paardenvrienden & vriendinnen,

Ik rij af en toe eens een profje van de FNRS en ging nooit vlechten omdat ik daar nooit zin in had(en kreeg toch geen - punten )
Maar nu wil ik bij de eert volgende wedstrijd wel gaan vlechten maar weet niet precies hoe het moet.
Met die vele paardrijvriendinnen hierzo denk ik wel dat er iemand is die mij gemakkelijk kan uitleggen wat je precies nodig hebt en welke stappen je moet doen.

ik hoor graag van jullie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:12

Veel oefenen is gewoon het beste, ik neem aan dat je wel gewoon kan vlechten? Voor knotjes maak je gewoon kleine vlechtjes, en vouw die een keer dubbel, elastiekje erom, en dan nog eens dubbelvouwen en weer elastiekje erom. Zorg ook dat je goed strak vlecht, en bij voorkeur een beetje omhoog, dus dat je bijv. op een verhoging staat naast je pony. Dan gaat het opbinden makkelijker is mijn ervaring

Dewi79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:15

Zelfde als Maya en het aantal vlechten moet oneven zijn, bvk 13!
Zorg ervoor dat je knotjes niet op de manenkam liggen, maar ernaast.

Veel succes!

Flore

Re: Manen vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:58

En maak ze dik genoeg, als je van die dunne vlechtjes maakt dan worden de knotjes van die stokjes!

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:12

handig hoe krijg je eigelijk dat boogje ?
en is het het mooiste met vlechtjes of rekkertjes ? of maakt da eig niet uit

Roebin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:25

Hobo schreef:
Zelfde als Maya en het aantal vlechten moet oneven zijn, bvk 13!
Zorg ervoor dat je knotjes niet op de manenkam liggen, maar ernaast.

Veel succes!

Ik ben het hier niet mee eens je hoeft er helemaal geen dertien te hebben. Het paard dat ik rijd heeft hele dunne manen en ik kom niet verder als 5 a 6 vlechtjes. Bij andere paarden let ik echt niet op een getal hoor. En ik vlecht wel bovenop de manenkam dat vind ik veel mooier. Het is maar wat je zelf wil en mooi vind!!!!!!!

Als je een boogje in de manen wil met vlechten dat moet je met naald en draad vlechten. Ik weet alleen niet hoe dat moet.

Warsmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:59

nou.... alemaal bedank voor jullie inzendingen.
ik hoop dat ik bij de eerst volgende wedstrijd mooiw vlechtjes kan maken door jullie....
als ik de webstrijd heb, zal ik wel een aantal foto's erop zetten

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:15

op www.anky.nl staat een mooie uitleg voor vlechten..
groetjes

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:33

Ik zou wel even van te voren oefenen. Als je dat dan voor de wedstrijd nog moet gaan doen en het lukt niet, dan ga je mss stressen. En bij mij duurde het een tijdje voordat ik mooie knotjes kreeg

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:17

Grappig, ik heb ooit in een officiele toiletteercursus geleerd dat je naar ongeveer 20 vlechtjes moet streven.
Het hangt ook een beetje van de bouw af; veel vlechtjes doet de hals langer lijken, weinig vlechtjes doet hem korter lijken.
Als je met een vlechtje bezig bent, is het handig om met een wasknijper de overige manen even opzij te zetten.
Sommige mensen verdelen eerst de hele manenkam in gelijke plukjes voor ze gaan vlechten. Dat is wel handig als je nog niet zoveel ervaring hebt.

(ik ben blij dat ik niet hoef te vlechten )