pony vindt singel niet relaxed

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melissa20

pony vindt singel niet relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 18:47

Mijn pony chico vindt de singel die hij nu heeft niet lekker zitten denk ik. Ik zie dat omdat hij oren in zijn nek legt etc. Gewoon aan zijn buik of rug komen gaat prima en ook heeft hij geen last van zijn rug. Ik let er altijd op dat er geen velletjes of plooien tussen zitten. Ik was de singel ook vaak zat.Hij vertoont geen allergische reacties.Ik singel altijd geleidelijk aan. D.w.z steeds een beetje extra en toch blijft ie het gedrag vertonen.

De singel die ik nu heb is een neoprene. Ik heb een dressuurzadel.

Heeft iemand tips.?Andere singel of bontje?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:51

Bontje kan je proberen maar ik denk dat je achter de oorzaak moet zoeken.
Had je ervoor een andere singel?Vertoont hij dit gedrag sinds kort?Zoja,wat is er gebeurt/wat kan er mogelijk gebeurt zijn?
Dit zijn allemaal vragen dat je jezelf eens moet stellen vooraleer je je een antwoord kan vinden

_Dunja_

Re: pony vindt singel niet relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:42

Ik heb een singel met elastiek erin, dus als je dan aansingelt voelt het minder strak gelijk om zijn buik heen.
misschien dat je paard hier minder heftig op reageerd.

maar ik begrijp dat je zo'n touwtjes singel hebt misschien kun je dan beter een singel nemen waar zijn velletjes niet tussen kunnen zitten.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:49

Mijn pony doet het ook. Heel sjaggie met aansingelen. Ik singel hem altijd vorozichtig aan gaatje voor gaatje, maar toch doet hij dit, hij is dus nog nooit hard aangesingeld of zo.

Een ander paard dat ik al een jaar reed deed het nooit en begin er van de een op andere dag mee, we hebben nooit een oorzaak kunnen vinden, een bontje hielp bij haar ook niet.

Ben dus zelf ook wel benieuwd naar de antwoorden

melissa20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 00:48

iki heb gewoon zo'n neoprene singel , geen kort singel. Een singel met elastiek lijkt me lastig bij een dressuurzadel.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:25

melissa20 schreef:
iki heb gewoon zo'n neoprene singel , geen kort singel. Een singel met elastiek lijkt me lastig bij een dressuurzadel.

ik heb zelf ook een dressuurzadel en een singel die iets elastisch is.
ik vind het perfect werken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:47

probeer ens met ene singelbontje te rijden, en kijk of dat helpt.

verder kan het zijn dat de singel te ver naar voren tegen de voorbenen aanzit, dan geeft dat extra druk, je zadel dan verder naar achteren leggen kan helpen..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:52

de borstspieren kunnen bij een paard gevoeling zijn
deze spiergroep begint aan de voorkant van de hals en lopen tussen de voorbenen door tot ver achter de singel
de borstspieren kunnen bij een paard gevoelig zijn door o.a.

1) overbelasting
2) op de voorhand lopen
3) door een val/uitglijden waarbij de voorbenen wijd uit elkaar gaan (denk aan bambie op het ijs)

laat eens een fysio kijken naar de spieren en je zadel want daar kan het ook aan liggen
of doe eens een cursus masseren.. het is goedkoper als je het zelf op kan lossen
een elastische singel (met aan beide zijde elastiek anders kan je zadel scheef trekken) is ook vriendelijker
verder doe je prima door stukje voor stukje aan te singelen

succes

ps ik heb zelf elastische torrowgood singels deze zijn rond de 37 euro en zijn heel fijn in gebruik

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:51

Singel met elastiek lijkt mij, die heb ik ook bij kijn dressuurzadel en dat is erg fijn!