Wat te doen met een felle shetland-hengst

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maud_doerak

Wat te doen met een felle shetland-hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:12

Heeyy,, ik rij op een manege waar ze een shetlanderhengst hebben. Diej verzorg ik! Maar hij is best fel,, maar wij kunnen hem wel houden.. Soms stijgerd hij nog wel ...Weet jij hoe je dat af kan leren ? Of wat je moet doen als hij het doet ?? Verder leek het me nog leuk om 'spelletjes'/ 'kunstjes' met hem te doen, want hij heeft veel energie !! Weet jij nog leuke ?? Ik longeer hem soms wel ,, !! Dat gaat erg goed!
Lekker veel reageren plies,, En commentaar mag!
alvast bedankt !! xxx
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 19-12-05 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:18

welkom op bokt.
In de regels van bokt staat dat het niet is toegestaan om in msn/breezah taal te praten. Denk daar in het vervolg aan.

Verder zou je toch lekker kunnen gaan wandelen oid?

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:20

Ten eerste zou ik hem zijn rotgeintjes afleren voordat je uberhaupt aan kunstjes begint!

Als hij omhoog komt kun je hem gewoon afstraffen.

Als hij in de omgang braaf/rustig/normaal is zou ik pas beginnen met de kunstjes, maar doe dit op de juiste manier, dus beginnen bij de basis want anders heb je dadelijk zo'n 'rotschet'.

Pinky op dit forum (moderator) heeft heel veel ervaring met VD en heeft ook een site hiervoor gemaakt!

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:23

Ik heb ooit eens gehoord dat als je paard stijgert, je met een zweep een tik op zijn buik moet geven. Niet te hard natuurlijk maar wel hard genoeg dat hij ervan schrikt. Hij zal niet weten vanwaar dit komt en zal in het vervolg wel iets langer nadenken vooraleer hij gaat stijgeren. Ik weet niet op dit werkt, heb het juist eens horen zeggen

Voor de rest, eens gaan wandelen of met hem vrijheidsdressuur gaan doen...

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:27

maud_doerak,

welkom op bokt.
Zou je in het vervolg het aantal .....,,,,,,?????!!!! willen beperken tot het hoogst nodige? Dat leest wat fijner.

Wat betreft dat steigeren:
Je moet hem gewoon bestraffen. Eerst licht. Kijken of hij daar al van onder de indruk is. Doet hij niks op je bestraffing uit/is hij niet onder de indruk, dan zou ik hem steeds harder aanpakken.

maud_doerak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:45

Marja1988 schreef:
welkom op bokt.
In de regels van bokt staat dat het niet is toegestaan om in msn/breezah taal te praten. Denk daar in het vervolg aan.

Verder zou je toch lekker kunnen gaan wandelen oid?

is da erg dan als je beetje msn taal doet?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:47

Ja.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:48

een ieniemienie beetje niet (wat afkortingen), maar je moet niet gaan overdrijven want dat leest ontiegelijk vervelend.

maud_doerak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:49

Evikes schreef:
Ik heb ooit eens gehoord dat als je paard stijgert, je met een zweep een tik op zijn buik moet geven. Niet te hard natuurlijk maar wel hard genoeg dat hij ervan schrikt. Hij zal niet weten vanwaar dit komt en zal in het vervolg wel iets langer nadenken vooraleer hij gaat stijgeren. Ik weet niet op dit werkt, heb het juist eens horen zeggen

Voor de rest, eens gaan wandelen of met hem vrijheidsdressuur gaan doen...

Bedankt voor je tips! Van dat slaan met een zweepje onder zijn buik had ik al wel vaker gehoord, maar ik ben bang dat hij daardoor schrikt en dan misschien wel achterover valt!

maud_doerak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:51

Hoe moet je vrijheidsdressuur doen ?

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:12

Daar zou ik nog niet mee gaan beginnen, eerst afleren steigeren en dan wil je meteen het weer aanleren

Maar ik zei al, zoek pinky eff op!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:23

Inderdaad QuijoSavan, en dat kan de TS beter onder haar hoofdaccount doen Dus de reden van het slotje lijkt me duidelijk