Wat moet ik nu doen?! HELP DILLEMA!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gekkesies

Wat moet ik nu doen?! HELP DILLEMA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 15:41

Het zit namelijk zo:
Gister was er weer een wedstrijd bij mij op de manege, gewoon onderling. Een vriendin en ik deden mee met onze verzorgpaarden. Nou allemaal leuk en aardig, proefje gereden dat voor mijn gevoel wel goed ging, op wat fouten na. Uiteindelijk liep de hele dag dus op een grote teleurstelling uit en gingen we tamelijk gefrustreerd naar huis, met een 8e plaats en 109 punten, terwijl we er de vorige keer (toen het overigens veel slechter ging) 175 hadden.
Voor het hele verhaal zie:
viewtopic.php?f=15&t=509295

Nu zit ik dus met de vraag: Wat moet ik doen, manege of ponyclub?
Op de manege is het meestal wel leuk tijdens de lessen, maar met wedstrijden erger ik me telkens weer dood aan de vriendjespolitieken!
Er staat daar echter het paard van mijn dromen, het paard wat ik ooit wil gaan kopen, en eigenlijk vanaf deze zomer zou gaan leasen.
Het is nu echter zo dat mijn instructrice hem misschien gaat rijden en uiteindelijk uit wil brengen op wedstrijden. Dan kan ik hem dus niet leasen en al helemaal niet kopen.

Normaal gesproken zou ik op het moment dat duidelijk wordt dat ik hem niet kan leasen op de manege stoppen en bij de ponyclub gaan met mijn verzorgpony Gladstone. Ik zou dit graag doen maar gladstone is al 25 en er zal toch een moment komen dat ik hem niet meer kan berijden, en dan zou ik helemaal niets hebben..

Ik zit dus met een probleem want ik wil graag met Gladstone bij de ponyclub gaan rijden, maar ik wil Dancer ook niet kwijt..
Wat te doen?!

(sorry als het verhaal onsamenhangend is, ben een beetje gefrustreerd op moment )

Tempus_Fugit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:11

heb je vriendinnen op de manege??
want dan ga je toch gewoon met je verzorgpony naar die ponyclub, en zodra je niet meer kan rijden op die pony, stop je weer bij die ponyclub (of ga je met een ander paard). en dan kan je toch gewoon weer terug naar de manege?
en om die Dancer te kunne blijve zien, ga je gewoon af en toe (met vriendinnen) naar die manege toe. lekker knuffele en poetsen enzo met dat paard. en als ie verkocht word, tjah had hoef je helamaal niet meer naar die manege.

snap je?

gekkesies

Re: Wat moet ik nu doen?! HELP DILLEMA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 16:15

Ja diegene die eigenlijk een van mijn beste vriendinnen was heeft laatst een erg achterbaks kunstje geflikt, en Dancer af en toe knuffelen zou ik niet kunnen. Dan is het echt alles of niets. Als ik bij de ponyclub ga rijden zal ik ook niet echt gewenst meer zijn daar...

Dus ik weet het echt niet meer. Het voelt alsof ik moet kiezen tussen Gladstone en Dancer maar ze betekenen allebei heel veel voor me..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:15

Tja, ik heb al gezegd wat ik vind , wat dat betreft kan ik je verder niet meer helpen....

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:02

ik denk ook dat het een hele moeilijke situatie is. (gladstone is van mij) Hij is inderdaad al 25 en ik kan jou natuurlijk geen garantie geven, want hoe hard het ook is het kan zo over zijn. Maar dat risico loop je met elk paard welke leeftijd hij ook heeft.

Maybe een hele andere optie, en komt misschien ook niet in aanmerking maar stel je koopt Dancer? Er zijn tal van mogelijkheden, en misschien kun je het op de een of andere manier financieren....misschien heel dom idee.

Tja ik kan me best voorstellen dat het "samen" zijn op de manege super is en dat het niet op kan tegen priveles of misschien elke twee weken ponyclubles (om de week dressuur/springen).

sorry meid kan je niet helpen zo graag ik het ook zou willen, maar je weet dat je altijd wil helpen en samen kunnen we veel mogelijk maken zolang je het maar vraagt!!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:16

Hej nathalie, bedankt he, altijd fijn om te horen!

Dancer kopen is geen optie, dat heeft pap mij helaas al duidelijk gemaakt! Het was eigenlijk al heel wat dat ik hem zou mogen leasen!
Anders was de keus snel gemaakt, gewoon dancer hier in de buurt neerzetten en op de club eventueel en dan glad gewoon zo!
Pap en mam hebben het geld wel om dancer te kopen en te onderhouden maar ze willen dat niet doen, ze vinden dat ik maar een keue moet maken of zelf het geld moet verdienen (niet dat dat gaat!)En dat snap ik van hun kant ook wel!

En het is precies hoe jij het zegt..hoe hard het ook is het kan zo over zijn met Glad, dat weet je niet!

Maar voor het samen zijn hoef ik in principe niet op de manege te blijven! Dat gaat bij jou ook!

Het probleem is gewoon dat ik dancer niet kwijtwil maar Glad al helemaal niet! En stel ik ga met Glad op de ponyclub en er gebeurt iets met hem, dan heb ik niets!

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:58

hmm moeilijke situatie..
Zou je dan niet Sugar kunnen delen ofzo?
Als het dus ecth niet meer zou gaan.
In ieder geval zou ik(en ben ik ook)van die manege afgaan. Ik heb Lotje daar ook achtergelaten mis haar elke dag nog maar je komt er wel overheen.
En misschien zou je later als het zover(ik weet niet of dat zou kunnen) Dancer gewoon kopen.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:00

toch denk ik dat je met gladstone op de ponyclub verder kan komen dan je nu op de manege met onderlinge (vriendjespolitiek?) wedstrijden komt.
ik zou dus wel op de ponyclub gaan met gladstone, dancer is al in goede handen toch?
en alle ervaring die je met gladstone opdoet is meegenomen.
als hij het niet meer aankan kan je op zoek naar een andere verzorgpony misschien, of alsnog iets leasen of missch zelfs al wel kopen, missch gaat gladstone nog wel langer mee dan je denkt.
hoe oud ben je dan, hoe lang kan je nog bij de pony's, zo lang houd ie het missch nog wel vol?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 20:17

Ik ben nu 16, wordt deze zomer 17.
Het is natuurlijk waar dat ik heel veel ervaring opdoe met gladstone, maar Dancer is ook veel waard voor mij!
Chingyi: Sugar delen is niet echt een optie, ik vind haar heel lief enzo, maar het is echt een paardje wat mij ligt qua rijden, heb nu eenmaal een voorkeur voor ruinen, weet ook niet waar dat door komt!
Dancer kopen is mijn grote droom, en ik hoop dat die ooit nog uitkomt!
Nathalie en ik zijn iig alle mogelijke manieren aan het bedenken!
Dan zou het probleem opgelost zijn, dan heb ik Dancer EN Glad! Kiezen is bijna onmogelijk voor mij dus dat zou DE oplossing zijn!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:40

Ja ik weet niet als ik je verder kan helpen. Maar we hebben ook al eens over het verkopen gehad op de manege (niet specifiek over dancer toen was ie er nog niet) Kijk als Gijs er een prijs kan krijgen wat hij er voor wilt is ie weg. Het is gewoon wat de gek er voor zal geven. Goldstar gaat niet zomaar weg denk ik. Maar dat is bij alle paarden zo dat heeft hij eens tegen mij gezegt. Van de handel is ook een stukje van hun inkomsten. Hoe hard het ook klinkt het kan goed zijn dat die de volgende week al weg is. Zo was het bij Light, fientje en nog wel meer pony's!!!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 07:35

Ja dat is ook precies waar ik bang voor ben!
Of dat hij verkocht wordt, of dat jose hem zelf gaat rijden net zoals Goldstar.. want dat wilde ze eerder ook al een gaan doen maar toen had ze geen tijd omdat toen net bijna kamp was enzo...

Maar ik denk toch dat ik bij de ponyclub ga in April... en als het kan dancer kopen oid.. anders weet ik het ook niet..

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:37

Allemaal leuk en aardig zo´n droom dat je je lievelingspaard wil kopen. Maar als die mogelijkheid er niet is qua financien en je ouders dat ook niet hebben/kunnen/willen. Dan moet je toch echt kiezen en troost je, je bent echt niet de enige die keuzes moet maken maar dat niet wil..

Als je instructrice erop gaat rijden heeft die dancer ook zijn beweging en alles en wordt er ook goed voor hem gezorgd. Of ben je soms een beetje jaloers dat zij hem dan gaat rijden verzorgen terwijl jij dat eigenlijk wilde.

De keus voor ponyclub is aantrekkelijk denk ik, vrijheid en goed les en dergelijke. En mocht die mogelijkheid binnenkort zijn dat je niet meer op die pony kan rijden. Dan kun je altijd weer terug naar de manege of misschien kom je dan wel weer wat anders tegen op je pad... Je heb gewoon een luxe probleem en je bent behoorlijk verwend met twee paarden, nu doet zich voor dat je tussen de luxe moet kiezen (wees blij dat je mag kiezen) en nu kun je nergens meer tevreden mee zijn..

Maar, misschien zit ik er naast want zo te horen waren er al wat andere reacties van mensen die wel weten hoe de vork in de stil zit. Want wat ene Sugar/ goldstar etc. nu ineens in het verhaal doen opduiken daar snap ik echt helemaal niets van

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:46

hoi,

Ik ken je verder niet, maar wat ik er zo van lees, kun je het beste doorgaan met je verzorgpony. Er vanuit gaan dat die er binnenkort niet meer is, moet je niet doen ( of hij moet al gezondheidsproblemen hebben) Want dat diertje kan nog wel ruim 30 jaar worden en wie weet hoe lang je er nog wel plezier van hebt. En wie weet wat je het komende jaar nog tegenkomt, of aangeboden wordt. Je weet het maar nooit. Laat je ook niet teveel aan het lijntje houden door dat lievelingspaard op de manege, er wordt al snel misbruik van je gemaakt. En zo te lezen ben jij niet de enige die wat met dat paard wil.
Hoe dan ook, succes!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 15:15

hej bedankt voor de reacties:

@bino: Komt misschien over alsof ik jaloers ben maar is niet zo hoor! Ik Zou het alleen zo fijn vinden als hij een fijn thuis krijgt met wat meer aandacht.. Hij wordt wel verzorgd enzo maar er zijn een heleboel dingen die ik en veel anderen liever anders hadden, maar dat kan jij natuurlijk niet weten want je kent de voorgeschiedenis niet!

Ik denk inderdaad dat het ponyclub wordt, ik zal uiteindelijk toch een keuze moeten maken, en op de ponyclub zal ik meer leren! Dat staat vast, en dan zien we wel verder hoe het moet met dancer, en anders zal ik hem toch op een of andere manier moeten vergeten!

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:42

Een paard dat met 25 nog netjes loopt, doet dat over 3 jaar ook nog wel! En je rijdt zelfs nog WP met hem.

Lekker ermee doorgaan en rustig verder kijken wat je wilt. Heb je nog jaren de tijd voor.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:49

Daar heb je misschien ook wel gelijk in Dealer!
Laat ik het hopen!

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:09

Ik vind het een moeilijke keuze, want allebei kunnen ze in 1 keer weg zijn.
denk dat als ik jou was dat ik met je verzorgpony verder ging.
bij de ponyclub leer je meer als op een manege.
als er iemand binnen loopt en die zegt ik wil dat paard kopen en ze bieden er veel geld op, dan is hij verkocht en dan ben je hem nog kwijt.
of als jose zegt ik wil er zelf op gaat ze er zelf op en dan heb jij denk ik niet veel meer te zeggen.

dat is het punt nu, ken jose en gijs zelf ook wel je loopt grote risco dat je paard kwijt bent tenzij je hem koopt.

als ze er veel geld voor kunnen krijgen interseert het hun echt niet wat jij er van vind of hoe het voelt.

is hard maar waar!!!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:14

Je hebt wel gelijk. Daarbij zou ik er gewoon voor gaan. Lekker met glad naar de ponyclub en stel je hebt het geld voor Dancer en ze hebben hem nog staan kun je hem nog misschien kopen.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:46

Als ik jou was zou ik voor de ponyclub gaan.

Een manege leer je niet veel en op een gegevomement ben je uitgeleerd. En om nou op een paardje van hun te gaan rijden lijkt me ook niet zo verstandig. Ik bedoel dan wedstrijden enz. Want manege-eigenaren verkopen de paarden als ze er een goed prijsje voor kunnen krijgen. Ze houden dan echt geen rekening mee met de gene die hem op dat moment rijdt/verzorgt/uitbrengt.

En volgens mij is de eigenaar van je verzorgpony ontzettend aardig, en zou zij jou niet zo maar wegsturen of jou de pony afnemen. Ik zou dus bij je verzorgpony blijven. Tenslotte leer je op een ponyclub veel meer, en wat ik hier in de buurt merk is dat er bij de ponyclubben een veel 'ontspannere' sfeer is dan bij een manege.

Een pony/paard kan behoorlijk oud worden hoor! Je moet dus niet gaan denken van: Morgen kan ie al dood zijn. Dan heb je helemaal geen plezier meer. Er is een veel grotere kans dat die andere pony bij de manege naar iemand anders gaat i.p.v naar jou dan dat je verzorgpony volgende week ofzo dood is.

De ervaring die je bij de club op doet is altijd mooi meegenomen, en stel dat je paardje volgend jaar of dat jaar daarop al overleed dan kun je toch een ander verzorgpaardje zoeken? Of misschien koopt de eigenaar van het paard dat je nu verzorgt een nieuw paardje en misschien mag jij die dan ook wel verzorgen. Dat heb ik namelijk gehad. Me 2 verzorgpaardjes waren overleden, eigenaar kocht nieuw paardje (na een weekje, die miste ze ook onwijs en moest gewoon wat in de wei hebben) en dat nieuwe paardje mocht ik ook verzorgen.

Je moet kijken naar welk paardje je het beste kan missen, en voor het paardje dat je het minst kan missen kiesen.

Veel succes met je keuze.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 17:17

ja jullie hebben wel gelijk hoor!

Ik zou ze allebei niet kunnen missen, maar zou in dat geval toch voor Glad kiezen aangezien ik Dancer waarschijnlijk niet kan kopen en dus het risico loop dat hij verkocht wordt oid..
En op de ponyclub leer ik idd meer!

Ik denk niet dat de kans groot is dat Nathalie (waar gladstone van is) een ander paard zou kopen als er iets met Glad gebeurt, aangezien ze er op moment al 5 heeft staan! Maar dan kan ik inderdaad altijd verder kijken..
Helaas heeft Dancer ook niet zoveel potentie voor de hoge dressuur, dus ik kies denk ik toch voor Gladstone, ondanks dat het geen makkelijke keus is!

en Marinke.. Nathalie is inderdaad ontzettend aardig!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:09

Kijk ik zou gewoon dan op glad gaan rijden. Het is veel beter dat je op een rustig moment een keer van Dancer afscheid kan nemen. Stel je gaat hem leasen en ze besluiten hem toch te verkopen ja dan kan je dat toch niet!! Kwa leren kun je veel beter naar de ponyclub gaan. Het is dan wel 10x anders. En daarbij van Glad kun jij nog heel veel leren. Je weet mijn mening. En ik ben benieuwd naar je keuze. Ik zou gewoon op glad rijden, en plezier in hebben zolang hij nog kan en dat kan natuurlijk een jaar zijn maar ook nog goed 10 jaar of meer, maar dat is bij ieder paard. En daarbij als je het geld ervoor hebt, kun je nog altijd een paard kopen waar je veel plezier in hebt. Net zo dat ik Light wou hebben, maar ik heb het toch los gelaten nadat hij weg ging. Okeej nou staat hij dichtbij maar wie weet staat dancer ook wel dichtbij!!