Hoe kan je laarzen schoonmaken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne91

Hoe kan je laarzen schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 15:24

Hallo allemaal..!
Weten jullie hoe je laarzen het beste schoon/mooi kunt krijgen??
gewoon met water?? of hoe doen jullie het?

hoop het snel te horen,

Groetjes Lisanne..

haffiefreak

Re: Hoe kan je laarzen schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:30

bedoel je gewoon sschoon/mooi of voor wedstrijden??
Voor gewoon schoon maak ik ze eerst nat met een spons en daarna met een beetje afwasmiddel (weet alleen niet of het goed is voor de laarzen) en dan weer afspoelen met water Doe het al bijna 3jaar zo en de laarzen zijn nog heel
En voor wedstrijden doe ik het zelfde dan oplaten drogen en dan met een oude lap en een beetje! slaolie inwrijven Gaan ze mooi van glimmen

Groeten haffiefreak

Tempus_Fugit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:58

uhm nou ik maak mn rijlaarsen dus eigelijk nooit schoon.
want ten eerste worden ze toch wel weer vies en ik vind ze veel lekkerder rijden als ze vies (dus btje stug) zijn.
alleen als ik wedstrijd ga rijden, dan maak ik ze natuurlijk wel schoon. eerst gewoon met n oude handdoek en water gewoon schoon maken, en dan laten drogen, en dan eeen of andere groene spuitbus voor laarsen te laten glimme dr op spuiten. werkt heel erg goed!

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:09

Wat voor 'n laarzen heb je ? Rubberen of leren?

Voor rubberen laarzen heb ik een rubber spray. Die de laarzen verzorgt en zorgt voor een mooie glans.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:18

Ik poets mijn dressuurlaarzen (voor op wedstrijd) altijd met een speciale spray die ik in de ruitershop gekocht heb. Je kan ze ook altijd met koevoetolie poetsen, dan blinken ze echt heel mooi!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:21

ik poets ze altijd vlak voordat ik op de pony stap, even met een baby- doekje. worden ze schoon van, en ze gaan mooi glimmen.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:22

eerst met water en dan met van dat schoenenspul uit een soort flesje ik weet niet hoe dat heet Bij slaolie blijft alles er zo aan plakken bij mij

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:19

(mijn leren laarzen) Eerst met een vochtige spons, dan inspuiten met Petrie cleaning spray, dat uitpoetsen en het laatste vuil eraf halen. Dan kiwi schoenpoets in de magnetron, warm laten worden en hier mijn laarzen helemaal mee insmeren. Als je wilt dat je laarzen super gaan glanzen, dan kan je ze na het insmeren met kiwi schoenpoets helemaal oppoetsen met een panty.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:24

PriscaZ schreef:
(mijn leren laarzen) Eerst met een vochtige spons, dan inspuiten met Petrie cleaning spray, dat uitpoetsen en het laatste vuil eraf halen. Dan kiwi schoenpoets in de magnetron, warm laten worden en hier mijn laarzen helemaal mee insmeren. Als je wilt dat je laarzen super gaan glanzen, dan kan je ze na het insmeren met kiwi schoenpoets helemaal oppoetsen met een panty.

Ik steek de schoenpoets altijd in de brand.... dan dekseltje er op en dan insmeren.....
Volgens mij gaat de magnetron zo niet lang mee (mag geen ijzer of blik in de magnetron)

Lisanne91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 19:52

bedankt mensen!! ik veeg eerst altijd de zand eraf enz. en dan spoel ik het verder af met water en dan droog ik het!
ik wist dat het anders kon,, kwou dus even weten hoe je het anders kan! dan doe ik dat intvervolg..!!

Groetjes Lisanne

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:03

Damber schreef:
Ik steek de schoenpoets altijd in de brand.... dan dekseltje er op en dan insmeren.....
Volgens mij gaat de magnetron zo niet lang mee (mag geen ijzer of blik in de magnetron)

Gezien dat kiwi schoenpoets in een glazen potje zit, heeft onze magnetron er absoluut geen moeite mee Doe dat dus ook al vele jaren.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:26

Wat Damber zegt, doet Anky ook Kijk maar eens op haar site voor een preciese uitleg... www.anky.nl en dan naar webtips (Dit is wel voor lederen laarzen) Mijn leren laarzen maak ik zelf gewoon geregeld schoon met zo'n speciale wax. Maar ik vind dat je leder veel beter en mooier schoon en glimmend krijgt

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:31

Borstel eroverheen halen om het vuil eraf te halen..
Daarna kiwi in de fik steken, ff laten smelten. Uitmaken. En dan met een nat watje op je laarzen smeren. (Waarom nat watje? Omdat de kiwi dan meteen stolt). Daarna goed uitpoetsen met een panty.
Als ik geen zin heb ik dat gedoe, pak ik de tube van kiwi, waar een spons bovenop zit.. Luie-vrouwen-poets.

Ik smeer er echter nooit lederzeep op, want dat haalt de glans weg die ik net heb opgebouwd. En ik smeer er ook nooit ledervet op, want dan worden ze dof. Wel smeer ik ledervet op de binnenkant, dan liggen je benen iets stoever tegen het zadel.

Kazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:36

Voor rubber laarzen: eerst schoon maken met water, en dan inwrijven met sla-olie. gaan ze super van glimmen.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:04

Ik maak ze schoon met water en soms doe ik het met wat zeep.
Gaan ze mooi van glimmen.