wat doen?stalhouder zet veulen niet meer buiten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

wat doen?stalhouder zet veulen niet meer buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 11:30

hey hey

ik heb mijn paardje pas uit de opfok gehaald en nu staat hij op een andere stal. ze voeren sóchtens en zette ze door de week sóchtens buiten.
nu is t veule van me vriend ziek heeft longontsteking en mag niet inde regen staan. dus nu moest hij binnen blijven..
maar nu laten ze ook al de hele tijd mijn veulen binnen. en ik heb al op t bord geschreven dat hij naar buiten moet en een briefje op zijn stal. hij moet gewoon naar buiten.
NU staat hij WEER GEWOON binnen!!!!
ook hebben ze ineens een veel kleinere wei gehad met alleen maar modder...ongeveer de helft van een rijbak is hij...en staan er met zijn 2en op. ook leggen we sávond hooi in de wei voor de volgende dag en toen kwam ik er de volgende ochtend en is t hooi eruit gehaald....

ik moet iedere x nu zelf heen en weer rijden om m alsnog buiten te zetten..
terwijl er is afgesproken dat hun dat doen....
als ik hem zelf niet doe staat hij dus een hele dag binnen...

wat kan ik hier nou t beste aandoen..
we gaan waarschijnlijk in eind jan/feb. naar een andere stal
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 19-12-05 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:33

gewoon eens praten met die mensen.

Het kan natuurlijk altijd dat ze het briefje niet hebben gezien of de tekst op het bord niet konden lezen.

Dat ze nu op een kleiner weiland staan: Ik kan de eigenaar geen ongelijk geven.De paarden maken nu toch alles kapot.
Over dat hooi: ik weet zeker dat mijn vader er ook niet blij mee zou zijn wanneer pensiongasten ongevraagd overal hooi mee naar toe slepen. als ze het nou eerst vragen, zou hij het prima vinden.
(ik weet niet of jij het al hebt gevraagd)

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 11:42

hey..ja dat is de bedoeling dat je ze zelf hooi geeft in de wei. en hun zouden ze buiten doen..dat zit bij de stal inbegrepen..

over t weiland. dat blijft de rest van t jaar hun wei. ieder heeft daar zijn eigen wei. en je moet zelf ook zorgen dat je van de zomer nog gras heb zegmaar...maar er staan er 2 op dat weitje...dus dat gaat niet echt lukker. de meeste hebben 2 weien maar wij 1 voor veulens...

ook lopen ze te zeiken dat mijn veulen de hele dag achter die van mijn vriend aanzit enzo. terwijl als we er zelf altijd zijn doen ze t niet, wel rennen af en toe. maar de andere die spring ook op die van mij en bijt m ook enzo...wij hebben daar nou niet echt problemen mee. laat ze lekker spelen enzo. ze zijn nog jong. en ze kijken volgens mij gewoon wie de baas is enzo...

daar wordt ik echt niet goed van...de hele tijd m af te lopen zeiken...
en ga je ze al appart zetten enzo....niet echt leuk dus

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:44

Gewoon eens op een rustige manier bespreken, haalt het niks uit dan zou ik niet al teveel stennis trappen, je bent toch zo weg

gianlucka

Re: wat doen?stalhouder zet veulen niet meer buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:45

Veulens spelen nou eenmaal, dat hoort erbij. Daarnaast is spelen goed want op die manier wordt uiteindelijk de rangorde bepaald.

Ik zou eerst eens gaan praten met de staleigenaar waarom ze jouw veulen ook niet meer buiten zetten. (als ie dan alleen staat kan ik het me voorstellen, want veulens hebben behoefte aan gezelschap) Misschien kunnen ze jouw veulen bij een ander paard zetten?
Ik zou eerst vragen aan de staleigenaar wat het verhaal precies is.... Anders kun je alleen maar gissen

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:46

Gewoon op een normale manier met de eigenaar gaan praten. Of even door de zure appel heen bijten, aangezien je zelf al aangeeft dta je daar weg gaat...

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:47

Ik zou het ook eens met ze bespreken. Je schrijft al dat je waarscheinlijk naar een andere stal gaat, dus mocht het gesprek niets uithalen, houd dan nog even vol tot je weg bent

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:06

hey

hij staat dan alleen in de wei en zijn vriendje op stal..maar alle paarden kan hij zien lopen buiten en hij word helemaal gek binnen...als het mooi weer wer mochten ze alle 2 buiten.... en normaal zou dan alleen nadal die ziek is binnen blijven en hij mag naar buiten..kan er anders niks mee beginnen...allemaal stijgeren en springen enzo....

ik ga daar zeker weg ja alleen weten hun dat verder ook nog niet...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:24

Zou je het dan wel op Bokt zetten? Beetje banketstaaf als ze het via hier te weten komen.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:25

Goed gesprek met een bakkie leut erbij doet soms wonderen...