studenten en paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

studenten en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 11:53

Ben even benieuwd,
Zijn er ook studenten die hun eigen paard hebben en dit zelf moeten betalen?
Hoe redden jullie dat?, kunnen jullie rond komen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:55

Ik heb twee pony's zelfs

Ik heb IBG, ik spaar in de maanden dat ik werk, en verder doe ik het zuinig aan, koop zelden kleren, en minder lekkere dingen enzo.

Scheelt wel dat ik ze aan huis heb staan, ik heb, toen ik nog 1 pony had, haar een jaar op pension gezet, daar heb ik toen wel voor geleend bij IBG.

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:10

ik ben een student met paard... Dat hij nog thuis stond dat ik thuis stond betaalde ik hem zelf.. Nu staat hij op school bij mijn opleiding ( nhb deurne ) dus zitten alle kosten daar bij inbegrepen

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:55

Ik ben student. Heb een Haflinger die ik zelf heb gekocht en die ik zelf onderhoud. Sta op een luxe pensionstal en leen niks bij de IBG. Gewoon zuinig leven en goed sparen. Ik werk normaal gesproken trouwens 11 uur per week.

Tempus_Fugit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:01

@ loesjuh, vind het knap dat je het dan kan betalen! want met 11 uur per week lijkt me niet dat dat vet pot is

ik ben ook student (1ste jaar), en me paarden staan thuis, met genoeg hooi, stro en voer voorraad, en mn ouders willen graag mee betalen dus
opzich hoef ik maar weinig zelf te betalen, ik moest laatst n deel van me 'nieuwe' (2de hands) zadel betalen en rijkleding. maar that's it eigenlijk

Tien

Re: studenten en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:01

Ik kan eigenlijk wel goed rondkomen. Ik leen wel, maar dat is niet voor mijn paard
Ik heb ook het geluk dat ze bij mij thuis kan staan.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:13

Het maakt ook nogal uit of je thuis woont of niet. Als je uitwonend bent heb je veel meer kosten dan thuis.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:13

Sja, ik ben wel uitwonend, maar mijn paarden staan nog thuis, nu loop ik mijn halfjaarstage in de buurt van thuis-thuis, maar als ik studeer zie ik ze enkel in het weekend, omdat het te ver is.

Met enkel een thuiswonende beurs had ik het trouwens niet gered, door die uitwonende beurs kan ik het wel allemaal

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:28

Jup, ook ik ben student, en heb mijn eigenpaard, zelf gekocht, zelf onderhouden. Ook alle bijkomende spullen zoals zadel, hoofdstellen, dekens, e.d. moet ik zelf betalen.
Ik ben ook uitwonend (woon samen) ik heb geen lening bij het IB en werk er ook niet bij. Heb ook geen luxe pensionstal (sta bij een boerenfamilie) maar het gaat allemaal mooi

Ik ga ook niet uit, rook en drink niet, en dat scheelt ook behoorlijk in de kosten

lazy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:35

super bedankt voor jullie reacties, wil graag een paard kopen (kan het ook betalen) maar wordt door iedereen gek verklaard want ee student kan toch geen paard onderhouden.
Werk trouwens naast mijn studie 24-32 uur dus dat moet wel te doen zijn. maar was benieuwd of er ook meer waren.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:50

Maya schreef:

Met enkel een thuiswonende beurs had ik het trouwens niet gered, door die uitwonende beurs kan ik het wel allemaal

Bij mij zou dat juist eerder andersom gelden...... nu gaat al mijn geld op aan huur en vaste lasten als boodschappen. Heb ik thuis geen last van.

wouterpaard

Re: studenten en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:10

jah 3e jaar student met een Maflinger.
Ik betaal alles zelf, maar krijg dan ook maar 20 euro kleedgeld de rest verdien ik door te werken.

En soms betalen papa en mama wat voor me...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:51

Ik red het door de IBG groep en mn salaris, werk ruim 15 uur in de week.. En het gaat prima eigenlijk zo

nou betaal ik ook niet de hele stalling, want ik doe haar samen met iemand..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:55

Ik ben ook student! Maar aangezien ik de paarden voor mijn ouders rij kost het mij niks! Ja alleen de luxere dingen! Zoals dekjes met frutsels ect! Wel makkelijk hoor!

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:58

Ik ook, mijn paard staat vrij goedkoop gestald, en ik werk ongeveer 15 uur per week. Ik koop weinig kleren en uitgaan doe ik ook niet vaak. Opzich kan ik het makkelijk redden zo

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:29

Wij hebben er 2 ondanks dat ik een thuiswonende beurs heb en een kleintje moet onderhouden kom ik tot nu toe wel rond. Ik heb er wel een baan naast van 9 uur in de week.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:34

ik heb samen met mijn zus een jaarling... we zijn beiden student en betalen alles van ons bijbaantje (we zijn nu onderhand dus al aan het sparen voor toekomstig zadel etc etc) Samen kunnen we het makkelijk redden...