wat doen jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pedaalemmer

wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 11:20

Met het weer als nu?
Wij hebben geen binnenbak, alleen buiten.
Nu sneeuwt het (natte sneeuw) en best hard.

Wat doen jullie met dit weer? Gaan jullie gewoon rijden?
Ik vroeg hetmij gewoon af, omdat natte sneeuw best glad kan zijn en mijn paard heeft 4 ijzers, als het zo hard regent/sneeuwt je ook nog eens erg kletsnat wordt.
Ben gewoon benieuwd wat jullie doen met zulk giet/sneeuwweer (lees: natte sneeuw)?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:23

Ik heb gisteren gewoon in de natte sneeuw en in de blijvende sneeuw gereden, het zand werd niet glad, op de stenen richting de bak moest ik wel voorzichtig doen.

pedaalemmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 11:24

ik heb nog niet zo lang een paard, vandaar deze vragen
Maar ga je dan in regenkleding rijden en jouw paard omder een regen uitrijdeken? De mijne staat met een deken ook op stal.
Kunnen ze niet ziek worden dan van rijden met dit weer. Nu komt het met bakken uit de lucht zetten nl.
Ik wil best, maar ben bang dat ik d'r ziek maak zo.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:26

Paarden kunnen er best tegen hoor . Maar na het rijden in slecht weer, leg ik altijd wel even een zweetdekentje op tegen het kouvatten.
Ik heb nu meer een probleem dat de natte sneeuw van gister nu helemaal aangevroren is, en alles hier een grote ijsbaan is .

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:29

Ik rij gewoon met slecht weer, tenzij het echt te hard is, of zo glad dat het niet lukt, maar probeer het zoveel mogelijk te doen... Wel even dekentje rop na het rijden idd
Met ijzers zou ik uitkijken

pedaalemmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 11:33

dankje voor alle antwoorden
Ik vraag het liever dan dat ik het gewoon maar doe. Ik zit in de polder en daar kan het af en toe best glad zijn. Ik ga er zo op de fiets heen en zie ik zelf of het er echt glad opgeworden is.
Ik heb wel een regenuitrijdeken gevoerd, dus heel koud heeft ze het dan niet.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:39

Ik rij niet met uitrijdeken, maar de paarden zijn niet geschoren, dat scheelt. Ik stap wat minder en doe veel drafwerk, train minder lang maar intensiever dan anders. Na het werk kiep ik er gelijk een fleeceje op.
Als er veel sneeuw ligt en je hebt ijzers kun je de voeten vetten tegen het klonteren maar bij ons ging het gisteren meer over hagel en natte sneeuw, in de bak lagen alleen wat witte randjes, door de wind opgeblazen sneeuw.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:40

Hier sneeuwt het niet en er ligt ook geen sneeuw,
maar ik wacht meestal even tot het droog is en dan rijd ik

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:43

Als ik naar buiten kijk, dan verwacht ik ook een grote glibberpartij. Mijn auto moet onder een laag ijs vandaangebikt worden. Ik zal in de loop van de dag even kijken hoe de situatie op stal is, en dan beslissen of ik even met haar ga wandelen op een vrijgemaakt en gestrooid stukje, of echt kan gaan rijden.

Wat mij betreft mag het zachte weer wel weer terugkomen hoor!

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:04

Mijn pony's staan altijd buiten, dus als het slecht weer is rijd ik niet. Ben van suiker (en mijn pony is altijd vies en dan dus ook nat)

En de beweging krijgen ze dan toch wel. Als het echt heeft gesneeuwt, dan ga ik bijvoorbeeld wandelen. We hebben hhier veel bermen en daar is het meestal niet glad. Maar die van mij hebben geen ijzers, dus dat scheelt ook.

mariz

Re: wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:17

sneeuw ligt hier gelukkig nog niet
vrijdag ben ik midden in een hagelbui toch gaan rijden, het waren elke keer van die korte buien. en ik vind het eigenlijk ook wel een mooie training, ze moet zich op mij concentreren en niet op de wind en regen.
ik ga dan wel vrij snel draven zodat ze geen geintjes kan uithalen.
als ik klaar ben dan gooi ik er een fleece deken op, het is nog niet zo koud geweest dat ik met een uitrijdeken moet rijden in het begin en eind.

loolo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:28

wij hebben veel sneeuw maar rijden met dit weer gewoon een beetje buiten op plekken die je goed kent..
Ik stap dan hele stukken daar werkt je paard ook mee

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:01

In principe kan je gewoon rijden als de bak niet glad is. Maar als hij bevroren is (zoals bij ons vanmorgen) niet.