Wat is het verstandigste??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

X_ViSwIjF_X

Wat is het verstandigste??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 09:17

haaii

Ik kan via via meschien wel een paardje of veulen krijgen
die man die helpt de politie met inbeslaggenomen paarden pony`s veulens enz te verzorgen
Nu vroeg die of ik meschien er wel eentje wilden omdat hij weet dat ik er goed voor zal zorgen alleen die paardjes hebben dus niet al te leuk verleden
Maar het lijkt me echt geweldig om te helpen het is wel een beetje voor het goede doel
Je hebt in me vorige topic miss wel gelezen dat ik op zoek was naar een paardje maar dit ineens niet meer kon doorgaan wegens omstandigheden
Ik wil dit best wel maar wat zal ik doen

een veulen of tog al wat ouder paard
ik dacht bij een veulen kan ik meschien meer met het vertrouwen werken meer een band opbouwen ik hoef tog niet persee gelijk er op te rijden
Ga wel verder opzoek naar een leuke bijrijd paardje
Jah en een paard.....
Wat zou ik doen het is niet gelijk nu eerst op zoek naar een leuk stalletje en weide
En dan miss pas ergens in juli na school zodat ik alle aandacht voor het veulentje paardje heb

mag wel keizen hoor dus kijken wie er het beste aan toe is zal maar zeggen uiterlijk boeit me eigelijk niet veel en geslacht ook niet
ik laat me leiden door me hart
dus wat zal ik doen

*de penny is herboren in me*
groetjes

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:32

Als je je laat leiden door je hart, dan denk ik dat je het ook niet hoeft te vragen! Het ligt er maar net aan wat jij zelf graag wilt. Volg je hart dus

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:35

Wil je ajb punten en komma's gebruiken en gewoon abn typen? dan snapt iedereen je post.

Ik zou gewoon eens gaan kijken waar je uit kan kiezen. Zo'n paard of veulen is wel een hele verantwoording, dus weet waar je aan begint. Heb je al stalling geregeld, weidegang etc.....

Anoniem

Re: Wat is het verstandigste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:38

Vind het een beetje raar verhaal, Justitie is namelijk degene die beslist wat er met zulke paarden gebeurd en niet de opslaghouder.
Ze worden of teruggegeven aan de eigenaar of verbeurd verklaard.
Worden ze verbeurd verklaard worden ze via de dienst Domeinen verkocht, zijn ze in een te slechte staat worden ze afgemaakt.
Geloof mij, Justitie geeft echt niets zomaar weg.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:42

Ik heb ooit wel eens info ingewonnen bij de DB om als tijdelijk verblijf voor in beslag genomen dieren te fungeren

Dat was een mogelijkheid, maar je moet aan enorm veel eisen voldoen

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:46

Ik weet helaas niet hoe het zit met inbeslag genomen dieren, maar ik weet wel dat je niet zomaar een paard aan kan schaffen.... Er komt echt heel veel bij kijken en je hebt er heel veel tijd en energie voor nodig, en goedkoop is het ook niet

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:09

ik denk ook dat je je niet moet vergissen. Dit zal naast een hoop tijd en geduld ook een hoop geld kosten. Deze paarden/veulens zullen niet de opvoeding en gezondheid hebben gehad zoals je je misschien voorstelt.
Ze zullen lichamelijk sneller wat mankeren omdat ze een slechte weerstand etc. hebben door de verwaarlozing om dan nog maar niet aan de rest te denken.(licht natuurlijk ook aan de ernst van de situatie af).Natuurlijk kun je hier wat aan doen, maar dit is een hele lange weg.

En dan nog maar niet te spreken over de opvoeding. Het zal echt niet mee vallen om zo'n paard over zijn psychishe problemen heen te helpen. Het vertrouwen winnen is een groot ding, en ik denk dat je je toch moet gaan verdiepen in het paard (over het algemeen) zoals het communiceren met paarden enz.

X_ViSwIjF_X schreef:
een veulen of tog al wat ouder paard
ik dacht bij een veulen kan ik meschien meer met het vertrouwen werken meer een band opbouwen ik hoef tog niet persee gelijk er op te rijden
Ga wel verder opzoek naar een leuke bijrijd paardje
Jah en een paard.....
Wat zou ik doen het is niet gelijk nu eerst op zoek naar een leuk stalletje en weide
En dan miss pas ergens in juli na school zodat ik alle aandacht voor het veulentje paardje heb

als ik dit lees dan denk ik dat je het plaatje zowiezo niet helemaal realistisch voor je ziet. Juist met een ouder paard zul je meer met vertrouwen moeten werken. Dit paard zal het vertrouwen in de mens al verloren zijn. En wat dacht je als je een ouder paard koopt dat je daar direct op kunt rijden...je hebt nog een lange weg te gaan.

En een veulen...heb je gedacht aan de opvoeding, wat te doen als het niet gaat zoals je gepland had. en over de kosten die je gaat maken aan inentingen etc. het beleren en al

Ik las dat je 14 jaar was, dus je hebt ook nog een lange school weg te gaan met weinig tijd. en dit kost meer tijd dan je denkt.

Misschien schets ik het nu heel erg zwart maar het valt 9 van de 10 keer tegen dan dat je verwacht....en hoe wil je dat allemaal gaan betalen?

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:37

Heb je al wel eens een verzorg/ bijrijpaard gehad waar je iedere dag naar toe moest? Mijn mening is dat als je eigen paard hebt je daar eigenlijk iedere dag even naar toe moet en gaat dat lukken met school? en stalling etc. is dat bij jou in de buurt of moet je er een eind voor fietsen? Als ik jou was zou ik eerst eens gaan informeren voor stalling en goed uitzoeken wat het allemaal gaat kosten. En heb je dan genoeg reserve voor als het paard wat gaat mankeren, want zoals al eerder gezegd heeft zo'n paard vaak maar heel weinig weerstand. En mocht je er toch een gaan aanschaffen, zet dan voor jezelf de voor/ nadelen van een veulen/ volwassen paard op een rijtje zodat je een goede keuze kunt maken en kijk ook of het karakter van het paard bij je past.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:41

lijkt me allemaal een beetje een raar verhaal... En ik denk dat justitie voor in beslag genomen paarden niet iemand de beesten toevertrouwd die nog nooit eerder een paard/pony gehad heeft

X_ViSwIjF_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 07:13

Ik heb nog nooit een paard of pony gehad maar me ouders jarren lang en ze gaan me overal bij helpen en ik heb al verzorgpaardjes gehad waar ik elke dag naar toe moest waar ik zelfstandig voor moest zorgen
Maar die man heeft al uitgezocht wie ik ben en hijblijft een jaar langskomen kijken hie het gaat duzz

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:07

in jou situatie zou ik dan kiezen voor een oude pony die lekker op rust kan, lekker bijkomen van wat er gebeurd is, en zo mogelijk later een buitenritje ofzo als je er tijd voor hebt.
een veulen daar heb je niks aan als je zo jong bent lijkt dat mooier dan het is hoor
en een pony die midden in het leven staat heeft waarsch te veel tijd en aandacht nodig!
die tijd moet je nu in de eerste plaats besteden aan school!
denk ik.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:09

heel makkelijk, mijn mening is : niet doen !
neem eerst een bijrijd paard en kijk of je dat vol kan houden.
een veulen kun je pas echt wat mee doen als ie 2,5 is, ga je er teveel mee tutten, krijg je een verwend dier.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:10

Ik weet het niet...
Zou ook maar je hart volgen als ik jou was!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:27

Ik denk niet dat je zomaar een in beslaggenomen paard kan krijgen want officieel zijn ze nog van iemand anders, zover ik dacht?!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:33

Wij hebben ook wel eens informatie ingewonnen over het opvangen van in beslag genomen paarden. Dit mag je niet zo maar. Als paarden echt in beslag worden genomen worden ze ondergebracht bij speciale opvangstallen. Deze moeten aan strenge eisen voldoen. Paarden die vrijwillig worden afgestaan aan de dierenbescherming mogen ook bij particulieren worden opgevangen. Deze moeten ook aan zeer strenge eisen voldoen. Ik denk dat de kans vrij klein is dat je dus zo een pony kunt krijgen. Daarbij lijkt het me verstandiger om niet met zo een paard te beginnen, maar eerst is veel ervaring op te doen met paarden waar niet zo een raar verleden achter zit of die alweer helemaal op de rails zijn. Niet om je te pesten, maar gewoon omdat je dan niet met je kop tegen een muur aanloopt en je hobby leuk blijft!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:49

Zoek idd e
eerst eens een bijrijd paard, of desnoods een verzorgpony waar je de verantwoording voor neemt. Het is allemaal niet zo makkelijk als jij doet omschrijven...

X_ViSwIjF_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 14:48

Ik heb al bijrijd/verzorg paardjes gehad!!
(oook al ben ik nu wel weer op zoek)

Ik heb met me moeder ernaar gekeken en we denken dat ik toch eerst me school moet afmaken.
Voor ik miss aan zoiets begin.(verdoe namelijk wel aan de eisen)
En ik ben tog wel gaan twijfelen ook wat jullie zeggen ik wil het wel graag maar strax doe ik iets verkeerds ofzo.
En als het zover komt dat ik dan maar een gewoon paard neemt die niet is mishandeld enz waar ik gewoon lol me kan hebben zonder elkekeer erbij na te denken wat hij of zij vroeger heeft geleden.
Ook al wil ik het heel graag moet ik natuurlijk denken wat het beste is voor beide
Ik wacht er denk toch gewoon nog mee maar bedankt van jullie ben er toch meer over gaan denken en dat het niet het verstandigste is
me hoofd zegt nee maar me hart ja en volg nu dan maar me verstand

Dankjullie wel..

hier mag een slotje op xxx

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:14

Lijkt me een heel verstandige keuze, knap van je dat je toch naar je verstand luisterd.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:47

Ik zou ook kiezen voor een iets ouder beestje