ik denk ook dat je je niet moet vergissen. Dit zal naast een hoop tijd en geduld ook een hoop geld kosten. Deze paarden/veulens zullen niet de opvoeding en gezondheid hebben gehad zoals je je misschien voorstelt.
Ze zullen lichamelijk sneller wat mankeren omdat ze een slechte weerstand etc. hebben door de verwaarlozing om dan nog maar niet aan de rest te denken.(licht natuurlijk ook aan de ernst van de situatie af).Natuurlijk kun je hier wat aan doen, maar dit is een hele lange weg.
En dan nog maar niet te spreken over de opvoeding. Het zal echt niet mee vallen om zo'n paard over zijn psychishe problemen heen te helpen. Het vertrouwen winnen is een groot ding, en ik denk dat je je toch moet gaan verdiepen in het paard (over het algemeen) zoals het communiceren met paarden enz.
X_ViSwIjF_X schreef:een veulen of tog al wat ouder paard
ik dacht bij een veulen kan ik meschien meer met het vertrouwen werken meer een band opbouwen ik hoef tog niet persee gelijk er op te rijden
Ga wel verder opzoek naar een leuke bijrijd paardje
Jah en een paard.....
Wat zou ik doen het is niet gelijk nu eerst op zoek naar een leuk stalletje en weide
En dan miss pas ergens in juli na school zodat ik alle aandacht voor het veulentje paardje heb
als ik dit lees dan denk ik dat je het plaatje zowiezo niet helemaal realistisch voor je ziet. Juist met een ouder paard zul je meer met vertrouwen moeten werken. Dit paard zal het vertrouwen in de mens al verloren zijn. En wat dacht je als je een ouder paard koopt dat je daar direct op kunt rijden...je hebt nog een lange weg te gaan.
En een veulen...heb je gedacht aan de opvoeding, wat te doen als het niet gaat zoals je gepland had. en over de kosten die je gaat maken aan inentingen etc. het beleren en al
Ik las dat je 14 jaar was, dus je hebt ook nog een lange school weg te gaan met weinig tijd. en dit kost meer tijd dan je denkt.
Misschien schets ik het nu heel erg zwart maar het valt 9 van de 10 keer tegen dan dat je verwacht....en hoe wil je dat allemaal gaan betalen?