Sinds ruim 2 weken doet ze heel raar. Het zal vast komen door de winter en ze is me gewoon aan het uitproberen denk ik.. maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Dit doet ze:
Als ik van de lange zijde oversteek naar de andere zijde, of als ik een volt maak en bijna op de hoefslag ben, draait ze d'r kont naar buiten en d'r schouder naar binnen, steekt d'r hoofd omhoog, spant zich helemaal aan (soms doet ze d'r staart helemaal omhoog of tussen d'r benen), ze draait d'r rug helemaal weg.. Ik heb dat geprobeert op te lossen door dr op de rem te zetten, met als gevolg dat ze op d'r plaats gaat springen en soms omhoog komt.. En om d'r naar voren te rijden, met als gevolg dat ze heel hard gaat en niet meer terug komt zonder dat ik haar op de rem zet, waardoor ze dus hetzelfde doet als als ik haar meteen op de rem zet..
Ik heb aan een paar mensen gevraagt wat ik moet doen, ik heb als tip gekregen heel erg m'n buitenteugel erbij te houden (stelling naar buiten). Ze reageert daar redelijk goed op, het is minder geworden, maar toch spant ze zich nog aan.
Ook heeft ze sinds gister een nieuw "spelletje", namelijk:
Een vriendin van mij was ook aan het rijden op haar pony (onze pony's kunnen het samen goed vinden, ze staan samen op de trailer enzo..). Ik reed langs haar in draf over de lange zijde en ineens springt Marise opzij. Ik dacht eerst dat ze gewoon ergens van schrok, maar de keer daarna toen ik langs haar kwam (wij allebei in draf) sprong ze weer opzij en spande ze zich weer aan. Ik heb weer geprobeert om haar op de rem te zetten & haar naar voren te laten gaan, met hetzelfde resultaat als bij t andere probleem.
Toen reed ik langs haar in draf (zij ook) over de hoefslag, ik was op de hoefslag en zij ging voor mij opzij. Marise stopte en kwam omhoog. Daarna deed ze nog een paar keer zo raar.
Vandaag deed ze precies hetzelfde bij een andere pony.. Bij de andere pony's in de bak doet ze dan heel normaal.
Wat ik er nog het raarst aan vind, is dat ik naast die pony kan rijden, we kunnen naar elkaar toerijden in stap, iemand vanaf een volte kan naar mij toe rijden, en nog meer dingen, en ze doet dan helemaal niets! Het is dus alleen als we elkaar in draf tegemoet rijden
Het werkt ook niet als ik lang rijd om haar moe te maken, in het begin is er namelijk niks aan de hand, maar hoe langer ik rijd, hoe gekker ze gaat doen.
Laatst heb ik 1 1/2 uur gereden, zonder resultaat.
Ik denk dat ze me gewoon uitprobeert (waarom na 2 jaar en niet eerder weet ik niet
), maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen..Heeft iemand tips??

)
Ben eigelijk ook heel blij met m'n paardje (ookal doet ze nu zo vervelend
)