Nu dat het steeds slechter weer word zit ik met een probleem, mijn paard staat ik een stal met uitloop die met steen betegeld is. Als het dalijk echt gaat sneeuwen en gaat vriezen wat moet ik dan op de grond van het uit loopje leggen zodat ze niet gaat glijden,pekel zat ik aan te denken maar gaan ze daar niet van eten, hebben jullie nog ideen
euhm.. tsjaa ik denk dat ze er self wel voor zorgt dat ze niet uitglijdt.. maar van pekel gaan ze toch niet dood, of wel? gewoon een beetje strooien.. ik denk niet dat het echt kwaad kan
Ik doe er eigenlijk niks aan, ze moeten maar leren voorzichtig te lopen. Gelukkig is die van ons wel altijd lekker rustig. Maar alleen die ijsklompen is vervelend natuurlijk, misschien voor de winter de ijzers er onderuit, of kan dat niet?
gewoon stro oid erin, als dat wegwaait, zand. IN ELK GEVAL NOOIT PEKEL!!!!! dat tast de hoeven aan. als je buiten hebt gereden terwijl er gestrooid is moet je ook altijd goed de hoeven en benen afspoelen....
ik pekel echt zo slecht voor de hoefen ijzers er onder uit kan helaas niet we hebben geen bak dus rijden altijd buiten en dan vaak op de verharde weg ik ga maar eens aan me hoefsmid vragen voor dat sneeuw beslag
Geen pekel, is slecht voor de hoeven. Gewoon ijzers er af, die van ons galoperen zelfs op het harde en glijden niet. Als je de ijzers er onder laat: sneeu ruimen (gaat zich vastzetten in de hoef met ijzers), eventueel zand strooien tegen het glijden, of speciale ijzers laten zetten.