Ruiterbewijs of ruiterpaspoort

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

UK_UK

Ruiterbewijs of ruiterpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 19:18

Ik wil graag mijn ruiterbewijs gaan halen en ben al wat aan het surfen geweest op internet naar plekken waar ik dit kan gaan doen.

Maar nu zag ik dus ook dat je ook een ruiterpaspoort kan halen.
Weten jullie wat het verschil daar tussen is en of ik beter het ruiterbewijs of het ruiterpaspoort kan halen??

Ik had gelezen in het forum over stal 't Reelear dat je daar je ruiterbewijs kan halen in een weekend/week.
Kan je me vertellen hoe het is gegaan en of het bevallen is?
En weten jullie nog andere plekken waar ik mn ruiterbewijs/ruiterpaspoort kan halen?

_Dunja_

Re: Ruiterbewijs of ruiterpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:54

Alles over ruiterbewijs kan je vinden op www.knhs.nl
succes xxx

UK_UK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 18:57

Okee, bedankt. Ik ga er eens kijken.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:18

Een ruiterpaspoort hoef je niet te halen, die kan je aanvragen. Een ruiterpaspoort dient verder ook nergens voor, je kan er alleen je buitenritten in laten schrijven, je F-proefjes e.d. Volgens mij moet elke manegeruiter van een FNRS manege er één hebben?
Ruiterbewijs is echt iets waarvoor je examen moet doen, je moet ervoor kunnen rijden (springen, dressuur en buitenrijden) en aardig wat theorie kennen.

Verder kan je inderdaad je ruiterbewijs halen bij stal 't Reelaer. Ik heb het daar ook gehaald en het is me erg goed bevallen. Goede theorieles waarna je bijna wel móet slagen, leuke paarden en goede begeleiding. Hoog slagingspercentage en erg gezellig
Als je daar je ruiterbewijs haalt krijg je gelijk je ruiterpaspoort ook.

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:23

ik ben bij stal het reelaer geweest, was hartstikke leuk:D er word een pony gezocht waar je goed bij past. de eerste dag ga je oefenen met ze allen. (verkeersregels, en ook in de bak enzo) en de theorie neem je ook met z'n allen door. de tweede dag heb je in de ochtend theorie examen. je mag alleen deelnemen aan het praktijk examen als je voor de theorie geslaagd bent. dan ga je ook naar buiten en moet je omstebeurt voorop rijden. gezellige sfeer daar, in zoals mocca al zei; slagingspercentage is erg hoor. toen ik er was was iedereen gelukkig geslaagd:D

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:27

ik ben bij stal het reelaer geweest, was hartstikke leuk:D er word een pony gezocht waar je goed bij past. de eerste dag ga je oefenen met ze allen. (verkeersregels, en ook in de bak enzo) en de theorie neem je ook met z'n allen door. de tweede dag heb je in de ochtend theorie examen. je mag alleen deelnemen aan het praktijk examen als je voor de theorie geslaagd bent. dan ga je ook naar buiten en moet je omstebeurt voorop rijden. gezellige sfeer daar, en zoals mocca al zei; slagingspercentage is erg hoog. toen ik er was was iedereen gelukkig geslaagd:D

KellyH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:29

Mocca schreef:
Een ruiterpaspoort hoef je niet te halen, die kan je aanvragen. Een ruiterpaspoort dient verder ook nergens voor, je kan er alleen je buitenritten in laten schrijven, je F-proefjes e.d. Volgens mij moet elke manegeruiter van een FNRS manege er één hebben?
Ruiterbewijs is echt iets waarvoor je examen moet doen, je moet ervoor kunnen rijden (springen, dressuur en buitenrijden) en aardig wat theorie kennen.

Verder kan je inderdaad je ruiterbewijs halen bij stal 't Reelaer. Ik heb het daar ook gehaald en het is me erg goed bevallen. Goede theorieles waarna je bijna wel móet slagen, leuke paarden en goede begeleiding. Hoog slagingspercentage en erg gezellig
Als je daar je ruiterbewijs haalt krijg je gelijk je ruiterpaspoort ook.

Het hebben van een ruiterpaspoort is niet verplicht op een FNRS manege je kunt ervoor kiezen, maar je bent niks verplicht.

Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald op de PTC+ in Oenkerk.

UK_UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:04

Heel erg bedankt! :) Ik ga zeker eens kijken bij Stal 't Reelaer!!
Klinkt gezellig!

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om in oude topics te reageren.