Welk hoofdstel voor een arabier!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Welk hoofdstel voor een arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:45

Ik wilde laatst een goedkoop hoofdstelletje kopen voor als ik de stalbaas wil laten longeren.
Nu hebben we een Kieffer-cob hoofdstel dat perfect past. Maar elk ander cob hoofdstel past niet. De frontriem past niet en de gespen zitten niet op de juiste plaats zodat ik hem niet goed af kan stellen.
Zijn er nog meer hoofdstellen die goed passen op een arabier met flinke kaken?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:16

Herkenbaar probleem ! Mijn schimmel heeft altijd pony hoofdstellen gehad, maar de frontriem moest ik dan erbij kopen van net een maatje groter (veel hersens ) 2 jaar geleden kreeg ze van mij een stubben hoofdstel en in de ruitersportzaak me over laten halen om cob-size te kopen, en dat paste dus voor geen meter dus als straf moesten ze alle riempjes inkorten behalve de frontriem (deden ze overigens wel kosteloos)

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 19:18

Maar kom je dan niet in de knoop met de gespjes? De frontriem kan niet op de juiste plaats gezet worden omdat die gespjes in de weg zitten.
Overigens heb ik wel een cob-maat maar dan wel op de kleinste stand

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:50

Nee hoor, het is heel netjes gedaan ! in mijn profiel staat ze met het hoofdstel.