regenkledij

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Boutje

regenkledij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 16:07

Wat doen jullie aan bij regen en paardrijden?
Ik heb een hele goede waterdichte jas, uiteraard laarzen en een cap, maar mijn dijen worden zo vervelend nat en koud. Heb ooit regenchaps gehad maar die zaten helemaal niet goed.
En ik ben het stilaan zat om telkens weer droog te vertrekken en met natte koude bibberbenen thuis te komen. Iemand een droog én comfortabel idee???

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:13

Zo'n lange wax jas? Op stage in Engeland reden wij ook buitenritten terwijl het regende en dan hadden we of zo'n jas of een regendeken met zadeluitsparing zodat onze benen er ook onder konden. Je paard moet er tegen kunnen, maar je blijft wel lekker droog en je paard ook!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:23

Ik rijd met lange chaps van neopreen, zie http://www.kitt.eu.com/chaps.htm

Ze zijn spatwaterdicht, bij miezer en kou blijven je benen lekker warm en droog. Een plensbui of flinke regen kunnen ze ook best hebben. Dat gaat er uiteindelijk wel doorheen op de naden, maar omdat neopreen isoleert (net als bij een surfpak) krijg je het niet koud.

Woogy

Re: regenkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:25

ik kan absoluut niet rijden met een regenbroek(blij dat ik glij over dat zadel heen) en een regenjas vind ik zo'n herrie maken. Ik draag niks bijzonders met vies weer...voorlopig smelt ik niet dus ik ga me ook niet te druk maken erom

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:39

Je hebt zo'n ding dat je om je bovenbenen heen kan doen, ben alleen de naam kwijt. Ik zal even zoeken op google

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:41

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:45

Nou,, wa doe ik ast regent:
Ik ga gwoon paardrije.. ik doe wel is zoon regenjas aan speciaal voor paardrije.. gwoon un jas maar dr zitte ok nog van die dinge aan die je dan over je bene kan doen,, maart zit eik voor gin meter dus de ding doek eik nooit aan,, en kwam laarze betreft.. k heb nou lere.. aar toenk nog van die rubbere haj deek daar nix speciaals aan hoor.. we ginge un keer rije bgint t t hagele ent water stond tot mun enkels in mun laarze mrja da droogt dan wel weer op
en je cap.. tjaah daar doek ok nix bijzonders meej.. moet er tegen kunne ast goed is

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:46

Linneketeut, zou je misschien in normaal Nederlands willen schrijven? Dan kan iedereen het volgen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:03

linneketeut schreef:
Nou,, wa doe ik ast regent:
Ik ga gwoon paardrije.. ik doe wel is zoon regenjas aan speciaal voor paardrije.. gwoon un jas maar dr zitte ok nog van die dinge aan die je dan over je bene kan doen,, maart zit eik voor gin meter dus de ding doek eik nooit aan,, en kwam laarze betreft.. k heb nou lere.. aar toenk nog van die rubbere haj deek daar nix speciaals aan hoor.. we ginge un keer rije bgint t t hagele ent water stond tot mun enkels in mun laarze mrja da droogt dan wel weer op
en je cap.. tjaah daar doek ok nix bijzonders meej.. moet er tegen kunne ast goed is

Nou, wat doe ik als het regent : Ik ga gewoon paardrijden. Ik doe wel is zo'n regenjas aan speciaal voor paardrijden, gewoon een jas maar er zitten ook nog van die dingen aan die je dan over je benen kan doen, maar het zit eigenlijk voor geen ene meter, dus dat ding doe ik eigenlijk nooit aan. En wat laarzen betreft, ik heb nou leren laarzen, maar toen ik nog van die rubberen had deed ik daar niks speciaal aan hoor. We gingen een keer rijden en toen begon het te hagelen en het water stond tot m'n enkels in m'n laarzen, maar ja dat droogt dan wel weer op. En je cap, tjah, daar doe ik ook niks bijzonders mee, die moet er tegen kunnen als het goed is

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:12

zelf rijd ik met lange lederen chaps die houden heel erg veel tegen en in de natte perioden ook met een lange jas (die om je benen dicht kunnen)(lekkere gele valt wel op vloekt alleen ENORM met de fluoriserende regen uitrijdeken die ik altijd omdoe bij mijn paard , val iig op met dit rare weer )en dan heeft mevrouw nog op al haar benen die reflectie banden

je ziet auto's zelfs in de mist op kilometers afstand al afremmen en turen van "oh mijn god wat gaat daar"

'rij in elk weer heb ook geen luxe van een binnen bak en als de buiten bak niet begaanbaar is buiten , zoiezo veel buiten

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:18

Die rainlegs lijken me wel iets. Heb je er zelf? Hoe vallen ze mee in gebruik? Maten?

JackenJill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:22

Ik heb de rainlegs, echt heel handige dingen, gebruik ze op de fiets, maar sinds ik ze heb, heb ik gewoon niet in de regen op Tom gezeten. Dus weet niet hoe ze tijdens het rijden zijn. Maar ik ga ervanuit dat dat net zo handig is als op de fiets!
Ik heb trouwens maat M, en ben 1.73 groot.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:31

Een stalgenootje heeft ze. Ze heeft ze vaak aan, op de fiets en op paard, bevallen goed dus
Zou ze zelf ook wel willen maar ze zijn aardig prijzig..

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:57

Ik vraag ze voor Kerst denk ik

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:56