As ik het voor elkaar zou krijgen dat ik er een paardje bij mag zetten dan zou ik zeker bij deze gaan kijken.
Wat vinden jullie?
De advertentie:
Wij hebben een 6-jarige Andalusische ruin te koop. Hij heet Bandolero. Het is een Andalusier-PRE (Pura Rasa Español), echter zonder papieren.
KOSTEN: Bandolero kost € 4800 (4800 euro).
AFMETINGEN: De stokmaat is 1.56m. Op de foto kun je de verhouding zien met mijn zus die 1.82m is.
DRESSUUR: Hij heeft nu ongeveer L2-nivo. Het is een fijn paard om dressuurmatig te rijden maar ZZ zal je er niet mee bereiken. Het is meer een oogstrelend allround-paard.
KARAKTER: hij houd van knuffelen, is braaf met rijden, tijdens poetsen is hij voorbeeldig. Als je fluit terwijl hij in de weide staat komt hij aangegaloppeerd.
Bandolero komt van een Finca in Las Navas (binnenlanden van Andalucia, Spanje) waar mijn zus de jonge hengsten traint en verzorgt.
Bandolero is daar terecht gekomen via een collega van haar man, die niets meer met het paard deed. Hij is daar geboren en heeft daar altijd met zijn moeder gestaan (niet met andere merries). De moeder is verkocht vanwege de drukte op het bedrijf. Mijn zus is toen benaderd met de vraag om Bandolero te rijden. Toen dachten wij dat het een goed paard zou zijn voor mijn moeder, maar mijn moeder heeft er echter voor gekozen haar eigen 2-jarige hengst te gaan aanrijden. Mijn zus rijd Bandolero nu een jaar.
Bandolero is verkeersmak; op en rond het bedrijf waar hij stond was het erg druk met tractoren, vrachtauto’s, machines, honden enz…
- Hij heeft nooit oefeningen aan de hand gedaan.
- Hij is niet spaans, maar engels gereden.
- Hij is trailermak.
- We verkopen hem in Nederland omdat ze in Spanje geen ruinen willen.
Samengevat is het een erg leuk paard waar je veel plezier aan zult hebben. Wij hebben zelf 5 paarden, wat eigenlijk teveel is, anders was Bandolero van mij. Ik vind het erg belangrijk dat hij op een goede plaats terecht komt waar hij weidegang heeft en contact heeft met andere paarden.
Een video is beschikbaar op verzoek
Extra foto’s zijn ook beschikbaar op verzoek.
Als je naar Bandolero wilt komen kijken kan dat vanaf 1 mei 2002
!)
!

en iedereen weet dat een paard een kudde dier is
!