Ervaringen met mountain horse stalschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Ervaringen met mountain horse stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:44

Ik ben vandaag naar de winkel geweest om stal/rij-schoenen te passen en welke het fijnste zitten. Nu had ik al wat op bokt rond gekeken maar niet heel erg veel gevonden alleen dat sommige mensen de mountain horse rimfrost wel fijn vonden. Deze heb ik in de winkel niet gezien maar ik heb wel de montain horse rider II aangehad. Deze zit erg fijn maar is toch wel een stukje duurder dan de andere. Heeft iemand ervaring met deze schoen en zijn ze warm genoeg in de winter?

Het gaat dus over deze schoenen: http://www.bitsandbridles.nl/pages/wink ... der_II.jpg

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:18

Ik heb geen ervaring met die schoenen. Wel heb ik de paddox gehad, en die waren slecht, eenmaal ingelopen waren ze al stuk. De eerdere paddox versie van een stalgenootje hebben het ook niet lang overleefd. Tevens een stalgenootje die 2x de laarzen gehad heeft, die niet lang geleefd hebben. De problemen; 1x stukke rits, stukke voering 4x en 1x de buitenlaag gescheurt.
Voor mij dus nooit meer mountainhorse.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:29

idd de voering gaat na een seisoen er intensief op lopen bij de hak kapot maar ze zitten heerlijk

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:31

Ik heb de laarzen, idd problemen met de rits gehad. Nadat er op hun kosten nieuwe ingezet zijn heb ik er geen problemen meer mee gehad.
Ik zit er nu aan te denken om die stalschoenen met stalen neuzen te kopen, lijken me wel fijne schoenen. Maar hier heb ik dus (nog) geen ervaring mee!

Eilandje

Re: Ervaringen met mountain horse stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:11

Mijn stalgenootjes hebben bijna allemaal de Mountain Horse rider en zijn daar zeer tevreden over. Ik heb de Mountain Horse rimfrost (die zijn btw in een soort kunststof en niet in leder, vandaar het prijsverschil volgens mij), nog maar een paar weken, maar ze bevallen super

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:13

Ik heb die schoen ook altijd gehad. Je moest ze eerst wel inlopen maar daarna liepen ze echt super! Ik heb ze nu niet meer omdat ik leren chaps heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:13

De Rimfrost zijn hele fijne schoenen maar ik moet er niet aan denken om ze bij wat hogere temperaturen aan te hebben, volgens mij drijf je er dan gewoon uit
Het zijn echt winterschoenen.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:42

Nee hoor Illindra, je drijft er niet uit . Ik heb de Rimfrost nog aangehad in de zomer, een paar jaar terug. Bonte inlegger had ik eruit gehaald en was eigenlijk nog vrij goed te doen .

Ik vond het altijd erg fijne schoenen! Totdat ik aan Ariat begon... .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:45

Als ik ze aan heb bij temperaturen boven de 10C lopen de honden hard weg als ik ze uittrek

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:09

Ik ben ook erg tevreden over de mountain horse stalschoen, ze lopen lekker en zitten heerlijk warm. Het is nu alleen nog maar even afwachten hoe warm ze zijn als het straks -8 is!!
Maar tot nu toe bevallen ze super.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:09

En welk type hebben jullie dan? Aangezien er meerdere te verkrijgen zijn.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:14

Ik heb ze ook,in het zwart,maar dan zonder bont,
Ik ben een kou kleum in de winter maar in deze schoenen nooit koude voeten!!
Heb ze altijd aan,ze zitten heerlijk,
Mijn moeder heeft ze een tijdje geleend van me en nu dezelfde gekocht!

Ik raad je wel aan ze vaak te vetten,dus goed bijhouden,dan gaan ze het langste mee en blijven ze waterdicht,lekker warm en mooi!

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 15:16

MISTRAL94 schreef:
En welk type hebben jullie dan? Aangezien er meerdere te verkrijgen zijn.

Ik heb de mountainhorse Rimfrost, en idd bij hgere temperaturen heb ik zwembadjes in mijn schoenen

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:05

Hmm je houdt wel iedereen uit de buurt zo.

Ik wil die mountain horse met stalen neuzen hebben zijn er mensen die ervaring hebben met deze stalschoenen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:20

Ik heb al jaren mountainhorse stalschoenen, ben nu aan mijn derde paar toe, en die zijn inmiddels 4 jaar oud.
Helaas is dat spoorknopje aan de achterkant eraf gerot, dus niet meer waterdicht en de voering is stuk, maar draag ze nog dagelijks.
Kan ze iedereen aanraden, het is een mooie, stoere, warme schoen en zeker zijn geld waard!
Ik heb btw ook met de stalen neus. Zijn de meningen over verdeeld.

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:07

Ik heb de jodphurs met stalen neus.
geweldige schoenen, dit is mijn 2e paar al en een volgend paar gaat er zeker komen.

Ik heb dit paar schoenen al bijna 3 jaar en heb ze dagelijks aan!

cream_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:16

Ik heb die met een stale neus erin. Opzich fijne schoenen, maar ik weet niet of ik ze iemand aan zou raden. Ik dacht veilige leren schoenen te kopen zodat mijn voeten kunnen ademen. Kreeg ik voetschimmel omdat ik natte voeten kreeg door het slecht ademen van de neus!
De voering is ook stuk, de hele achterkant is eruit gesleten. Had bij de schoenmaker suede stukken achter bij mijn hiel laten zitten, maar die zijn al weer door.

Door het vele lopen worden ze een maat groter, is te groot voor mij waardoor ik slof. Ik heb ze van het voorjaar pas gekocht.

Ik loop er nog steeds op, maar ik heb inmiddels wel een paar waterdichte Ariatsbij gekocht ; 120 eurie bij Divoza, ze zitten goddelijk en ik heb heeeeeeeerlijk warme voeten!

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:22

Kweetnie, maar k heb het idee dat 'de speciale stalschoenen' net zo snel kapot gaan als een stel goedkopere van Scapino ofzo... Laats ook behoorlijk dure gekocht, waren na 4 maanden kapot Mss maar iets minder op stal rondhange

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:28

Ik heb van die lage. Ik heb ze nu anderhalf jaar en ze zijn nu wel aan het verslijten. In het voorjaar ga ik nieuwe halen. Ze zitten trouwens wel heerlijk!

apk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:35

Ik heb precies dezelfde als op de foto. Ik vind ze heel erg fijn! In het begin wel ff inlopen, maar ze geven veel steun, en in de winter zijn ze lekker warm. In de zomer vind ik ze trouwens ook nog heel goed te dragen. Ik ben er echt heel tevreden over. Met de oude versie van deze schoenen heb ik trouwens zes jaar gedaan... nog steeds vielen ze niet uit elkaar (en ik loop/rij er bijna elke dag in), maar ze zagen er wel zo lelijk uit dat ik toch maar nieuwe ben gaan halen halen

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:04

Maar lopen ze nou zover uit dat je een maat kleiner moet nemen?
Ik heb wel de laarzen gehad en heb daar niet het idee bij gehad dat ze zoveel uitlopen dat een maat kleiner niet verkeerd zou zijn.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:04

ik heb deze schoenen ook, ideaal!!! tja de voering gaat stuk, maar om eerlijk te zijn gaat die bij elke schoen wel stuk!! heb ook poosje harry's horses gehad, maar die vond ik te snel lek ( rubberenzool is van zacht rubber dus eerder slijtage)

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:22

Ik heb de Mountain Rider en de Rimfrost, beide schoenen bevallen uitstekend. Ik draag de rider alleen in de zomer en heb ze nu al 3 jaar, ze zien er nog steeds goed uit. Ik moet wel zeggen dat ik ze ook goed heb onderhouden. De Rimfrost heb ik nu ook zo'n drie jaar en ik moet wel zeggen dat ze nu aan vervanging toe zijn, de buitenkant scheurt kapot bij de aanzet van de veters. Dat gebeurde vorig jaar al, dus al met al niet zo'n hele sterke schoen.

loolo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:35

ik heb ze ook!! ze zijn erg fin maar dan moet je ze alleen in de winter grbuiken anders heb je t jaar daarop geen voering meer

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:42

Ik heb op stal gewoon wandelschoenen bij Scapino vandaan. Heb ze al 5 jaar!!, waren toen 50 gulden! en tweede paar gratis in de opruiming! Ze zien er nog steeds goed uit. Zijn waterafstotend en ik spuit ze regelmatig in. In de blubber heb ik gewone regenlaarzen en voor het rijden Mountain Horse Highriders. Deze zitten erg lekker, alleen vind ook ik de rits een zwak punt. Deze is al kapot geweest, heb ik nog zelf kunnen repareren, maar als het weer gebeurt moet er een nieuwe in.