pony aanbod op marktplaats..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

pony aanbod op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:07

Zitten jullie wel eens op marktplaats bij de pony's te kijken?
ik vind het namelijk super vreemd dat er bijna om het halfuur/ uur een pony te koop op wordt gezet..
Beetje raar toch?

pippie123

Re: pony aanbod op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:09

Vind ik niet zo raar, er zijn zoveel paarden en pony's in Nederland, natuurlijk staan er veel pony's te koop.

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:09

ik vind het ook niet ozo raar
ik kijk elke paar dagen wel bij de ponys en paarden.
vind ik wel leuk om te zien wat voor een paarden er allemaal te koop staan

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:12

Ik vindt het ook niet raar! Er zijn inderdaad zoveel paarden/pony's in Nl

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:15

wie denk je dan dat erachter zit? geheime handelaren?

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:16

vaak worden oude advertenties ook weer boven aan de lijst gezet.
zijn ook veel handelsstallen die hun beessies er op zetten

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:25

ik dacht gewoon.. zij mensen dan niet tevreden met hun lieverd. maar jah het zullen inderdaad wel handelaren zijn..

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:27

Jha ,, dat is waar ..
Maar jha het is heel normaal hoor dat er steeds een bij komt..
Mensen die doen gewoon alles zonder na te denken jammer

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:57

zonder na te denken? ik denk dat Internet een goed middel is om je pony te koop aan te bieden. zo krijgen veel mensen hem te zien en is hij makkelijker/ beter te verkopen. de pensionhouder van de stal waar ik sta is ook handelaar. ik heb voor hem een pony verkocht via internet, deze pony heeft het beste thuis gekregen die hij maar kón krijgen. hij was namelijk kreupel.
en wie hem krijgt, daar ben je nog altijd zelf bij. kijk via internet kan elke gek reageren, maar je bepaalt nog altijd zelf aan wie je je pony verkoopt. ik zou mijn paardjes NOOIT weg kunnen doen, maar ik vind het geen probleem dat er mensen zijn die dat wel kunnen. anders had het gros van de mensen op Bokt nooit een paard gehad!

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:01

Ja klopt wel.. maar ik zeg toch niet ALLE mensen ..
Sommige mensen kopen gewoon paarden en vervolgens verkopen ze ze weer ..

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:05

Vind het helemaal niet veel. Vind het eigenlijk wel fijn...

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:10

mel_shet schreef:
ik dacht gewoon.. zij mensen dan niet tevreden met hun lieverd...

Helaas zijn er ook andere redenen om je pony weg te (moeten) doen. En soms wordt de pony er alleen maar beter van om naar een ander thuis te gaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 00:23

De jonge hengsten zijn op stal gehaald en zijn bekeken of ze goed genoeg zijn om goed gekeurd te worden, niet goed genoeg = verkoop
Dan heb je nog de mensen die jonge onbeleerde pony's kopen (mischien wel zo'n hengstje) beleren het = verkoop
Dan de afgespeende veulens.
Pony's van combi's die toch niet bij elkaar blijken te passen en en de ponys die te koop komen wegens overgang naar een grotere pony of een pony met meer capaciteiten of wegens het bereiken van de 18 jarige leeftijd.
En dan heb je al een leuk aantal pony's te koop staan die niet tot de "zomaar" verkopen horen.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:52

Hebben 1 pony verkocht via marktplaats.
Hebben 1 pony gekocht via marktplaats

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:14

Tja je hebt het nou eenmaal niet altijd in de hand. Er zijn altijd situaties die je zelf niet al jaren van te voren kan voorzien. Dat kan met je financien te maken hebben, maar ook gezinsuitbreiding, een andere baan, ziekte, een geheel andere leefsituatie waarin je ongevraagd terecht komt, en niet alle paarden zijn even makkelijk zodat het nogal eens tegenvalt. Redenen te over.. Vooral als je je paard niet bij huis kunt laten staan ben je altijd afhankelijk van anderen. Wat denk ik het nogal eens bemoeilijkt.(is dat een nederlands woord ....)

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:20

en als je weet dat er duizenden en duizenden paarden en pony's in nederland staan.. daar worden er af en toe weleens wat van verkocht

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:35

Ik vind het ook niet zo raar hoor!
Volgens mij wordt er op Marktplaats nog de meeste pony's verkocht dus dan valt het echt wel mee

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:37

mel_shet schreef:
ik dacht gewoon.. zij mensen dan niet tevreden met hun lieverd. maar jah het zullen inderdaad wel handelaren zijn..

*valt van zijn stoel.

Niet alleen handelaren
Sta eens stil bij al die hobby-fokkers. Volgens mij zorgen die er ook voor dat er een giga aanbod is wat paard/pony's betreft.

@ Matthanja: ik denk eerder dat er nog veel meer paarden/pony's verkocht worden buiten marktplaats om.

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:03

Sjoert schreef:
mel_shet schreef:

*valt van zijn stoel.

Niet alleen handelaren
Sta eens stil bij al die hobby-fokkers. Volgens mij zorgen die er ook voor dat er een giga aanbod is wat paard/pony's betreft.

@ Matthanja: ik denk eerder dat er nog veel meer paarden/pony's verkocht worden buiten marktplaats om.

Ja, dat absoluut. Maar ik probeerde de TS duidelijk te maken dat ze wel op grotere aanbod-sites kijkt en ze niet raar op moet kijken als er een groot aanbod is.

Geaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:04

Ik kijk best vaak op marktplaats, is gewoon leuk om te kijken wat er te koop is.

Maar er zijn zoveel paarden in Nederland.. Denk dat het gewoon normaal is.

En buiten om marktplaats, worden ook veel paarden verkocht!

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:46

Ik kijk ook best wel eens op Marktplaats, al is het maar voor de lol.
Het is inderdaad logisch dat er veel paarden/pony's aangeboden worden, er zijn veel paarden en pony's en er zit een goede markt in voor handelaren enz. om via internet pony's aan te bieden.
Je hoeft geen lange reis te maken om erachter te komen dat het kwa uiterlijk toch niet de pony is die je zoekt.

MYA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:34

Ik vind het belachelijk dat er zoveel pony's te koop staan. Geldt hetzelfde voor andere dieren.
Je koopt een dier om er voor te zorgen, maar ze worden veels te makkelijk de deur uit gezet. Dan had je er ook niet aan moeten beginnen !

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, wanneer je zelf niet meer de middelen hebt om voor een dier te zorgen.

Een dier is geen speelgoed.
Ik vind, dat wanneer je een dier neemt, je er alles voor over moet hebben !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:31

MYA schreef:
Ik vind het belachelijk dat er zoveel pony's te koop staan. Geldt hetzelfde voor andere dieren.
Je koopt een dier om er voor te zorgen, maar ze worden veels te makkelijk de deur uit gezet. Dan had je er ook niet aan moeten beginnen !

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, wanneer je zelf niet meer de middelen hebt om voor een dier te zorgen.

Een dier is geen speelgoed.
Ik vind, dat wanneer je een dier neemt, je er alles voor over moet hebben !

ook als de combinatie niet klikt of je verwachtingen niet waar zijn gemaakt? denk niet dat ik dan die pony of dat paard wil zijn, want met de baas zal het altijd ruzie zijn of minder fijne band. dan liever een nieuwe baas zoeken.
ik vind een paard verkopen ook heel anders dan bijvoorbeeld een oudere hond. waarom weet ik niet, maar gevoelsmatig zeg maar.
ikzelf heb ook absoluut geen problemen om een eigen paard te verkopen.
zo'n 6 jaar geleden wilde ik mijn C pony niet meer.
had hem van mijn zus "overgekregen" terwijl ik de pony niets aan vond. het klikte niet, vond het geen leuke pony, was alleen maar haat en nijd.
(uiteindelijk ander paard gekregen en C pony is toen de lessen thuis ingegaan, nu na 6 jaar nog steeds hier)
is het dan leuk voor beide partijen om te doen waar je mee bezig bent? of is het beter om een nieuwe baas te zoeken?
denk dat zeker 40% van alle pony's om deze reden te koop staan.
omdat de combinatie niet ( meer) klikt, of er zijn (nieuwe) andere verwachtingen waar ruiter/paard combinatie niet aan kan voldoen, of dat de ruiters iets beters/fijners kan vinden wat beter klikt.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:35

tja er moet wel eens wat verkocht worden, en aangezien we niet met z'n 10e in nedeland paarden hebben maar met honderdduizenden kan het zijn dat er veel te koop word gezet binnen een korte tijd

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:02

Ik kijk ook vaker op marktplaats. daar heb ik mijn 2 shetlanders van vandaan en binnekort ga ik kijken naar een paardje van marktplaats.
Maar de meeste doen hem weg door tijd/geld gebrek of omdat het niet klikt.