Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Annemarietje schreef:Hallo!
Ik heb een paar vraagjes over hoeveel weiland een paard/pony nodig heeft.
*Hoeveel weidegrond heeft een pony nodig die full-time op de wei staat?
het ligt eraan met hoeveel paarden maar een hectare voor 5 pony's vind ik voor 24/7 goed genoeg
*Hoeveel weidegrond heeft een pony nodig die overdag op de wei staat, maar 's nachts op stal?
ik vind de grootte moet hetzelfde zijn ze moeten de ruimte hebben ook als het alleen overdag is
*Hoeveel weidegrond heb je nodig voor één shetlander die full-time op de wei staat?
een halve hectare moet voldoende zijn
*Hoeveel weidegrond heb je nodig voor drie shetlanders die full-time op de wei staan?
hetzelfde vind ik maar een shet vermaakt zich ook snel in een kleinere omgeving maar goed ik vind ruimte belangrijk ook voor een shetje
Ik wil graag de minimale oppervlakte weten, maar dan niet met voorwaarden als 'dan moet hij elke dag genoeg beweging krijgen in de bak' oid. Voor de shet(jes) vooral als er niets mee gedaan wordt dan knuffelen/borstelen en af en toe wat wandelen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de antwoorden en ik hoop dat iemand even de moeite wil nemen ze te beantwoorden!

.. maar het gaat nog goed.ik voer zo wieso nu al hooi bij en af en toe brok, en er staan dan nog 2 schaapjes op mja.. 
Whisperke schreef:OOhhh dan hebben wij het erg lux. We hebben een aantal weiden afgezet van elk ongeveer 2 tot 5 hec soms meer en s'winters mogen ze over alle weide hobbelen dus zo'n 20 hec. Echter helaas dit jaar niet en moeten ze het met 3 a 4 hec doen aangezien ze leidingen gaan leggen en het dan te gevaarlijk is!!

Tr3z3l_l0v3r schreef:ik heb nu 3 hectare voor 2 shetlander die altijd buiten lopen, op sommige plekken zoals bij de water, voerbak en het bergje waar ze af moeten voor naar de stal is het wat modderig nu na die regen bui, en voor de stal.. maar het gaat nog goed.ik voer zo wieso nu al hooi bij en af en toe brok, en er staan dan nog 2 schaapjes op mja..