Wie kent Myra

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

orrieborrie

Wie kent Myra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 15:22

Hoi,

Ik wil graag een ander paard kopen. Nu ben ik al een tijdje aan het kijken. Op marktplaats staan een aantal paarden te koop onder de naam Myra uit Berkhout,

Heeft iemand ervaring met deze persoon?
Ik ben namelijk al een keer besodemieterd en dat wil ik niet nog een keertje mee maken, dus vandaar dat ik eerst even vraag of iemand al eerder een paard bij haar heeft gekocht.

_Mirte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:28

hoi,

je kan toch altijd eerst gaan bellen en dan proberen een afspraak te maken(als het telefoonummmer erbij staat) ik kan begrijpen dat je wat voorzichtiger bent i.v.m dat het al een keer mis is gegaan. maar ik heb even gekeken op marktplaats en volgens mij is dit geen grap ofzoiets(dat denk ik) veel succes met een paard zoeken
Groetjes Mirte

Joscaa

Re: Wie kent Myra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:32

Hoi, ik ken haar.
Ze is erg aardig, en er zitten hele leuke pony's tussen,
Ze had eerst paarden bij ons op de manege gestald, als handels paarden. Ze is wel goed voor haar paarden.
Er zijn trouwens al topics hierover geweest over Myra...

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 15:42

Farouche2 schreef:
Er zijn trouwens al topics hierover geweest over Myra...

Heb je daar nog links van?

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:45

mijn zus had eens interesse in een paard daar en zou de volgende ochtend daar heen gaan om te kijken..

sávonds mailt ze nog even voor de zekerheid,ik kom morgen dat weet je nog he?

krijg ze een mail terug,ik heb hem vandaag verkocht aan meiden in het dorp.

tja,niet zo netjes maar zegt verder niets over myra of de paarden zelf...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:11

Nou zo is overal wel wat, ik ben bij haar geweest 3 jaar terug.
Ik heb totaal geen problemen met haar gehad. En over dat verkopen tja het is handel. Als ik een paard die dag kan verkopen terwijl een dag later iemand zou komen kijken. Is het pech voor die ander, verkocht is verkocht. Ik denk dat je niet slim bezig bent als je paarden vast gaat houden omdat er misschien iemand kan komen kijken.
Het is wel netjes dat je dat persoon even laat weten dat een paard verkocht is.

En verhalen wat je hoort is vaak maar de halve waarheid omdat mensen de helft "vergeten" te vertellen en er daardoor zelf maar wat bij verzinnen. Ik denk dat je pas kunt oordelen als je zelf geweest bent. Daarom kun je maar beter gewoon gaan kijken en niet op ervaringen/meningen van een ander wachten. Je hebt altijd positieve en negatieve ervaringen.

orrieborrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 17:13

je hebt helemaal gelijk.
bedankt voor je reactie

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:31

Iemand bij ons op stal heeft een hele leuke merrie bij haar vandaan. Niets mis mee . Ze vond het ook een aardige vrouw en (nog veel belangrijker) dat ze goed voor haar paarden zorgde .

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:26

ik ken haar ook en ben er ook wezen kijken voor een paard. Paarden staan er netjes verzorgt bij en ze gaat ook netjes met ze om. Wel is ze zelf niet zo ster met rijden vind ik maar verder wel goed voor haar paardjes. Deze rijd ze voor een handelaar ergens waarvoor ze ze ook verder verkoopt.

Verder dat verhaal met die bandage's vind ik wel dom, je controleert toch altijd zelf eerst verder. Altijd laten keuren gewoon.. dan kan er niet zoveel mis gaan

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:23

Ik ken een Myra uit Hoorn weet niet of dat dezelfde is ? maar heeft idd erg veel paarden op marktplaats staan.
ik ben in de tijd dat ik een paard zocht 1 wezen kijken. ze kwam alleen niet opdagen ze was het vergeten zei ze.. ( hebben wij ruim 2 uur voor moeten rijden )
al met al wel het paard kunne bekijken en in de bak kunnen doen maargoed..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:03

Maar goed daar is ook vaak de prijs na. Tip voor de volgende keer, bel even als je ergens gaat kijken wat niet om de hoek is
Zoals ik al eerder zei, overal is wel iets. Het beste is om er zelf een oordeel over te hebben/krijgen.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:22

Zoek even via bokt

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:24

Ik heb mn paard bij Myra vandaan. Geen problemen met haar gehad MAAR

Toen ik kwam kijken voor Raysa reed ze dr voor en daarna stapte ik er op, kon er zó mee weg rijden. Geen bokje, niet kijkerig, naja kortom hartsikke braaf!! Ik was er weg van... en Raysa gekocht!

Nu 3 jaar vraag ik me nog steeds af hoe ze dat gedaan heeft dat ik er zo op kon stappen ??

Raysa is namelijk behoorlijk eenkennig, vanaf t moment dat ik dr thuis had 3 jaar geleden heb ik de grootste problemen met dr gehad. Je kon dr achterbenen niet optillen, ze kwam alleen maar omhoog, had geen vertrouwen en was hartstikke kijkerig. Ieder ander die er op ging zitten werd er binnen no time afgewerkt.

Heb er nu 3 jaar tijd en erg veel energie in gestoken en t is allemaal al een stuk verbeterd, maar dr eenkennigheid blijft.

De vraag bij mij zal dus altijd blijven: hoe kan het dat ik er toen bij Myra zo op kon stappen en mee weg kon rijden? Misschien toch geknoeid met bijvoorbeeld sedalin?

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:40

Ze is hier op bokt ook. geloof onder mel77.

jessica

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:45

klopt

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:07

Nou hopen dat ze reageerd in dit topic kun je eventuele vragen aan haar stellen. Misschien kan ze ook uitleg geven over het bandage verhaal?!

La_Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:55

Mijn paard komt ook bij myra vandaan.
Heb nooit geen problemen gehad en alles is duidelijk verteld.
Bij mij op stal staan nog 2 paarden bij haar vandaan en ook die eigenaresses zijn tevreden over haar.
Een van die paarden staat er net en bij aankoop is ook duidelijk verteld dat dat meisje de tandarts erbij moest halen omdat ie last had van z'n kiezen.
Ik heb dus alleen maar goede ervaringen met haar

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:18

Hoi,

Ik wil wel eventjes reageren.
Er zijn natuurlijk altijd goede en slechte verhalen.
Ik moest wel een beetje lachen over de anky bandages.
Ik heb alleen witte bandages om tijdens het maken van foto's en dat zijn trouwens ook geen anky bandages. Tijdens het voorrijden van de paarden hebben ze eigenlijk nooit bandages om en ik geef de paarden ook nooit mee met bandages en anky bandages heb ik nog nooit van mijn leven gehad.

Ik ben zo eerlijk mogelijk over de paarden, ik haal ze ook bij een handelaar weg, heb ze 1 a 2 weken op stal voordat ik ze adverteer zodat ik tot zover het lukt wat meer weet over de paarden zoals bvb stalgebreken, kreupelheid, raar gedrag op stal of onder de man.
Helaas weet ik van bijna geen een paard het verleden, soms lukt het me om het te achterhalen.

Inderdaad heb ik ook weleens paarden staan die schoonheids foutjes hebben zoals bvb een piephak of draadwond. En ik heb paarden staan met stalgebreken maar dit soort dingen vermeld ik in mijn advertentie's en daar is de prijs dan ook naar.
Veel mensen willen zo'n paard niet maar ik wil ze dan toch een kans geven want zelfs een paard met een stalgebrek of schoonheidsfout kan nog super geschikt zijn voor alle doeleinde.

Ook heb ik vaak paarden staan die opgeknapt moeten worden, die mager zijn, slecht in de vacht zitten, die heel lang geen smid hebben gezien, die angstig zijn of kopschuw, die paarden geef ik ook een kans en ook dit soort dingen zoals kopschuw, eenkennigheid vermeld ik dan in mijn advertentie.

Ik verzorg de paarden niet als handelspaarden maar als mijn eigen paarden, als ze ziek zijn dan haal ik ook meteen de dierenarts erbij.

Ik mag de paarden ten alle tijden terug brengen naar de handelaar waar ik ze verdaan haal, dus als ik iets heb staan wat kreupel is, gevaarlijk is om te verkopen en dat soort dingen dan gaan ze retour.
Ook dat is soms zo moeilijk want er zitten dan vaak hele leuke paarden bij waar ik het mee geprobeerd heb zoals paarden die kreupel zijn om door een slecht verleden niet te hanteren zijn, ik kijk het dan een hele tijd aan om te zien of het verbeterd of niet. ALs zoiets niet verbeterd dan helaas gaan ze terug naar de vorige eigenaar.

Ik raad ook altijd mensen aan om in iedergeval de paarden klinisch te laten keuren, een zekerheid voor aankoop en voor de verzekering. Sommige paarden laat ik zelf al keuren, maar soms heb ik er teveel staan om ze allemaal klinisch te laten keuren.

Garantie tot de deur nee dat heb ik niet, mocht het paard kreupelheid vertonen wat al voor de aankoop aanwezig had moeten zijn dan mag het paard terug en vertoont het paard onhandelbaar gedrag dan mag het paard terug, klikt het niet tussen ruiter en paard dan ruil ik vaak ik met een ander paard.
Het ligt er ook allemaal aan wat de reden is. Ik heb nu ook al meerdere paarden in slechte conditie terug gekregen, bvb een paard die een slecht passend zadel op had gehad, de drukking zag je nog zitten, een paard die onder de schimmel zat, een paard die dikke benen van de mok had. En laatst nog een paard die ik in goede conditie had verkocht en die mensen klikte niet met het paarden hebben hem waarschijnlijk ergens in het land gegooid en niet meer naar omgekeken. Ik schrok echt toen hij de trailer uitkwam, gelukkig heb ik hoogstwaarschijnlijk voor hem een goed adresje gevonden.

Ik probeer mijn best te doen met de verkoop en ik vertel wat ik weet over het paard.

Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag.

groetjes myra

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:38

ik vind het super dat je zelf ook even reageerd hier!
dat wou ik even zeggen

roos07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 05:43

Hoi Myra,

Ik ben gisteren bij je langs geweest om te kijken naar je paarden. Ik vond dat je paarden er super bij stonden! Ook vertelde je eerlijk alle ins en outs van alle paarden. Ik kwam onverwacht langs en ondanks dat en de slechte weersomstandigheden heb je me super geholpen. Wat een gezeik deze topic zeg!!!

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 08:19

mensen die in paarden handelen worden vaak afgsechildert als zijnde slecht.
Ik weet uit ervaring dat je niet alle handelaren over de zelfde kam moogt scheren.
koop mijn paarden via bevriende handelaren,en heb steeds een maand garantie,als ik ze niet wil om welke reden dan ook gaan ze terug.
Ik zou zeggen geef Myra een kans,en van horen zeggen,is al veel ellende voortgekomen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:10

roos07 schreef:
Hoi Myra,

Ik ben gisteren bij je langs geweest om te kijken naar je paarden. Ik vond dat je paarden er super bij stonden! Ook vertelde je eerlijk alle ins en outs van alle paarden. Ik kwam onverwacht langs en ondanks dat en de slechte weersomstandigheden heb je me super geholpen. Wat een gezeik deze topic zeg!!!

Iedereen heeft hier natuurlijk een mening over en een mening mag je geven En er zijn ook genoeg mensen die wel positieve ervaringen met haar gehad hebben! Ik vind het idd ook goed dat je hier geantwoord hebt. Dan nog even over die Ankybandages, ik bedenk me net die bestaan helemaal niet?! Klopt het verhaal dan wel wat jou verteld is over die bandages Yvotje14? Of is daar de helft bij verzonnen?

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:43

Ik ken Myra ook, heeee buuv . De paarden zijn leuk en je weet dat het geen Salinero's zijn. De prijzen zijn goed kwa kwalitiet paarden. Ze gaan allemaal de bak in of het land in elke dag en dat is bij de meeste handelaren niet het geval. De paarden staan er netjes bij.

Gewoon gaan kijken en gaan rijden. Zit er wat bij wat je zoekt, dan heb je geluk, heeft ze niks staan wat je zoekt, dan pech en verder kijken.

jaquar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:52

Ik sta bij Myra op stal!! Ze heeft wel altijd leuke paarden hoor. En jullie maken van een mug een olifant :S
gr. Amanda

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:33

Hoi,

Ik heb mijn paardje Cuento bij Myra vandaan en het is echt een super paardje!!!
Elke dag als ik thuis kom met de auto dan hinnikt hij naar mij en het rijden gaat ook super!!!!
Myra heeft toen ik kwam kijken alles verteld over hem en ik mocht ook rijden...

Echt niks mis met haar of haar paarden
groetjes Bo