maximaal aantal km naar paard voor jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

maximaal aantal km naar paard voor jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:12

ik ben op zoek naar een leuk paard om bij te rijden en ik heb een hele leuke "aanbieding" gehad.
gaat om een 4 jarige gelderse merrie die ik ter zijne tijd ook kan gaan uitbrengen. de eigenaar betaald de RV en concourscosten.

het probleem is alleen, ze staat 23 km verderop. nou heb ik wel een auto, dus zo'n groot probleem is het niet, maar benzine is natuurlijk ook niet gratis.

wat vinden jullie zo ongeveer het maximum aantal kilometers om af te leggen om bij je paard te komen?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:17

nou, 23 kilometer met de auto is toch best te doen? als je zelf een eigen paard zou hebben had je die kosten er ook allemaal bij, en deze eigenaar betaald dat allemaal en je clubkosten en concours kosten. ik zou het wel weten.

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:18

Ons (eigen) paard heeft deze zomer op 42 km afstand gestaan. Dat vond ik wel erg ver, het kost idd veel benzine, tijd en moeite om erheen te gaan. Aan de andere kant heb je toch altijd wat "reistijd" zelfs al staat hij dichterbij. Mijn bezwaar was als er iets is, dan kun je er niet snel bij zijn. Maar als je zelf de eigenaar niet bent ligt dat denk ik anders.
Voor een bijrijdpaard zou ik het zeker niet laten wegens de afstand!

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:20

mijn paard staat op 35 km afstand van me huis. ik weet niet beter. soms zou ik wel wat minder benzine kosten willen hebben. jij hebt verder geen kosten aan het paard. voor de rest wordt alles voor je betaald en kan je lekker wedstrijden rijden..... Is toch ook weer een goede ervaring??!!

go for it!
Laatst bijgewerkt door kylah op 16-12-05 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:22

Ik zou het er ook niet om laten. Ik heb een bijrijdpony gehad die op 15 kilometer afstand stond, maar dat deed ik ook met de fiets.
Zeker als de eigenaar de rest voor je betaalt, waarom niet?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:22

lowara schreef:
nou, 23 kilometer met de auto is toch best te doen? als je zelf een eigen paard zou hebben had je die kosten er ook allemaal bij, en deze eigenaar betaald dat allemaal en je clubkosten en concours kosten. ik zou het wel weten.

waarom denk je dat ik geen eigen paard heb dan... kan ik niet betalen

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:27

Ik denk meer in tijd dan in kilometers.

23 kilometer over de snelweg is een kippestukje, dezelfde afstand door dorpjes met stoplichten en drempels is een ramp...

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:28

Margreet schreef:
Ik denk meer in tijd dan in kilometers.

23 kilometer over de snelweg is een kippestukje, dezelfde afstand door dorpjes met stoplichten en drempels is een ramp...

idd, ik moet eerst almelo door en dan nog een heeel stuk achteraf door kleine dorpjes... ga ik een goed halfuur over doen denk ik
over een snelweg is 23km idd een piseindje.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:32

Een dik uur reistijd op een dag dan dus. Dat vind ik wel veel om naar je paard toe te gaan. Spontaan "even" langs doe je dan ook niet vlug...

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:34

Margreet schreef:
Een dik uur reistijd op een dag dan dus. Dat vind ik wel veel om naar je paard toe te gaan. Spontaan "even" langs doe je dan ook niet vlug...

spontaan er even heen doe je dan idd niet
ik zou 4x per week moeten komen, opzich nog wel duable.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:39

ik moet iets meer dan 10 km fietsen naar mijn paardjes, en dat is ook ongeveer een half uur fietsen. daar ga ik dus ook niet zomaar eventjes heen

maar met de auto moet het wel te doen zijn toch ?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:40

4x in de week is dat op zich wel te doen ja.

Ik weet niet wat verder je reistijd op een dag is, als je ook al lang in de auto zit voor bijvoorbeeld werk, dan krijg je er op een gegeven moment wel een sik van natuurlijk.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:42

Margreet schreef:
4x in de week is dat op zich wel te doen ja.

Ik weet niet wat verder je reistijd op een dag is, als je ook al lang in de auto zit voor bijvoorbeeld werk, dan krijg je er op een gegeven moment wel een sik van natuurlijk.

ik ga idd ook met de auto naar school (openbaar vervoer duurt 1.5 uur, auto goed 20 minuten)
heb ook al gekeken of het vanuit school naar het paard en naar huis korter is dan van school naar huis en naar het paard en naar huis.
zit niet heel veer verschil tussen, kilometertje of 5 geloof ik

cojo79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:53

Dat ligt toch echt geheel aan jezelf wat je er zelf voor over hebt.

Dat kun jij alleen zelf weten en beslissen.

MarchaL

Re: maximaal aantal km naar paard voor jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:54

Hmm, voor 4x in de week lijkt het me nog wel te doen, dagelijks zou ik het wel wat ver vinden... Ik heb een tijdje terug mijn paard verhuisd omdat ik het beu was om dat roteind iedere dag opnieuw te moeten rijden. Mijn paard stond eerst 18 km van mij vandaan, opzich niet ver maar door de vervelende route deed ik er al snel 40 min. heen, 40 min. terug over. Aangezien ik s'avonds altijd vrij laat thuis ben van mijn werk (18.30) werd het mede door de reistijd nog eens extra laat. Daarnaast zat ik ook nog eens met vrij hoge benzine kosten.

Inmiddels staat mijn paard nu een kwartiertje van mijn huis. Ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing, nu kan ik wel gewoon even zo langs hoppen

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:55

LiSSy schreef:
ik ga idd ook met de auto naar school (openbaar vervoer duurt 1.5 uur, auto goed 20 minuten)
heb ook al gekeken of het vanuit school naar het paard en naar huis korter is dan van school naar huis en naar het paard en naar huis.
zit niet heel veer verschil tussen, kilometertje of 5 geloof ik

Dat is jammer.

Ik heb paard op de route van/naar werk, ik rij er langs, dat is echt handig

Je zult zelf moeten bekijken of je dat er voor over hebt en of je niet in de knoei komt met eventuele andere bezigheden of school.
Misschien kun je een soort proefperiode afspreken?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:57

LiSSy schreef:
lowara schreef:

waarom denk je dat ik geen eigen paard heb dan... kan ik niet betalen

dat weet ik wel, daarom ging Romy toen weg
maar het gaat meer om het idee. je krijgt de kans om een paard te mogen rijden ,lessen te volgen en wedstrijden te rijden.
daarvoor moet je alleen misschien 10 kilometer extra per dag afleggen om er te komen ( als je er rekening mee houdt dat je anders op pak hem beet 10/15 kilometer afstands iets anders had gevonden)
de kosten van de benzine kun je dus laten opwegen tegen de voordelen die je krijgt.
zoals ik je ken denk ik dat je het wel moet doen. het klinkt in ieder geval wel perfect. wel goed afspreken of dat paard niet ineens verkocht gaat worden, die pech heb je nu al 2x gehad!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 13:38

lowara: dat ga ik idd even goed afspreken! heb geen zin dat een paard me weer onder de kont weg wordt verkocht.
ik ga er in ieder geval even kijken en dan kan ik met die man wel een aantal dingen goed afspreken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:43

LiSSy schreef:
Margreet schreef:

spontaan er even heen doe je dan idd niet
ik zou 4x per week moeten komen, opzich nog wel duable.

4 x per week is dan best wel weer flink wat benzinegeld. Reken eens uit? Te bedenken dat je wellicht zelf ook wel eens wat voor het paard koopt, misschien wil je les gaan nemen om de puntens op de i te zetten, dan is het best een hoop. Ga je zelf de proeven betalen? Ik zou eerst een budgetje gaan maken, straks breekt het vele geld je op en heb je een leuk paard wat je moet gaan laten staan.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 13:49

russel: als je even leest zie je dat RV (dus ook lessen) en concoursen voor mij betaald worden. ik heb dus alleen de benzine kosten waar ik aan moet denken.
tot voor kort reed ik 3x per week een paard op 16km afstand, dat was qua benzinekosten goed te doen.
ik heb nu ook standaard 1 dag vrij van school, dus zou 4x per week wat benzinekosten betreft wel te doen moeten zijn

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:10

Ik doe er o'n 20 á 25 minuten met de auto over, savonds wat korter als ik vrjie baan heb

En ik ga ook gewoon 'ff' langs, prima te doen!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:35

Ik ben toch wel blij dat de reistijd naar mijn paarden maar 5 minuten is.

Vooral als ik ze buiten moet zetten of binnen moet halen. Nu rijd ik zo even op en neer

23 km. is best te doen, maar een als het een uur van je tijd in beslag neemt is het denk ik wel zwaar….

Is het geen optie om het eerst een tijdje te proberen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:39

LiSSy schreef:
russel: als je even leest zie je dat RV (dus ook lessen) en concoursen voor mij betaald worden. ik heb dus alleen de benzine kosten waar ik aan moet denken.
tot voor kort reed ik 3x per week een paard op 16km afstand, dat was qua benzinekosten goed te doen.
ik heb nu ook standaard 1 dag vrij van school, dus zou 4x per week wat benzinekosten betreft wel te doen moeten zijn

Dan heb je zelf hier het antwoord al gegeven. Veel plezier met je nieuwe paard.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:12

Ik vindt 23 km niet ver hoor.
De mijne staat 25 km van mijn huis vandaan, ook een uur reistijd (heen en weer) elke keer als ik ga.

Nou heb ik gelukkig een lieve bijrijdster die 2x per week gaat en ik zelf ga dan 4x.
Maar ik heb het geluk dat ik meestal geen brandstof hoef te betalen, want we hebben een lease auto. Soms moet ik met mijn eigen autotje, maar die rijdt vrij zuinig.
Maar heeel veel verder zou ik mijn paard niet willen hebben, en soms zou ik ook wel willen dat ie gewoon aan huis stond, dat ik kon gaan wanneer ik wou....

Tigger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:53

Die van mij staat 16 km bij mij vandaan.
ongeveer 20 minuutjes. Maar dat is als het druk is.
Ik heb het ontzettend naar mijn zin daar en heb het er ruimschoots voor over.
De reden is omdat ik deze stal zelf run samen met mijn beste vriendin.

Ik werk gewoon 40 uur perweek en doe dit erbij. Druk maar wel te doen.