Muilkorf voor shetlander

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jetm

Muilkorf voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 10:36

hallo,

Weet iemand of er muilkorven maat shet bestaan en zoja waar koop je die ?

Ik heb 2 shetjes en als ik ze samen los wil longeren zijn ze alleen maar bezig met elkaar happen (beetje aggressieve manier van spelen)
Heb de hoop dat als ze dan even een muilkorfje omhebben dat ze dan iets minder met elkaar bezig zijn.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:49

??
Het lijkt me beter een andere oplossing te zoeken.
Je kunt ze apart longeren?
Paarden hebben nou eenmaal paardenmanieren en gelden ook voor shetjes?!
Als je echt alle aandacht op je gericht wil hebben kun je nu éénmaal niet met twee te gelijk bezig zijn, dat zul je eerst moeten oefenen en dan begin je met één tegelijk, pas als ze goed luisteren kun je het samen gaan oefenen. Als ze begrijpen wat de bedoeling is zullen ze heus hun aandacht bij jou houden, dit heeft te maken met africhten en daar heb je géén muilkorf bij nodig, eerder heb jij een cursus nodig om te leren hoe je het moet doen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:43

ze gaan ook niet omdat ze nou een muilkorfje omhebben minder naar elkaar happen hoor, het enige wat ze nou niet meer kunnen doen is elkaar verwonden, maar happen zullen ze blijven proberen. Een muilkorf is echt geen oplossing voor je probleem.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:37

Dat heet gewoon spelen in paardentaal, is neits mis mee doen die van mij ok als ik ze samen los gooi. Beetje sneu voor ze om daar een muilkorf voor te halen. Gewoon apart beweging geven dan is het probleem opgelost

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:42

Een shetlander die ik een hele tijd geleden verzorgde had ook een muilkorf. Weliswaar iets aan de grote kant, maar ze zijn er dus wel. Maar waarom zou je zo'n ding aanschaffen? Vind het ook de grootste onzin. Er zit dan wel een muilkorf voor hun mond, maar daardoor zal jouw probleem 'dat ze alleen maar met elkaar bezig zijn' niet opgelost zijn vrees ik

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:04

ook ik een vind een muilkorf een beetje ver gaan.
als ik jou was zou ik een andere oplossing zoeken.
wat niet echt duidelijk is hoe je shetjes anders met elkaar omgaan. of het hengsten enz.
ik heb zelf ook een aantal shetten en heb dit ook wel eens meegemaakt.
dus misschien kan ik je wat tips geven als ik iets meer info heb.
ik denk dat dit ook voor andere bokkers geldt.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:20

Kan je me wat meer vertellen oven wat ze al kunnen en hoe je het verder wil aanpakken? Misschien kan ik je helpen, met alleen een muilkorfje is het misschien niet op te lossen maar het kan wel een tijdelijk hulpmiddels zijn. Maar dat ligt helemaal aan de situatie en wat je doel is. Doe je het alleen om ze beweging te geven en tijd te sparen door ze tegelijk te doen of heb je andere bedoelingen.

jetm

Re: Muilkorf voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 19:48

Hoi Noby en Viola,

Ik heb jullie een pm gestuurd.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:58

Nu weet de TS nog niet waar ze te koop zijn..
Dat was de vraag...dat was niet wat jullie er van vonden.