Paarden van Marktplaats.nl ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Paarden van Marktplaats.nl ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:53

Hooi

Hebben jullie ervaringen met paarden die je koopt van Marktplaats.nl ?? Zijn dat een beetje goede paarden? Of juist slechtere.. Oke bij een handel/fokstal heb je natuurlijk wel meer zekerheid.

Ik wil niet zeggen dat elk paar slecht is ofzo. Maar ik ben benieuwd na of iemand hier ervaring mee heeft, ik zie namelijk een hoop leuke paardjes..

Groetjes

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:55

volgens mij ligt het maar net aan de mensen die het paard aanbieden een advertentie kan veel verboren houden, maar er zijn zat mensen die gewoon goed in de advertentie zeggen wat voor paardje/pony het is dus volgens mij kan je niet zeggen of ze goed of slecht zijn

janne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:55

mijn paard komt van marktplaats.
nooit geen spijt van gehad

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:57

Je kan er allerlei paarden kopen in alle soorten en maten, bij particulieren tot handelsstallen etc.! Een heel varierend aanbod!

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:21

Een paard van Marktplaats is gewoon een paard .
Marktplaats is een manier van verkopen en zegt niets over de kwaliteit.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:26

Ik heb mijn paardje gekocht via marktplaats en mijn pony verkocht via marktplaats. Niks mis mee hoor. Je bent er toch zelf bij? Of je nu een paard 'proefrijdt' bij een handelsstal of bij iemand thuis via marktplaats, dat maakt toch niet uit? IMO zijn paarden via marktplaats van mensen die er zelf een goed huisje voor zoeken. Ik heb altijd een naar gevoel bij paarden die bij een handelsstal staan. Ik zeg er direct bij, m'n beste bokkers, dat ik niets tegen een handelsstal heb. Maar ik persoonlijk zal liever zelf een nieuw tehuis voor m'n paardje zoeken, dan dat ik m'n paardje naar een handelsstal breng.

Adrienna

Re: Paarden van Marktplaats.nl ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:39

Ook mijn paardje komt van marktplaats. Gewoon van een particulier, met proeftijd, keuring, etc. Niks mis mee, en ik kan me nu geen leven zonder hem meer voorstellen

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:48

kiana schreef:

vind ik ook

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:54

Mijn geweldige merrie heb ik ook gespot via marktplaats, daarna heb ik nog 4 andere paarden van marktplaats gehaald voor kennissen. Stuk voor stuk goede paarden. Ik vind marktplaats.nl ideaal om een paard te zoeken. Meestal veel info en meerder foto's erbij. Het zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de paarden op marktplaats.nl maar dat begrijpt iedereen wel... toch?

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:59

Quirinake schreef:
kiana schreef:

vind ik ook

wilde ik net zeggen,

het is een manier om je advertenties te plaatsen en zegt dus niets over de paarden die worden aangeboden of de mensen die de paarden aanbieden. Je het zo de kans om meer mensen te trekken dan je paard alleen maar in het plaatselijke krantje te koop te zetten.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 06:34

Tuurlijk kunnen er goede paarden op staan. Het ligt eraan wie deadvertentie plaats.

xxx

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 06:37

ik heb mijn paardje ook op marktplaats voor het eerst gezien
ze was in het echt nog mooier dan op de foto! het was geen miskoop we hebben gewoon een afspraak gemaakt
mn vorige paardje hebben we wel bij een fokstal gekocht, gewoon onze eisen voorgelegd, en toen hebben zij een paardje voor me uitgezocht

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 07:38

_Marleen_ schreef:
Tuurlijk kunnen er goede paarden op staan. Het ligt eraan wie de advertentie plaatst.

xxx

idd en zo is dat

CoSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 07:41

Mijn merrie komt ook van marktplaats!
Heb nog geen minuut spijt gehad.
Maar zoals anderen ook al zeggen ligt dat meer aan jezelf dan aan marktplaats

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 07:53

Mijn merrie komt ook van Marktplaats, we zijn op een zondag bij twee marktplaats paarden wezen kijken, bij het eerste paard hadden we al een voorgevoel dat we besodemieterd zouden worden, het verhaal rammelde aan alle kanten. De merrie hebben we rechtstreeks bij de fokker gekocht, goed gevoel over het paard en over de fokker.

Maar er worden ook mensen zat besodemieterd bij gerenommeerde handelsstallen, het is een vriendin van mij notabene 2x overkomen.

Ik denk dat de meeste mensen iets meer achterdocht hebben bij het kopen via marktplaats en daardoor alerter zijn.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 07:59

Mijn merrie komt ook van marktplaats af, en we gingen op een zondag kijken. Bij het eerste paard dat we zagen waren we verkocht. Savonds met nog iemand erbij goed ernaar gekeken, en dezelfde dag stond ze bij ons in de wei!

Je kan net zo goed besodemieterd wordne bij handelsstallen, natuurlijk hebben die een naam, die ze goed wllen houden.. maar vaak gaat dat mis hoor!

Je moet gewoon zeker van je zaak zijn, en duidelijke afspraken hebben.. als jij voelt dat het ook mar een klein beetje mis zit, niet doen!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 08:02

Oke bedankt voor jullie reacties.. Ik zit er toch mee dat zo'n advertentie allerlei dingen kunnen verbergen.. daarou zou ik zo'n paardje eerst op proeftijd willen hebben, en een keuring Maar jullie hebben dus nog geen slechte ervaringen ermee? Ik hoorde namelijk van een vriendin dat veel mensen besodemietert zijn enz.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:04

Neem altijd iemand mee, waarvan jij denkt dat hij of zij meer van paarden afweet dan jij. En aan wiens oordeel jij waarde en vertrouwen hecht.

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:08

Dante stond ook op marktplaats. Niks mis mee.

Mijn vorige 2 pony's kwamen van een handelaar.. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo fijn, je hebt helemaal geen achtergrond informatie. Simic was bijvoorbeeld als de dood voor hoefsmeden.. Geen idee waarom.

Over Dante hebben we toch veel meer info.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:11

Marktplaats zelf verkoopt geen paarden. Iedereen kan een advertentie plaatsen, heel eerlijke mensen en net zo goed oplichters.

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:15

Wij zetten onze paarden ook vaak op Marktplaats te koop. En wij zijn ook te vertrouwen hahahaha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:25

Ik heb mijn 2 pony's ook via de marktplaats gekocht... heb de 1 alweer 4 jaar (volgende maand ) en de andere alweer ruim 2 jaar...

Niks mis mee, gewoon langs gaan, kijken en eventueel rijden... keuren als je hem het einde vind

Ben ook wel een keer besodemieterd hoor via marktplaats, maarja dat kan overal wel voorkomen...gelukkig heb ik toen niks gekocht of wat dan ook, alleen het koste wel veel tijd en benzine...

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 13:58

Oke..

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:15

Wij hebben ons paard ook gevonden via Marktplaats, ze komt bij particulieren vandaan. We hebben meerdere paarden bekeken, allemaal via Marktplaats gevonden. Als je kritisch bent en een kenner meeneemt kun je een redelijke indruk van het paard en van de verkopende partij krijgen.
Bij de paarden die tegenvielen, merkte ik dat de mensen vaak algemene praat of de (uiteraard zeer tijdelijke) situatie gebruikten om vervelend gedrag goed te praten. Bijv.:

- "geen enkel paard vindt het leuk om aangesingeld te worden" bij een paard dat flink chagrijnig werd bij alleen al het zien van de singel (toen snapte ik waarom het zadel er eerst werd opgelegd en daarna de singel werd gehaald, zadel incl singel erop zou je zeker niet gaan lukken)
- "je moet het ook niet zo aarzelend doen, dat vinden ze niet leuk" bij datzelfde paard, dat je een mep dreigde te verkopen als je aan zijn achterbenen kwam.
- "Dat komt doordat de bak zo zacht is" bij een paard dat erg korte passen met de achterbenen maakte.
- "Ik heb hem ook niet laten keuren, moet je niet doen want er is niks mis mee" bij een paard waarvan later in het gesprek gezegd werd, dat het niet 100% zuiver op de cirkel liep (paard zou dan zogenaamd onterecht afgekeurd worden, want was wel helemaal gezond?!).

Het paard dat wij wél hebben gekocht komt bij hele aardige, eerlijke mensen vandaan, die het duidelijk belangrijk vonden dat ze goed terecht kwam. Ze waren blij dat we een recreatiepaard zochten en geen wedstrijden zouden gaan rijden (ze is 15, daar kan ik me iets bij voorstellen). We laten ze nog weleens weten hoe het met haar gaat, en dat vinden ze hartstikke leuk. Zo kan het ook

Succes!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:16

Mijn paard is niet op marktplaats terecht gekomen omdat ik hem voor die tijd heb gekocht, maar als je kritisch bent kun je best een paard van marktplaats kopen hoor