Hengst gestohlen?(Pony gevonden in Duitsland, iemand bekend?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Novalis

Hengst gestohlen?(Pony gevonden in Duitsland, iemand bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:02

Hallo zusammen!

Hier in Deutschland ist ein ein Pony (Hengst!) gefunden worden. Ich stelle euch mal die Suchanzeige des Tierschutzvereines rein:

>>>Am Montag, dem 21.11.2005 wurde der Vereins-Hotline des Tier-, Natur- und Artenschutz Siebengebirge e.V. ein zugelaufenes Pferd in Ittenbach, nahe der A3, gemeldet. Da das Tier nicht beim Finder bleiben konnte, wurde es in einer Pferde-Pflegestelle des Tierschutz Siebengebirge untergebracht.

Der wunderschöne Apfelschimmel zeigt sich dort als ein munteres und aufgewecktes Kerlchen. Leider hat sich bis heute noch niemand auf die Fundtier-Meldungen des Vereins gemeldet. Der Tierschutz Siebengebirge bittet nun auf diesem Wege um Hilfe aus der Bevölkerung: Bei dem Fundtier handelt es sich um einen ca. 2 Jahre alten Welsh- oder Isländer-Hengst, unbeschlagen, Stockmaß: 1,20 m, Apfelschimmel mit auffälligen, weißen Abzeichen an den Sprunggelenken.

Wer Hinweise zu diesem Pferd geben kann, meldet sich bitte bei der Vereins-Hotline 07000/1230845. Sollte der Halter weiterhin nicht ausfindig gemacht werden können, wird der Hengst in sachkundige und liebevolle Hände vermittelt. Weitere Informationen erhalten Interessenten über Annette Vossel, Telefon: 02645/973593.<<<

Ein Foto habe ich auch. Ich weiß nur leider nicht, wie man es hier einbaut

Schöne Grüße aus Deutschland
Conny
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 15-12-05 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangevuld

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:12

Mein deutsch is schlecht. Vielleicht uderstanden Sie mich/mir?

Sie können die Foto nach mir e-mailen? sjimmy007@hotmail.com

Ich plätze ?? die Foto fur dich.

Kan iemand anders bericht van de TS vertalen, mijn duits is té brak

Novalis

Re: Hengst gestohlen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:13

Ja, ich versteh dich!
Ich mail dir das Foto gleich....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:18

Ich verstehe dich nich ,

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:20

NielsD,
het gebruik van deze koe-smiley is ontzettend ongepast op dit moment.

Deze gebruiker geeft aan een hengst in Duitsland aangetroffen te hebben en vraagt of er wellicht Nederlanders (bokkers) zijn die weten of dit dier gestolen is/ vermist wordt.
Om dan op deze manier te reageren vind ik erg jammer, terwijl de bedoeling van deze nieuwe gebruiker donders goed zijn.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:21

Het gaat om een Appelschimmel van 1.20 met opvallende witte aftekeningen op de spronggewrichten.

Dit topic gaat naar VMR.

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:21

Een twee jarige welsh of ijslanderhengst denken ze.

Ich habe dein email entfangen (?). Foto kommt schnell online!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:23

Vielen dank für diesem Bericht auf unsere Site, Novalis.
Hoffentlich gibt es hier einige Leute die dieses Pferd erkennen.

Novalis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:24

@nielsd: geeft niets

@Sjoert: Danke dir!!!

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:28

De Foto!!

Afbeelding

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:36

beter zo een oplettende buur!! hier uit nijmegen worden er ook nog steeds 2 paarden vermist... wat een nachtmerrie

Sjimmy

Re: Hengst gestohlen?(Pony gevonden in Duitsland, iemand bek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:42

Vertaalpoging:
Hallo zusammen!
Hallo Allemaal!

Hier in Deutschland ist ein ein Pony (Hengst!) gefunden worden.
Hier in Duitsland is een ponyhengst gevonden.

Ich stelle euch mal die Suchanzeige des Tierschutzvereines rein:
het bericht van de dierenbescherming(???):

>>>Am Montag, dem 21.11.2005 wurde der Vereins-Hotline des Tier-, Natur- und Artenschutz Siebengebirge e.V. ein zugelaufenes Pferd in Ittenbach, nahe der A3, gemeldet.
Op maandag 21 november 2005 werd in een natuurgebied in Ittenbach nabij de A3 een loslopend paard gemeld.

Da das Tier nicht beim Finder bleiben konnte, wurde es in einer Pferde-Pflegestelle des Tierschutz Siebengebirge untergebracht.
Het dier kan niet bij de vinder blijven, daarom is het ondergebracht in een stal bij de dierenbescherming(??)

Der wunderschöne Apfelschimmel zeigt sich dort als ein munteres und aufgewecktes Kerlchen.
De wonderschone appelschimmel is een montere en opgewekte kerel.

Leider hat sich bis heute noch niemand auf die Fundtier-Meldungen des Vereins gemeldet.
Er heeft zich helaas nog niemand bij de gevonden gemeld

Der Tierschutz Siebengebirge bittet nun auf diesem Wege um Hilfe aus der Bevölkerung:
De dierenbescherming roept via deze weg hulp in van de bevolking

Bei dem Fundtier handelt es sich um einen ca. 2 Jahre alten Welsh- oder Isländer-Hengst, unbeschlagen, Stockmaß: 1,20 m, Apfelschimmel mit auffälligen, weißen Abzeichen an den Sprunggelenken.
Bij de gevonden dieren is een ca. 2 jaar oude welsh of ijslanderhengst, onbeslagen, ca 1,20, appelschimmel met opvallende witte aftekeningen op het spronggewricht aanwezig.

Wer Hinweise zu diesem Pferd geben kann, meldet sich bitte bei der Vereins-Hotline 07000/1230845.
Wanneer u informatie over dit paard geven kan, graag melden bij....

Sollte der Halter weiterhin nicht ausfindig gemacht werden können, wird der Hengst in sachkundige und liebevolle Hände vermittelt.
Wanneer de eigenaar niet gevonden wordt dan wordt de hengst in kundige en liefdevolle handen gegeven.

Weitere Informationen erhalten Interessenten über Annette Vossel, Telefon: 02645/973593.
Voor meer informatie:

Ein Foto habe ich auch. Ich weiß nur leider nicht, wie man es hier einbaut

Ik heb ook een foto maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen.

Schöne Grüße aus Deutschland
groeten uit Duitsland
Conny[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:45

Vrij vertaald en wat ingekort schreef:
Op maandag 21 november 2005 is melding gemaakt van een loslopende ponyhengst in de buurt van de A3 Ittenbach (regio 'Siebengebirge' Duitsland). Het paard is ondergebracht in een stal van de dierenbescherming Siebengebirge, omdat de vinder hier geen mogelijkheid toe had.

De prachtige appelschimmel is een levendig en opgewekt kereltje. Jammer genoeg heeft de eigenaar van dit paard zich nog niet gemeld en daarom vraagt de dierenbescherming via deze weg hulp van de bevolking.

Signalement: ongeveer 2 jaar jong, type welsh/ijslander, onbeslagen, stokmaat 1.20m. Kleur: Appelschimmel met opvallende witte 'aftekeningen' ter hoogte van de spronggewrichten (op de foto lijkt het alleen hoger te zitten)

Als u weet waar het paard thuis hoort, bel dan (vanuit nederland):
+4970001230845 ('hotline' dierenbescherming

Wilt u meer informatie bel dan:
+492645973593 (Annette Vossel)

Novalis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:49

Ihr seid echt nett!! Vielen Dank, dass ihr den Text übersetzt habt!!!

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:41

als het paard een chipnummer heeft kan het doormiddel van het nummer misschien achterhaald worden, dit is in ieder land een ander nummer.
er loopt wel een stuk natuurgebied in nederland, die ook naar duitseland loopt, misschien komt hij daar vandaan.
helaas kan ik dit niet in het duits vertalen.

ik zal het in de gaten houden op andere sites daar ik op zoek ben naar de achtergrond van ons paardje kom ik op veel sites ook van ijslanders.

Novalis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 00:18

Hallo! Der Besitzer wurde gefunden!!!

Vielleicht kann ja nochmal jemand den Text hier übersetzen:

>>>Wir haben den Besitzer gefunden und ich wünschte schon, wir hätten das Tier nicht annonciert. Die Leute haben eine Anzeige wegen schlechter Pferdehaltung bekommen. Ich war dort, hab mir das angesehen, die Haltung ist nicht ok, könnte besser sein, aber rechtlich ist da nix zu machen. Auf die Idee, mal bei der Polizei anzufragen oder beim Tierschutz, sind die Besitzer merkwürdiger Weise nicht gekommen.

Nun wollten sie ihr Pony abholen. Da sind natürlich Kosten für Einstellung und Transport entstanden, die sie übernehmen müssten.
Nun kommt doch keiner den Kerl abholen – hast du so was schon mal gehört ???! Selbst nach mehrmaligen Anrufen – es kommt keiner ??!!

Ich würde das Tier ja zur Vermittlung frei geben, aber das ist rechtlich nicht zu machen im Moment. Er hat schon einige Fans, die ihn gerne übernehmen würden, aber rechtlich gehört er nun mal der Familie, die wir ausfindig gemacht haben.

Nun hilft nur der Rechtsanwalt – Naja.. das Pony ist lustig und munter und genießt sein Leben bei uns. Mal abwarten, was mit dem Kerl wird.<<<

Ich danke euch, dass ihr euch so engagiert habt!!! _/-o_

Liebe Grüße
Conny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 00:48

Novalis; bericht vrij vertaald in nederlands, schreef:
Hallo! De eigenaar is gevonden. Misschien kan iemand de onderstaande tekst vertalen.

We hebben de eigenaar gevonden en ik zou willen dat we het dier niet 'geadverteerd' hebben. Deze mensen hebben een aangifte wegens slecht paardenonderhoud gekregen

Ik was erbij, heb het kunnen aanschouwen en hun houding is niet OK, zou veel beter moeten zijn, maar gerechtelijk valt hier weinig mee te doen. De eigenaar was op merkwaardige wijze zelf niet op het idee gekomen om navraag te doen bij de politie of dierenbescherming.

Nu wilden zij hun pony afhalen. Daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden voor onderhoud en transport, die zij moeten betalen. Uiteindelijk heeft niemand de pony opgehaald, heb je ooit zoiets gehoord? Zelfs na meerdere keren opbellen - er komt niemand ?!

Ik wil het dier graag ter bemiddeling vrijgeven, maar dat is op dit moment juridisch niet mogelijk. Hij heeft al enige fans, die hem graag willen overnemen, maar juridisch behoort hij nog toe aan de familie, die wij hebben laten opsporen.

Op dit moment is er een advocaat mee bezig. Nou ja, de pony is opgewekt en levendig en geniet bij ons van zijn leven. Het is nog even afwachten wat er uiteindelijk met de pony gaat gebeuren.

Ik dank iedereen voor de vele reacties!!! _/-o_

Groetjes
Conny

Conny, vielen dank für ihren Bericht!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:20

ongelovelijk ...stilletjes hopen dat ze m dus ivm de kosten bv m toch maar niet komen ophalen ..

Novalis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 22:41

CCCCorine, vielen Dank für´s Übersetzen!!!

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:14

Das ist toch verrückt!
Solche Menscher sind verrückt in der Kopf!
Das arme Pferd..

Ich hoffe das sie das Pferd halten könten!
Ich finde es toll das Sie so gut fur's Pferd gewesen sind!
Entschuldigung fur mein Deutsch, aber ich habe jetzt 3 Jahre Deutsch in der Schule.