vertrouwen winnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

vertrouwen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 19:27

Ik ben bezig met m'n jaarling op te voeden, hij kent dus echt nog niet veel i.v.m. borstelen, leiden, hoeven... Nu heb ik de indruk dat hij mij niet echt vertrouwt. Heeft er iemand echte nuttige tips om het vertrouwen te krijgen van m'n paardje? Ik heb hem nog nooit hard aangepakt, geslagen ofzo, en dat ben ik ook zeker niet van plan! Ik wil gewoon dat er een beetje vertrouwen komt van zijn kant...

Dus iemand tips?

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:10

Kijk is bij het subforum naturals. gaat allemaal over natural horsemanship, ik heb dr niet zoveel verstand van maar het werkt echt heel goed! Succes!

RUBYWHITE

Re: vertrouwen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:15

Ik denk dat het veelal een kwestie van tijd, geduld en nog meer geduld is. Toen ik mijn (inmiddels) 2,5jarige merrie als veulen kocht had ze 4maanden bij de moeder in een weide gelopen. Zelden tot niet in mensen handen geweest. Door haar meerdere keren per dag voorzichtig te benaderen, eerst alleen door bij haar in de box te gaan zitten, met de handen te aaien en proberen overal aan te raken kreeg ze steeds meer vertrouwen in mij. Bij de een duurt het ook wat langer als bij de ander....neem er in iedergeval de tijd voor, als je alles snel denkt te willen doen of je hebt geen tijd zal het je niet lukken.

Succes ermee

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 20:18

Elke dag ben ik minstens 3x bij hem en ik raak hem dan ook elke keer overal aan, ook aan z'n oren, staart, alles... Maar telkens opnieuw zie ik de bangheid in zijn ogen. Als iets nieuw voor hem is (bijvoorbeeld een ritssluiting die opengaat) leert hij dat ook altijd via mij kennen. Als hij dan bang heeft van dat nieuwe, krijgt hij ook telkens weer moeite om naar me toe te komen, hij associeerd dat enge ding met mij...