waar vrijwilligers werk op manege in randstad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lhundol

waar vrijwilligers werk op manege in randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 18:49

Ik ben dit jaar uitgeloot voor geneeskunde. En nu wil ik volgend zeg maar selectie aan de poort doen, dat is dat je niet landelijk loot maar dat je naar een universiteit toe gaat en dan zegt nou ik wil geneeskunde doen en dit kan ik enzo.. de universiteit kijkt dan door middel van testen of ze jou goed vinden, je capaciteiten zijn belangrijk maar ook maatschappelijk werk is belangrijk.

naja om lang verhaal kort te maken:
Ik wil al een tijd vrijwillegerswerk gaan doen met paarden, en dit lijkt me heel erg leuk om te doen. En het is dus goed voor me CV

weten jullie iets???

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:18

Maneges voor gehandicapten zitten altijd te springen om vrijwilligers volgens mij.

Met het oog op je studiewens lijkt het me echter verstandiger om iets in de zorg te gaan zoeken.

Misschien kun je die 2 dingen wel combineren? (Denk aan therapeutisch paardrijden)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:05

er is in Rotterdam een manege die ook rijden voor gehandicapten heeft... daar zijn vrijwilligers altijd welkom...

Weet alleen de naam niet meer...

Is Rotterdam niet te ver voor je?

Vasthi

Re: waar vrijwilligers werk op manege in randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:06

Een vriendin van mij helpt op dinsdagavond op een gehandicaptenmanege in A'dam. Ze doet nu zelfs een opleiding tot instructrice, dus ze leert zelf ook nog wat.

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:08

Ikzelf help op de gehandicapten manege te Amsterdam.
Geen idee waar jij in de buurt woont ?
Maar ze zoeken altijd nog een extra handje te help!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:09

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 19:03

Ik woon in hilversum dus utrecht en amsterdam is beiden prima! Hmm therapeutisch rijden? kan je me daar wat meer info over geven?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:59

Voor meer info over Groenesteijn mag je me altijd pb'en, ik ben daar op het moment vrijwilliger. Er is echter maar 2 dagen per week rijden voor gehandicapten (maandagmiddag en avond, en woensdagmiddag en avond) dus als volledige vervanging voor een studie is het wat weinig denk ik.

Maar... motivatie voor het werk zelf is belangrijker dan je CV, dus denk er wel over na of je het ook echt leuk vind om met de ruiters om te gaan. Met de paarden ben je eigenlijk minder bezig. Je poetst, zadelt en leidt ze rond maar het meest heb je toch te maken met de ruiters.

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:01

Om de hoek (in Den Dolder) zit de Prinses Maxima manege - gehandicaptenmanege die graaaaag vrijwillers ziet komen. Hebben ook een website. Geen heel voor de hand liggend adres, maar via Google kom je er wel.

Succes!