Manen probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romain

Manen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 11:10

heey, ik heb nu sinds bijna 3 weken een eigen pony alleen heeft deze hele aparte manen, het begin is mooi dun en dan komt ineesn een deel wat half rechtopstaat (heel dikke bos met kleine maantjes ertussen) en dan weer normaal dun.. ik weet zelf niet zo goed hoe ik die kleine maantjes eruit moet krijgen want ik heb ze al geprobeerd te trekken maar dit ging niet omdat ze te klein waren.. weet iemand misschien hoe je deze manen eruit moet krijgen.. want het staat nogal raar en ook kan ik er geen vlechtjes mee maken. de manen staan ook de andere kant op door die kleine manen.

hier een foto (weet niet of hij wel heel duidelijk is voor sommimge)

Afbeelding
(de stal is trouwens nie zo klein maar dat komt door de foto )(verkeerde hoek gemaakt)

ik hoop dat jullie het snappen en weten hoe ik het kan verhelpen. deze foto is trouwens wel van 2 weken geleden de manen zijn nu iets langer en wat meer hangend..

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:21

Mijn vermoeden: Zijn "langere" mann zijn uitgedunt. Hij heeft geschuurd, en daar zijn nieuwe haren gekomen. Die dus niet zijn uitgedunt. Gewoon bij laten groeien, opnieuw trekken en uitdunnen.

Romain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 11:22

ik dacht eerst ook dat het geschuurd was maar het rare is dat er gewoon ook lange haren overheen hangen :S

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:27

Een paard hoeft niet al het haar over de breete van zijn nek weg te schuren. Die van mij krijgt het voor elkaar om een klein stkje bovenop de manenkam weg te schuren terwijl er verder aaan alle kanten nog haar omheen zit. :Y
Maar wie weet weet iemand anders nog wat.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:25

Het kan ook zijn gekomen door het kroelen met andere paarden. Sommige paarden doen dit heel voorzichtig, maar je hebt ze er ook bij die echt hun tanden in de manenkam zetten van het andere paard..
Inderdaad aan laten groeien is de enige oplossing en daarna weer uitdunnen..

...of... volgens mij kan jou paard het best hebben om korte stekeltjes te hebben! Dus alles kort knippen tot het op één lengte is en dan alles tegelijk verder laten groeien...
Ziet er denk ik ook netter uit.. nu lijkt het idd net zo'n schuurder, dat is jammer..

deimiaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:44

volgens mij moet je het gewoon laten groeien, zodat het weer wat zwaarder word en het gaat hangen.
als je het nu weer gaat trekken og knippen gaat het rechtopstaan en krijg je zn ezel idee

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:02

ZOals de anderen al opperen, moet je er voorlopig niets mee doen.
Even laten groeien (even... alsof dat supersnel gaat), en dan alles bijwerken.
Veel plezier met je paardje!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:08

Misschien heeft er ooit iemand met een uitdunschaar ingezeten, waardoor je korte en langere manen door elkaar hebt. In het middenstuk van de manenkam zijn de manen zowiezo een stuk dikker dan bij de nek of de schoft. Als ze dit dan geprobeerd hebben om uit te dunnen, klopt het beeld wel wat je beschrijft.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:44

Jullie geen voorstanders van stekels? Ik wel! (en niet alleen bij fjorden )

Romain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 14:34

oke.. ik zal het wel lekker laten groeien en dan uitdunnen ik ben zeker geen voorganger van stekels en vooral niet bij Romain dan krijgt hij vind ik zo gangster of boze look terwijl hij een super zielig sprekend hoofdje heeft..

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:46

haha, je moet het natuurlijk ook zelf weten! Ik vind het juist altijd wel stoer staan!