Ik ga waarschijnlijk in 2007 in engeland studeren en heb dan ook al werk als au pair. dan studeer is savonds en werk ik overdag, maar tja dan zou ik wel heel graag mijn monsters 2 paarden en een kat meenemen. (Tja lukt het niet dan niet, maar als het kan graag) Heeft iemand hier verstand van? Hoe gaat het in zijn werk? wat is het goedkoopste? (buiten zwemmen om) enzo...
op pagina 9 van dit topic staat, denk ik, voldoende info, daar was ook iemand die haar paard naar Engeland wilde nemen. Er worden een paar vervoerders enzo genoemd.
Ik zie alleen geen antwoord op hoe duur het is. Ik ga wel even de sites afzoeken die er gelinkt staan, maar mocht iemand verder nog info hebben...please let me know...5 jaar zonder me paardjes vind ik wel erg lang.
Ja wij zijn naar enegalnd geweest met de pony! Ik had er een pracht van een topic over gemaakt, maar dat is verwoest door de storing van mijn.album.
Wij hebben de pony gewoon meegenomen op de vrachtwagen. Ik zal even vragen wat dat gekost heeft.(dacht 1500 euro) Iig moet je een gezondheids verklaring hebben van het RVV en en paspoort (geen FEI als je niet voor een wedstrijd gaat) Wat veel mensen vergeten dat wanneer ze weer terug komen naar Nederland in Engeland een verklaring moeten gaan halen! Als je dit niet hebt kom je echt niet op de boot!
okey dank je. dan ga ik daar eens verder over zoeken. Ik ga er van de zomer toch eerst een 3 weekse cursus doen en dan heb ik nog wat tijd over om rond te kijken, dus dan kan ik terplekken kijken wat er allemaal is enzo.
Kent moet je via Calais doen, elke andere route is onhandiger. Daarnaast is shoppen wel zinvol. Ik heb een abbo op de Britsh Car en krijg daar leuke kortingen op de overtochten, scheelt meestal 5 tot 15% afhankelijk van hoe vroeg je boekt.
haha dat is idd wel cool. Onwijs bedankt. Ik ga binnenkort eens even kijken waar en hoe ik dingen moet regelen. Ik ga er van de zomer eerst een week of iets meer heen en dan kijken of het een optie is.
De boot kost je 50 euro per strekkende meter. Ga er vanuit dat een jeep/trailercombi vaak al een meter of 9 lang is. Je dient idd een gezondheidsverklaring van de RVV te hebben, ze komen je paard dan 2 a 3 dagen voor je vertrekt keuren. De enige mogelijkheid is per boot of vliegtuig (erg prijzig), per Shuttle worden geen levende dieren vervoerd.