Toen ik bij de verkoper kwam was dit een heel aardig persoon en we hebben gezellig gekletst.
Naief als ik was heb ik het paard niet laten keuren omdat Ilse heel aardig op mij overkwam en mij verzekerde dat dit paard echt helemaal gezond was.
Ik kon hem wel kopen maar dan moest Ilse wel altijd kunnen komen kijken en als ik hem ooit weg zou doen dan moest hij wel weer terug komen want anders wist ilse niet waar het paard gebleven was.
Ik dacht echt dat ik Ilse kon vertrouwen en kocht hem en Ilse heeft staan huilen toen we wegreden.
Alles leek in het begin ook in orde, ik kende het paard toen ook niet goed, ik had in het begin al wel kunnen zien dat er wat mis was aan verschillende kleine dingetjes maar omdat ik het paard niet kende dacht ik gewoon dat de trekjes bij het paard hoorden (steeds op rust staan, nek en hoofd wegdraaien tijdens het rijden, tong uit de mond, niet opstaan van het liggen als ik naar hem toe liep, ik kon bij hem gaan liggen, niet opstaan van het rollen maar blijven zitten)
Allemaal dingetjes waar ik het al aan had kunnen merken maar heb dit niet gezien (of wilde het niet zien)
Maar nu is het toch echt wel duidelijk dat mijn paard een ernstig rugprobleem heeft.
De fysiotherapeut vermoed zelfs kissing spine's
Maandag maak ik een afspraak om foto's te laten maken van zijn rug.
De veearts en de fysio is er al bij geweest en ik heb natuurlijk al weer poedertjes en drubbeltje voor hem aangeschaft.
Dit kost me allemaal hartstikke veel geld, voor een paard die ik gezond heb gekocht.
Mocht na de foto's blijken dat mijn paard kissing spine's heeft dan ben ik gewoon zwaar opgelicht.
Plus nog dat het bijna onder dierenmishandeling is om een paard met pijn zomaar te verkopen.
En oplichten en dierenmishandelen mag niet in Nederland, weet iemand een wet waar in staat dat de Ilse verplicht is om dit paard terug te nemen en eventueel te gemaakte kosten te betalen?
Kissing spine's

(De verkoper heet niet echt Ilse maar heb ik even verandert omdat ik nog niet zeker weet of mijn paard kissing spine's heeft)
. Ik zou me daar goed laten adviseren. Wat zij noemen, dwaling, is niet zo'n hele slechte. Was ook mijn eerste idee.