Hoeveel paarden bezichtigen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roos07

Hoeveel paarden bezichtigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 00:40

Ik ben even nieuwsgierig: Hoeveel paarden bekijkt men gemiddeld voordat er op kopen overgegaan wordt?
Ik ben namelijk al op na 3 paarden verliefd geworden, maar twijfel nu omdat dat er niet zoveel zijn.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:13

Het was bij mij bij de eerste al raak.
Ik denk dat er geen getal op te plakken valt. Wat ik wel geloof is dat je het goede paard tegenkomt als de tijd er rijp voor is. Soort voorbestemming.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 02:32

de eerste wilde ik al kopen maar die werd afgekeurd, toen is het de derde geworden. maar ik zocht gewoon een paard om recreatief mee te rijden, dus had niet zoveel eisen .

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 03:48

Bij beide keren in 1 keer raak, heb mijn eerste paardje jammer genoeg niet langer dan een jaar bij me mogen houden en dacht niet dat ik nog voor een ander paardje zou vallen, maar na een paar maanden kwam ik Noah tegen op bokt en ik keek wel naar advertentie's en hij was de enige advertentie waar ik bij terug bleef komen dus het heeft gewoon zo moeten zijn!!

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 07:59

Mij mij ook na allebij de keren na 1 keer. Eerste paard na 9 maanden in moeten slapen ,en nu erg gelukkig met me 2 e paard

_Dunja_

Re: Hoeveel paarden bezichtigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:25

Ik denk dat je 100 paarden kan kijken en de leukste eruit kan halen, maar als je verliefd bent op een paard en je hebt er maar een paar gezien dan zou ik niet verder kijken.
Het moet klikken en het zou zonde zijn als het klikt en je gaat verder zoeken dat nu net dat ene paard weg is als je terug komt.

Succes met het je keuze van een leuk paard

roos07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 09:34

Dank je!
Ik ga nu weer kijken bij het paardje waar ik al verliefd op ben...

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:39

Bij mij was het ook bij de eerste al raak ..
Zijn neusje kwam over de bak rand en ik was meteen verliefd
En toen het ook nog eens klikte tussen ons was ik verkocht

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:17

bij mn eerste paard had ik nog niet zoveel ervaring en was het gelijk kopen en niet keuren. Tweede paard heeft 5 maanden geduurd voordat ik een leuke had gevonden en in Duitsland gekocht. Laatste (huidige) paard heeft een dik jaar geduurd en heel wat bezoekjes afgelegd en hele land door gereden op zoek naar 'de ware'! Uitgebreid rontgenologisch laten keuren en nog geen dag spijt gehad van deze aankoop.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:21

Bij mij was het bij de eerste al raak. En die is het ook geworden.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:23

Heb er bij 5 gekeken, bij nummer 3 werd ik gelijk "verliefd".en die is het uit eindelijk ook geworden!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:32

Dennis en Roos zijn meer 'ontstaan' dan uitgezocht. Dennis heb ik een jaar verzorgt en toen gekocht. Roos zou ik inrijden en betuigen, maar die is blijven plakken en gaat niet meer weg.

Angel heb ik wel uit gezocht, dat was in 1x raak . Uk heb ik daar bij gekregen, en die is en blijft ook geweldig.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:34

Ik heb altijd paarden met verstand gekocht.. wilde zelf altijd een pony maar ja, je bent zo groot en dat past toch niet etc. ook in de quarters heb ik mij meerdere paarden aan laten praten.. Uiteindelijk werden ze allemaal verkocht omdat het gewoon niet was wat ik wilde.. De laatste werd verkocht in 1997... Even een tijdje geen paard, toen een veulen gekocht (ik wilde eigenlijk een andere kopen maar die was te duur dus kocht ik een veulen, waar ik wederom niks mee had..) Voorjaar 2003 droomde ik van een hele lichte merrie, daar zat ik op zonder zadel, zonder hoofdstel Wauw, toen ik wakker werd kon ik de hele wereld aan.. s'middags viel de Deutsche Quarter Horse Journal in de bus.. ik sloeg hem open gelijk op de blz. waar een beeldschoon licht veulen op stond.. Te koop en een merrie.. Ben direkt naar Duitsland gereden en was direkt verliefd.. Hoewel het verstand er weer bij stond te mopperen (te klein etc.) heb ik deze met gevoel gekocht.. en ben dolgelukkig met haar..

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:39

Ja, je moet je hart gewoon volgen als je een paard wil kopen. Als je een goede band wil hebben met je toekomstige paard moet je kijken of er al een klik is als je hem voor het eerst ziet. Hoe die uit z'n ogen kijkt. Het is natuurlijk goed als je naar een paar paarden eerst gaat kijken voordat je een paard koopt, daar leer je namelijk veel van. Toen ik mijn paard kreeg was dat het paard waar we als eerste naar keken. Een eenvoudig boertje met een merrie van 4 die onbeleerd was. Ik had meteen al een klik met haar, maar ben toch nog voor de zekerheid naar andere wezen kijken, en daardoor was ik meteen helemaal vol van mijn besluit dat ik de eerste toch echt wou.
Je moet ook nooit haast hebben bij het kopen van een paard, dan gebeurt het vaak dat het paard je toch neit echt goed bevalt.
Veel succes met je zoektocht en hoop dat je je 'droompaard' vindt

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:57

De eerste waar ik ging kijken was het net niet, had er niet echt een gevoel bij. De tweede had ik dat wel wat meer. Bij mij is het echter moeilijk want ik ben niet zo van ' liefde op het eerste gezicht' . ik had echter wel het gevoel dat het wel eens zou kunnen gaan klikken en dat gevoel was helemaal juist. Mandorra heb ik toen gekocht en ik denk toch wel dat ik ontzettend heb geboft met mijn Doortje!

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:09

net zolang blijven zoeken tot je een geschikte vind!en als dat bij de eerste al is, is het alsnog verstanding om er nog 1 te gaan kijken, ik had ook gelijk dat ik op het eerste paard verliefd werd, toen ging ik er toch nog 1 kijken en die was nog een fractie beter, zo bedoel ik maar!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:29

willem zag ik 1 keer en wilde ik toen al hebben voor ik er uberhaupt op had gereden. na de 1e keer rijden dacht ik echt moet dit nog iets worden?? heb er veel tijd en moeite in gestopt en het is wat geworden. maar ben gewoon puur op zijn uiterlijk en karakter gevallen.

ons paard voor merel was gelijk de 1e. mijn vriend wilde graag een eigen paard... en eigenlijk hadie verder moeten kijken, want het is geen beste keus geweest.

maar ja, als we hem niet hadden gekocht, hadden we hem nooit in kunnen ruilen voor merel, die echt nooit meer weggaat. ik vind het geen leuk paard, maar ze is wel heel lief en heeft een super karakter in de omgang.. en me vriend is er heel blij mee..

maar mocht ik ooit nog voor een ander gaan kijken dan ga ik er veel bekijken.. ik heb mijn lesje wel geleerd van bij de 1e de beste blijven plakken.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:31

Ik ben al bij een stuk of 6 wezen kijken. Maar nogsteeds niet de juiste gevonden...
Maar goed, ik heb ook wel veel eisen

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:40

Heeeeeel veel paarden op internet bekeken en Harm was de tweede waar ik echt bij ging kijken.

Met Alfons veel minder paarden bekeken, eigenlijk van zijn foto's al zo gruwelijk onder de indruk dat ik het wel wist. Maar...we wisten nog een ander paard te koop die ik al een beetje kende en daar zijn we eerst mee bezig geweest. Die viel de tweede of derde keer rijden gruwelijk door de mand, dat was best jammer. Z2 klaar, maar niet normaal rond te rijden......viel erg tegen!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:42

sam was het 18e paard dat we bekeken hebben, releste denk ik de 8e.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:44

gelijk bij de eerste was het raak.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:49

alle 4 de keren in de eerste keer raak heb 1 verzorgpony gekocht dus dat was niet moeilijk en 1 pony waar ik al een jaar verlieft op was kwam eindelijk te koop

denk niet dat er een getal op vast te plakken is...het ligt er gewoon aan wat voor eisen jij stelt en naar wat je gaat kijken! op i-net kun je gewoon steeds beter selecteren naar wat je echt zoekt

SUCCES!

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:01

Ik denk dat ik er wel 30 gezien/uitgeprobeerd heb voordat we Flip kochten. Ik moet m dan ook wel delen met mn moeder, dus heb je toch met meer wensen te maken.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:02

je gevoel is het enige wat je hebt, toch?
Bij mij was de 1e bingo!!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:25

De mijne was het 3e of 4e paard wat ik bekeek, ik was meteen verkocht