Doen of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:02

Hoi iedereen!

Ik zit en beetje met een dilemma over peesbeschermers aangezien ik niet veel verstand heb van beenbescherming, ik weet alleen hoe ik het om moet doen . Het zit nl zo: Ik verzorg een pony van 27 jaar en rij altijd buiten met hem en dat vind hij helemaal geweldig. We rijden op vrij ruig terrein en dan komt het wel eens voor dat hij struikelt, soms loopt hij dan een paar stappen niet helemaal zuiver maar als je weer doorloopt is er niets aan de hand. Op zich heeft hij sterke benen (mede doordat hij een trekpaard kruising is) en heeft nooit beenbescherming nodig gehad. Maar ik ben toch bang dat als hij eens echt struikelt ofzo dat het niet goed kan zijn voor zijn pezen ivm zijn oudere leeftijd en dat hij hierdoor mss voor langere tijd kreupel raakt, dat is iets wat ik natuurlijk echt niet wil.

Nu ben ik dus op zoek gegaan naar info over peesbeschermers en heb er veel over gelezen oa dat ze goed de klappen opvangen en hierdoor de pezen goede bescherming geven, maar ik heb ook gehoord dat het ontzettend warm kan worden onder de peesbeschermer wat minder goed is. Wat vinden jullie dat ik zou moeten doen? Zal ik wel een paar aanschaffen n.a.v mijn verhaal of toch maar niet?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Groetjes [***]

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:07

Ik zou het wel doen, het kan geen kwaad als ze schoon zijn en niet te strak zitten (of te los). Als ze echt zo slecht zouden zijn zouden er heel veel paarden rondlopen met beenproblemen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:12

Doen, dat te warm worden onder peesbeschermers of bandages is zo'n klets! Voor de temperaturen die nodig zijn om de eiwitten in het lichaam te laten stollen mag je hem wel in de fik steken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:57

Ok bedankt voor de reacties! Ik ga meteen een paar aanschaffen!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:33

Van br heb je peesbeschermers die niet zo gek duur zijn en ze zijn er in alle kleuren!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:54

Ach je kunt het altijd doen, kan nooit kwaad!

ikamanda19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:58

Inderdaad ik zou het ook doen, het kan in ieder geval geen kwaad.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:20

Ik zou kiezen voor een 3 in 1 als ik jou was, die werken goed voor het gehele onderbeen

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:37

uhm.. het kan wel kwaad... en dan kwaad in opzicht van schuren, strijken aanleren, knellen, oververhitting.

je zegt zelf datie het nooit gewend is geweest... hij heeft het al 27 jaar zonder uitgehouden... waarom nu ineens wel?? ik ben van mening dat peesbeschermers de boel wel degelijk erger kunnen maken.

willem heeft 16 jaar zonder gelopen en doordat ik ook ineens kappen ben gaan gebruiken omdat ik intensiever ging rijden strijkt hij nu flink. en hij heeft er flinke wonden en een mok erover heen aan over gehouden. ik heb de beschermers allemaal de deur uit gedaan.

ik vind dat iets wat altijd goed heeft gewerkt en zeker 27!!!! jaar lang.. zou ik niet veranderen. dan kan je beter wat rustiger terrein op zoeken.