Ik zit en beetje met een dilemma over peesbeschermers aangezien ik niet veel verstand heb van beenbescherming, ik weet alleen hoe ik het om moet doen
. Het zit nl zo: Ik verzorg een pony van 27 jaar en rij altijd buiten met hem en dat vind hij helemaal geweldig. We rijden op vrij ruig terrein en dan komt het wel eens voor dat hij struikelt, soms loopt hij dan een paar stappen niet helemaal zuiver maar als je weer doorloopt is er niets aan de hand. Op zich heeft hij sterke benen (mede doordat hij een trekpaard kruising is) en heeft nooit beenbescherming nodig gehad. Maar ik ben toch bang dat als hij eens echt struikelt ofzo dat het niet goed kan zijn voor zijn pezen ivm zijn oudere leeftijd en dat hij hierdoor mss voor langere tijd kreupel raakt, dat is iets wat ik natuurlijk echt niet wil. Nu ben ik dus op zoek gegaan naar info over peesbeschermers en heb er veel over gelezen oa dat ze goed de klappen opvangen en hierdoor de pezen goede bescherming geven, maar ik heb ook gehoord dat het ontzettend warm kan worden onder de peesbeschermer wat minder goed is. Wat vinden jullie dat ik zou moeten doen? Zal ik wel een paar aanschaffen n.a.v mijn verhaal of toch maar niet?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Groetjes [***]