Probleem: Bandages of peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Probleem: Bandages of peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:10

Ik heb een probleempje.
Mijn pony tikt best erg aan, vooral nu ik weer op mag bouwen en hij wat frisser is. Voordat hij kreupel werd, heb ik een tijd zonder iets om zijn benen gereden, maar nu is hij vrolijk en druk dus komen er soms ongecontroleerde bewegingen uit.
Ik ben dan altijd bang dat hij een keer zijn benen kapot trapt.

Maar het probleem is, dat hij hele gevoelige benen heeft.
Van peesbeschermers (en dan heb ik alle soorten al geprobeerd, van normale tot bont en gel tot hele zachte) krijgt hij ALTIJD wondjes. Het maakt niet uit of ik ze los of strak doe, hij krijgt wondjes. Ook heb ik verschillende maten geprobeert om te kijken of ze niet gewoon te klein waren, maar daar lag het ook niet aan.

Dus ik zou met bandages kunnen gaan rijden, daar krijgt hij geen wondjes van, maar die beschermen niet optimaal en het wordt natuurlijk heel erg warm eronder.

Iemand nog ideeen wat ik kan doen?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:20

Bandages zijn zo ie zo niet echt een goed alternatief, buiten het feit dat ze niet echt bescherming bieden wordt het allemaal erg warm, en warme pezen zijn heel erg slecht. Op aanraden van mijn DA gebruik ik die echt niet meer !!!

Wat je eventueel kan proberen zijn van die protectors.

Afbeelding

Alleen ik heb ze dan van een ander merk, dan zit er in het neopreem kleine gaatjes waardoor het beter ademd. Maar ik kan daarvan geen plaatje op internet vinden. Deze zijn van Harry's Horse.

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:21

ja precies , van die Wraps, dat is echt ideaal, dat is een soort bandage met het gemak van een peesbeschermer, kijk effe op www.paardenspul.com, wij verkopen ze ook, is waanzinnig populair, geloof dat er nu ook een stuk van in dat nieuwe dressurblad staat of de paard _ sport, weet het niet zeker meer in welk blad,

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:23

Okee, dank jullie. Ik had zulk soort maar dan net iets anders, met verharde stukken erin. Daar kreeg hij ook wondjes van, dus zal ik deze wel even proberen

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:25

Wij verkopen ze dus van KITT dat komt uit engeland, en is eigenlijk het beste wat er is, en betaalbaar, in Engeland gebruiken ze dit al veel langer, en tja wij nederland huppelt er een paar jaar later achteraan, dus kijk effe op website, volgens mij staan daar de nieuwe fotos al op

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:27

Okee, dank je wel.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:28

Ik denk dat je idd harde stukken in de bescherming moet vermijden. Mijn eerste pony was ook altijd zo gevoelig....

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:30

De western beschermers van Les Vogt, Prof. choiche en Medicine Boots zijn ook geweldig. Deze zijn zacht maar wel erg prijzig...

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:46

Mijn paard heeft precies hetzelfde probleem!

Heb eerst een tijdje met bandages gereden maar zoals je al schreef kan het daar heel warm onder worden dus dat vond ik ook niet super!

Heb nu ook de 3 in 1 beschermers (zie harry horse plaatje hier in topic ) alleen heb ik ze dan van br.

Deze voldoen bij mijn paard heel goed!

Succes er verder mee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:59

Afbeelding

deze beschermers vind ik ideaal! geen harde stukken en toch beter dan bandages, weet niet precies welke het zijn en het merk weet ik ook niet, heb ze maar een keer omgedaan

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:21

cavaletti schreef:
Wij verkopen ze dus van KITT dat komt uit engeland, en is eigenlijk het beste wat er is, en betaalbaar, in Engeland gebruiken ze dit al veel langer, en tja wij nederland huppelt er een paar jaar later achteraan, dus kijk effe op website, volgens mij staan daar de nieuwe fotos al op

Die site, paardenspul.nl, kan je daar ook bestellen? Ik wil namelijk graag 4 witte wraps kopen, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dat aan moet pakken...

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:46

Onder bandages wordt het niets niet warmer dan onder peesbeschermers. Kan mij ook niet voorsteller dat het onder neopreen (helemaal erg warm) wraps het minder warm wordt

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:01

0ojannekeo0 schreef:
Afbeelding

deze beschermers vind ik ideaal! geen harde stukken en toch beter dan bandages, weet niet precies welke het zijn en het merk weet ik ook niet, heb ze maar een keer omgedaan

volgens mij zijn die van eskadron, heb ik namelijk ook maar dan in een andere kleur..
zijn echt aanraders!!!

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:25

Marijn4045 schreef:
cavaletti schreef:

Die site, paardenspul.nl, kan je daar ook bestellen? Ik wil namelijk graag 4 witte wraps kopen, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dat aan moet pakken...

hoi, ja hoor daar kun je gewoon bestellen, we hebben 2 soorten wraps, de een is een excercise wrap en de andere is een bandage boot, je kunt gewoon bij ons bestellen, groetjes