Overgaan Rijvereneging?..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

louskeh

Overgaan Rijvereneging?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 22:57

Naja Ik weet niet of t hier hoort.. Sorry anders..

Ik ben 18 geworden en moet per 1 april van de ponyclub af..
Nou kan ik lid blijven van de ponyclub.. Of ja Knhs dan.. Voor 10,- Ongeveer ( in de maand of jaar weet ik niet)

Maar nou vroeg ik me af of Ik dan Wedstrijden mag gaan rijden startkaart aanvragen.. Uiteraard tussen de paarden.

Omdat ik dan toch nog lid van de knhs blijf..
En dan hoef ik niet persee naar een echte rijvereniging..

Die mensen van de ponyclub konden mij hier ook niet meteen antwoord op geven..
Mischien weten jullie het?...

Groetjes

StalDoorstap

Re: Overgaan Rijvereneging?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:59

Ik vrees dat je lid moet worden van een rijvereniging, NAAST de KNHS.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:21

In dat geval kun je beter lid worden van een administratieve vereniging. Dan betaal je minder, omdat je ook niet voor lessen of bakhuur hoeft te betalen, maar alleen het lidmaatschap van de KNHS, en dat is volgens mij 35 euro per jaar.

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 00:34

Administratieve?.. Wat houd dat in..
Alleen op papier ?..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:20

louskeh schreef:
Administratieve?.. Wat houd dat in..
Alleen op papier ?..

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik ook wil gaan starten en 18 ben..

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:02

Volgens mij moet je inderdaad toch ook ingeschreven staan bij een andere rijvereniging. Ik weet dat de ruitersportvereniging waar ik lid van ben contributie moet afgeven aan de KNHS voor paarden (volwassenen) en pony's (minderjarigen). Zit je echt bij een ponyclub dan betalen ze ook alleen het pony- gedeelte. (pin mij er niet op vast, maar dat heb ik er van begrepen...)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:12

Normaalgesproken als je lid bent van een vereniging krijg je daar 1x in de week les. Daar betaal je ook voor. Verder moet je bijv. komen helpen bij wedstrijden enzo.
En het kan ook nog zijn dat je een bedrag betaalt om gebruik te mogen maken van hun bak.

Een administratieve vereniging bestaat alleen op papier. Ze geven geen lessen, en verhuren ook niet de bak. En dus hoef je daar ook niet voor te betalen. Je heeft alleen de afdrachten voor de KNHS af en een klein bedrag voor het lidmaatschap.
Maar je kunt toch wedstrijden rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:24

Scum schreef:
Normaalgesproken als je lid bent van een vereniging krijg je daar 1x in de week les. Daar betaal je ook voor. Verder moet je bijv. komen helpen bij wedstrijden enzo.
En het kan ook nog zijn dat je een bedrag betaalt om gebruik te mogen maken van hun bak.

Een administratieve vereniging bestaat alleen op papier. Ze geven geen lessen, en verhuren ook niet de bak. En dus hoef je daar ook niet voor te betalen. Je heeft alleen de afdrachten voor de KNHS af en een klein bedrag voor het lidmaatschap.
Maar je kunt toch wedstrijden rijden.

Weet je toevallig ook namen en/of adressen van administratieve verenigen??

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 22:08

Ars longa.. In Haarsteeg..
Ik heb even geinformeerd en ja de eerste beste die ik tegen kwam :p..
Ik denk dat ik t zo ga doen.. En dan gewoon lessen van de vrouw vraag die op onze ponyclub lesgeeft.. ( gewoon prive)

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:06

Ik zit zelf in Nederweert-Eind. In Vught weet ik er ook een. Niet echt bij jou in de regio, maar dat maakt verder ook niet zoveel uit. Je mag overal in Nederland wedstrijden rijden. Behalve als je echt selecties wil rijden dan kun je beter een adminstratieve club uit de regio nemen.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:47

Bel de KNHS even..